تبیان، دستیار زندگی
طالقانی: بابك گفت دیگر همكاری نمی‌كند حسن بابك: چسبیده به كشتی نیستم بنا: جزو سه تیم بازی‌های آسیایی هستیم محمد بنا سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان شد. پس از مسائل به وجود آمده پیش از مسابقات آسیایی قزاقستان و عدم همراهی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنا سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی شد


طالقانی: بابك گفت دیگر همكاری نمی‌كند
حسن بابك: چسبیده به كشتی نیستم
بنا: جزو سه تیم بازی‌های آسیایی هستیم


محمد بنا سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان شد.

پس از مسائل به وجود آمده پیش از مسابقات آسیایی قزاقستان و عدم همراهی‌ تیم ملی فرنگی از سوی حسن بابك، فدراسیون كشتی محمد بنا را با حفظ سمت در تیم ملی جوانان، به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان معرفی كرد.

محمد رضا طالقانی، رییس فدراسیون كشتی در این باره گفت: بابك در روز اول اردو نامه‌ای اعتراض آمیز نوشت كه حقوق فرنگی‌كاران پرداخت نشده و سپس اشكانی و توكلی را از اردو اخراج كرد، ما نیز به دلیل این كه زمانی برای جایگزینی این نفرات نداشتیم از توكلی و اشكانی خواستیم به اردو باز گردند كه پس از آن حسن بابك اعلام كرد دیگر همكاری نمی‌كند و حكم او را لغو كنیم كه در نهایت محمد بنا سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد.

وی همچنین در خصوص كادر فنی تیم ملی گفت‌: ما هیچ مشكلی با محمد بنا در این مورد نداریم و صحبت‌های لازم انجام شده كه امروز هم در اردو با او گفت و گو خواهم كرد.

همچنین طبق روال مربیان سازنده نیز به كادر فنی اضافه خواهند شد.

طالقانی در پایان خاطر نشان كرد‌: حكم محمد بنا از امروز تا پایان بازی‌ها‌ی آسیایی قطر است.

حسن بابك نیز گفت: چسبیده به كشتی نیستم؛ اما، امیدوارم نتیجه اعتراضات خود را به زودی بگیرم.

مدیر فنی تیم ملی كشتی فرنگی پس از جریانات به وجود آمده پیش از مسابقات آسیایی، از حضور در این مسابقات كناره‌گیری كرد كه در نهایت فدراسیون كشتی محمد بنا را جانشین حسن بابك كرد.

بابك در این باره گفت: همان طور كه رییس سازمان می‌تواند رییس فدراسیون را عوض كند، حق فدراسیون است كه هر كسی را می‌خواهد سرمربی بگذارد. من به دلیل تبعیض‌ در فدراسیون در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق فرنگی‌كاران از مسابقات قهرمانی آسیا انصراف دادم تا از این طریق اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانم كه امیدوارم به زودی نتیجه این اعتراض را بگیرم.

وی افزود: نباید در كشتی شعارهای دروغین داد و با پرداخت پول به چند نفر در فرودگاه بگوییم كه حقوق همه را داده‌ایم. همچنین فدراسیون به شرح وظایفش عمل نكرد. قرار بود من مربیان رده‌های مختلف را عزل و نصب كنم؛ اما، فدراسیون در لحظه آخر دخالت كرد. زمانی كه شرح وظایف مشخص است، نباید چیزی را به دیگری تحمیل كرد.

بابك ادامه داد: او می‌تواند حكم من را لغو كند و من شخصیت خود را هیچ گاه زیر سوال نمی‌برم و مثل برخی‌ها نیستم كه به هر قیمتی بر سر كار حاضر باشند.

بابك در پایان خاطر نشان كرد: با تبعیض‌هایی كه این فدراسیون در حق كشتی فرنگی قائل می‌شود، به زودی كشتی فرنگی را در قهقرا خواهید دید و همه چیز به كشتی آزاد تعلق خواهد گرفت.

سرمربی جدید تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان هم گفت: اگر برنامه‌هایم عملی شود، قول صد در صد می‌دهم، جزو سه تیم برتر بازی‌های آسیایی قطر باشیم.

محمد بنا در گفت‌وگو یی اظهار كرد: پیش از بهمن‌ماه برنامه‌ای را در مورد ادغام اردوهای تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان و همچنین اعزام‌های جداگانه را نوشته بودم كه در آن زمان 12 مرحله اردو را در نظر گرفته بودم. حال اجرای دقیق این برنامه‌ها به موافقت فدراسیون و كمیته‌ی ملی المپیك بستگی دارد كه اگر عملی شود، قول می‌دهم بهترین نتیجه‌ی تاریخ كشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی را بگیریم. البته این جدا از بازی‌های آسیایی تهران است كه شرایط آن مسابقات با سایرین متفاوت بود و هشت مدال گرفتیم.

بنا همچنین در خصوص وضعیت كادر فنی گفت: در این رابطه صحبت‌های تكمیلی را با رییس فدراسیون خواهم داشت. قرار است، در بخشی از مربیان سازنده به طور مقطعی استفاده شود و نفراتی را هم به طور دائم داشته باشم. البته باید شرایط طوری باشد كه به سازندگی مربیان سازنده لطمه نخورد. در هر حال این مسایل را با فدراسیون هماهنگ خواهم كرد.