تبیان، دستیار زندگی
مطالعات نشان می دهد که جو دوسر، کلسترول LDL را به طور مؤثری نسبت به گندم پایین می آورد. جو دو سر و گندم هر دو حاوی فیبر هستند. نکته جالب توجه اینست که میزان فیبرهای محلول و نامحلول در آنها متفاوت است. گندم حاوی فیبرغیر محلو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای کاهش چربی خون چه نوع غله ای را مصرف کنیم؟


مطالعات نشان می دهد که جو دوسر، کلسترول  LDL را به طور مؤثری نسبت به گندم پایین می آورد. جو دو سر و گندم هر دو حاوی فیبر هستند. نکته جالب توجه اینست که میزان فیبرهای محلول و نامحلول در آنها متفاوت است. گندم حاوی فیبرغیر محلول بیشتری نسبت به جو دوسر است، که این امر به جلوگری از یبوست  کمک می کند. در حالی که جو دو سر دارای فیبر محلول بیشتری است، که این عامل(فیبر محلول بیشتر) به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک می کند. در جریان خون، کلسترول به صورت کلسترول خوب ( HDL ) و کلسترول بد (LDL) وجود دارد. کلسترول LDL، به احتمال زیاد باعث حمله قلبی می شود. فیبر محلول موجود در جو دوسر، مشخصاً به کاهش سطح کلسترول LDL (این کلسترول خطر حملات قلبی را افزایش می دهد) کمک می کند.

علاوه بر جو دوسر که منبع خوبی از فیبر محلول است، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات ، لوبیا و سایر دانه ها نیز حاوی فیبر محلول هستند. در بسیاری از محصولاتی که از جو دو سر یا سایر غلات ساخته می شوند، مقدار زیادی از فیبر طی فرآیندهای مختلف از بین می رود، بنابراین فقط غلات کامل و محصولات به دست آمده از غلات کامل، منبع خوبی از فیبر هستند.

منبع: WWW.DRMIRKIN.COM

ترجمه و تنظیم : کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.