تبیان، دستیار زندگی
بهترین بازیكنان را به پرسپولیس می آوریم ابهامات زیادی که در باره مسائل مختلف تیم فوتبال پرسپولیس وجود دارد بهانه ای شد تا مدیر عامل باشگاه، بعد از مدت ها پاسخگوی سولاتی باشد که ذهن بسیاری از هواداران را به خود مشغول کرده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انصاری فرد: به زودی با پروین جلسه خواهیم داشت

بهترین بازیكنان را به پرسپولیس می آوریم


ابهامات زیادی که در باره مسائل مختلف تیم فوتبال پرسپولیس وجود دارد بهانه ای شد تا مدیر عامل باشگاه، بعد از مدت ها پاسخگوی سولاتی باشد که ذهن بسیاری از هواداران را به خود مشغول کرده است.

محمد حسن انصاری فرد مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در گفت وگویی به نکات زیر اشاره کرد:

مدتها است كه مصاحبه نمی كنید. دلیل آن چیست؟

همیشه برای اهالی مطبوعات احترام خاصی قائل بوده و هستم. حالا هم که در باشگاه مسئولیتی دارم اوضاع فرقی نکرده است، البته بعضی از خبرهای کذب و موضع گیری های خاص را نمی توان نادیده گرفت. با این وجود سعی می کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر روی امورات باشگاه تمرکز داشته باشم .

 نظر شما درمورد نتیجه مساوی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز چیست؟

هرچند که می توانستیم برنده این بازی باشیم اما دو امتیاز دیگر را از دست دادیم، البته در مجموع از عملكرد نفرات تیم راضی بودم، چون احساس می كنم معایب تیم بازی به بازی کمتر می شود.

 بیشتر توضیح می دهید؟

در نیمه دوم که هوا مناسب تر شد دیدید که بازیكنان روی زمین چگونه بازی می کردند بعد از بازی که با حمید استیلی صحبت می کردم آمار جالبی را ارائه می کرد. او از رد و بدل شدن 236 پاس در نیمه دوم بین بازیکنان تیم صحبت می کرد و اینکه 215 تای آن پاس سالم بوده است.

این آمار خوبی است و از روند روبه رشد تیم حکایت دارد . استیلی با مقایسه این آمار با ردو بدل شدن 173 پاس در بازی پرسپولیس و استقلال از افزایش سطح هماهنگی و درک متقابل نفرات تیم سخن می گفت.

حالا احساس می کنم که بازیکنان پرسپولیس رفته رفته به نوع تفکرات مربیان هلندی بیشتر آشنا می شوند و این می تواند زمینه ساز داشتن تیمی منسجم و با اشتباهات کمتر در جام حذفی باشد.

 پرسپولیس در سه بازی نخست خود در سال 85 از رسیدن به سه امتیاز محروم ماند . یک باخت و دو تساوی. این نتایج نمی تواند آمار جالبی باشد؟

به طور کلی وقتی در پی جذب سرمربی خارجی بودیم دو هدف را تعقیب می کردیم هدف اصلی ما برنامه ریزی برای فصل آینده بود.

در مرحله دوم و با توجه به اینکه امید چندانی به قهرمانی لیگ برتر فصل جاری نداشتیم این هدف را مد نظر قرار دادیم که تا حد امکان در جام حذفی نتایج خوبی بگیریم و به قهرمانی برسیم.

بنابر این بیشتر برنامه ریزی ما برای استفاده از مربی خارجی در اواخر فصل جاری، زمینه سازی برای موفقیت در فصل آینده بوده است. این نوع تصمیم گیری یک حسن بزرگ داشت که حالا آن را بیشتر از قبل احساس می کنم.

چه حسنی؟

رویارویی با تیم های لیگ برتر و حضور در جام حذفی موجب شد تا آری هان روز به روز شناخت بیشتری نسبت به فوتبال ایران و به ویژه تیم های حاضر در لیگ پیدا کند.

این شناخت می تواند پیش زمینه خوبی برای فصل بعد باشد. مثلاً دیدید که کاویانپور در نیمه اول بازی با استقلال اهواز از کیفیت مناسبی برخوردار نبود ولی وقتی در نیمه دوم با تشخیص مربیان تغییر پست داد بهتر ظاهر شد.

فکر نمی کنید این تیم برای قهرمانی در فصل آینده نیاز به جذب بازیکنان بهتر و کار آمد تری دارد ؟

هنوز فصل به پایان نرسیده اما هرجا که می روم هواداران درباره تقویت تیم در فصل آینده با من صحبت می کنند و از من می خواهند که از حالا به فکر جذب بازی کنان جدید باشم. همین جا اعلام می کنم که هواداران نگران این موضوع نباشند، ما بطور حتم بهترین بازیكنان را به پرسپولیس می آوریم.

 یعنی هر بازی کنی که مربیان بخواهند جذب می كنید ؟

ما بعد از پایان فصل جاری با بازیکنانی که کادر فنی می خواهد وارد مذاکره می شویم و تمام سعی خود را بکار می بندیم که نفرات مورد نظر آنها را جذب کنیم، البته ما با در نظر گرفتن میزان توانایی مالی باشگاه و با یک سیاست منطقی و معقول در فصل نقل و انتقالات عمل خواهیم کرد.

 این روزها از رابرت ساها و رافائل ادرئو دو بازیکن خارجی تیم پرسپولیس انتقادات زیادی می شود. چه نظری در مورد این انتقادات دارید؟

می بینید که ساها روز به روز بهتر می شود. در بازی های نخستین که او به میدان رفت انتقادات زیادی از او شد اما ظاهراًهمه فراموش کردند که بازیکن خارجی برای خو گرفتن با فرهنگ ایران وعادت کردن به یک محیط جدید و مهمتر از آن هماهنگی با سایر نفرات نیاز به زمان دارد. در بازی با استقلال اهواز من پاس اشتباهی از جانب ساها ندیدم. او تجربه خوبی دارد و در دو بازی اخیر کم اشتباه و کار آمد ظاهر شد.

رافائل ادرئو هم با گلی که زد نشان داد می شود بیشتر از اینها روی او حساب کرد.

ما امیدواریم که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال فوتبال هم در جلسه امروز مجوز حضور الونگ را در پرسپولیس صادر کند، چرا که ما در جام حذفی به این بازیکن جوان و خوب نیاز داریم .

الونگ بازیکنی است که در پست هافبک دفاعی بازی می کند و با ارائه فوتبالی ساده و پاسهای تک ضرب و کم اشتباه می تواند به تیم نظام خاصی ببخشد. الونگ بازیکنی است که آری هان اعتقاد خاصی به او دارد.

در مجموع من مطمئن هستم که قابلیتهای این بازیکنان روز به روز بهتر بروز پیدا می کند ، به شرط آنکه به آنها زمان بدهیم و خیلی زود بر مسند قضاوت ننشینیم .

 با این وضعیتی که پرسپولیس در مقطع فعلی دارد تا چه اندازه به قهرمانی در جام حذفی امید وار هستید ؟

بالاخره ما جام حذفی را نشانه رفته ایم و بیشتر قصدمان از شرکت در اردوی کیش نیز این بود که تیم را برای آن بازی ها به هماهنگی مطلوب برسانیم .

در حال حاضر ما راحت گل می زنیم. بازی با ملوان 4 گل و در بازی با با ابومسلم و استقلال اهواز هم 2 گل زدیم اما برای داشتن تیمی در سطح قهرمانی در جام حذفی باید ضمن حفظ توان گل زنی تیم، معایب سیستم دفاعی را هم برطرف کنیم. با این وجود در بازی با استقلال اهواز روی ضربات ایستگاهی گل خوردیم و این در حالی بود که می توانستیم تیم پیروز این میدان باشیم .

درباره غیبت علی علیزاده در اردوی کیش به علت مشكلات انضباطی چه نظری دارید؟

در این مورد آری هان تصمیم می گیرد.

و در آخر از علی پروین خبر دارید؟

با هم در ارتباط هستیم. هیچ مشکلی نیست. به زودی هم قرار است جلسه ای با هم داشته باشیم.