تبیان، دستیار زندگی
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اجرای طرح «تشدید امنیت اخلاقی»، اظهار كرد: این طرح تا زمانی كه دغدغه‌های مردم در موضوعاتی همچون بدپوششی كم شود، ادامه خواهد یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25 خرداد روز موعود پلیس


جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اجرای طرح «تشدید امنیت اخلاقی»، اظهار كرد: این طرح تا زمانی كه دغدغه‌های مردم در موضوعاتی همچون بدپوششی كم شود، ادامه خواهد یافت.


رادان

سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نیروهای پلیس تهران بزرگ در طرح امنیت اخلاقی كه از روز چهارشنبه 25 خرداد ماه اجرا می‌شود، در جمع خبرنگاران، گفت: به واسطه مطالبات به حق مردم و براساس قولی كه چند روز اخیر داده بودیم، طرح امنیت اخلاقی در تهران، گیلان و مازندران از 25 خرداد ماه تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز بازدید از آمادگی پرسنل در این طرح انجام شد و بناست این نیروها در 25 خردادماه با مظاهر بدپوششی و مصادیقی كه پیش از این گفته شده است و همه از آن آگاه هستند از جمله پیدابودن مو از دو طرف روسری، لباس‌های تنگ، مانتوهای كوتاه، سگ‌گردانی و غیره برخورد خواهند كرد.

وی ادامه داد: شعاری كه ناجا داشت یعنی؛ اعتماد مردم، توسعه امنیت و پاسخگویی نیروی انتظامی محقق شده و توسعه نیز خواهد یافت.

وی با بیان اینكه حضور پررنگ پلیس در این طرح ادامه خواهد یافت، افزود: طرح امنیت اجتماعی تا زمانی كه دغدغه‌های مردم در حوزه‌هایی همچون بدپوششی كم شود ادامه دارد.

به گفته وی، برخورد با موضوع بدپوششی در دو مقوله مصرف كننده و تولید كننده است، به طوری كه تمام مراكز تولیدی و توزیعی در تهران شناسایی شده و هشدارهای لازم در این باره داده شده است و درصورت رعایت نكردن این موازین از سوی این مراكز با آنها برخورد خواهد شد.

رادان گفت: حلقه‌های برخورد در زمینه طرح امنیت اخلاقی باید كنار هم باشد.

اراذل و اوباش خانه امن ندارند

 دستگیرشدگان طرح برخورد با بدپوششی و مزاحمان نوامیس جزو اراذل واوباش محسوب نمی‌شوند

رادان درباره برخورد با اراذل و اوباش نیز افزود: از طرف فرماندهان استان عنوان می‌كنم اراذل و اوباش مطمئن باشند كه حتی خانه امن نخواهند داشت كه به آنجا پناه ببرند و اگر بخواهند به رفتار خود ادامه دهند دستگاه قضایی و پلیس به شدت با آنها برخورد خواهد كرد.

بناست این نیروها در 25 خردادماه با مظاهر بدپوششی و مصادیقی كه پیش از این گفته شده است و همه از آن آگاه هستند از جمله پیدابودن مو از دو طرف روسری، لباس‌های تنگ، مانتوهای كوتاه، سگ‌گردانی و غیره برخورد خواهند كرد.

رادان با بیان اینكه برخورد با اراذل و اوباش در گذشته نیز بوده است اما در حال حاضر این موضوع تشدید شده است، گفت: اگر اراذل و اوباش نخواهند رفتار خود را تغییر دهند با تشدید برخورد پلیس و دستگاه قضایی روبرو می‌شوند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: موضوع طرح برخورد با بدپوششی و مزاحمان نوامیس با طرح برخورد اراذل و اوباش متفاوت است و دستگیرشدگان آن، جزو اراذل واوباش محسوب نمی‌شوند زیرا رفتار آنها باعث ایجاد ناامنی و یا به وجود آمدن احساس ناامنی در جامعه است كه برخورد با این افراد ویژگی‌های خاص خود را دارد و برخورد با اراذل واوباش هم ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان كرد: رعایت مسایل اخلاقی باعث پویایی جامعه می‌شود و از تكالیف شهروندی است و پلیس در جهت رسیدن به حقوق مردم تلاش خواهد كرد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:ایسنا