تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی ستاد مرکزی همایش پدران آسمانی از برگزاری این همایش در سالروز ولادت امام علی(ع) در سراسر کشور خبر داد و افزود: به همت فرزندان شاهد و در راستای فعال کردن و پویا نمودن آنها و ارتقاء ارتباط عاطفی بین فرزندان شاهد و پدرانشان و همچنین برای ترویج فرهنگ
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب سیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن پدران آسمانی به در روز پدر


سخنگوی ستاد مرکزی همایش پدران آسمانی از برگزاری این همایش در سالروز ولادت امام علی(ع) در سراسر کشور خبر داد و افزود:   به همت فرزندان شاهد و در راستای فعال کردن و پویا نمودن آنها و ارتقاء ارتباط عاطفی بین فرزندان شاهد و پدرانشان و همچنین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این همایش برگزار می شود


با نزدیک شدن به سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)،  دبیر نهاد پدران آسمانی در نشست خبری که امروز با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات مرکز دانش پژوهان شاهد برگزار شد از اهداف و فعالیت های این نهاد پرده برداری کرد.

پشت پرده فعالیت نهاد پدران آسمانی

محمدمهدی شریف، فرزند اولین روحانی شهید و دبیر نهاد پدران آسمانی بیان داشت : این نهاد کار خود را را در سال 84 با برگزاری جشن پدران آسمانی در سالروز میلاد حضرت علی (ع) توسط تعدادی از فرزندان شهدای استان مشهد آغاز کرد و از سال 87 به بعد در گلزار شهدای سراسر کشور توسعه داد.

همچنین شریف تأکید کرد : این نهاد کاملا خودجوش و مردمی است و وابسته به هیچ گروه یا ارگانی نمی باشد.

وی ادامه داد : ما فرزندان شهدا اعتقاد داریم پدرانمان زنده هستند آنها در زندگی ما تأثیر دارند و در مواقع نیاز کمکمان می کنند . شهدا جایگاه خاصی دارند ما به شهدا نیاز داریم نه اینکه با این نهاد ها و همایشات بخواهیم جایگاهی برای آنها قائل شویم.

در ادامه،سخنگو و معاونت برنامه ریزی ستاد مرکزی همایش پدران آسمانی در سال 90 ، از اهداف این حرکت خبرداد و اعلام کرد :  به همت فرزندان شاهد و در راستای فعال کردن و پویا نمودن آنها و ارتقاء ارتباط عاطفی بین فرزندان شاهد و پدرانشان و برای جلوگیری از جشن های کلیشه ای این حرکت خودجوش توسط فرزندان  شهدا آغاز شد.

تیمور نظری فرد در ادامه به این نکته اشاره کرد که افراد  تشکیل دهنده این نهاد حتی کسانی که فعالیت های اجرایی را برعهده دارند همگی از فرزندان شاهد هستند.

همچنین وی در پاسخ خبرنگاری که پرسیده بود چرا دست به تشکیل چنین نهادی زدید ؟ مگر کم توجهی از جانب جامعه دیده بودید؟، افزود : واقعیت قضیه کم توجهی نیست بلکه فرزندان شاهد از توجهات کلیشه ای و تکلیفی خسته شده و دوست دارند آن طور که هستند دیده شوند . حتی می بینیم در دانشگاه ها فرزندان شاهد به صورت فعال عمل می کنند و حرف اول علمی را می زنند ولی متأسفانه مورد هجوم طعنه های  افراد قرار می گیرند .

در این نشست همچنین اهداف نهاد پدران آسمانی به این صورت بیان شد:

-ایجاد زمینه مناسب برای ارتقاء رابطه بین فرزندان شاهد و افتخارات ناشی از مجاهدت پدرانشان

-ارتقاء جایگاه و نقش واقعی فرزندان شاهد در جامعه

-ایجاد هسته های اولیه از فرزندان شاهد به منظور تعامل و حل مشکلات جامعه ی ایثارگری

-شناسایی نیروهای نخبه شاهد و تلاش برای ایجاد روحیه همکاری برای حل مشکلات جامعه ایثارگری

-بهره مندی از توانمندی های بالقوه و بالفعل فرزندان شاهد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

هر ساله جناب دکتر احمدی نژاد برای همایش پدران آسمانی پیام می دادند ولی تا کنون خبری از پیام رئیس جمهور برای همایش سال 90 نیست

قابل ذکر است این نهاد فعالیت های خود را به یک روز در سال اختصاص نداده بلکه به صورت مستمر در طول سال برنامه ها و اهدافی را پیگیری می کند. از جمله فعالیت های در دست بررسی این نهاد می توان به ایجاد همگرایی بین فرزندان شاهد کشورهای اسلامی اشاره کرد که نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است.

همچنین از طرف مسئولین این نهاد دو خواهش مطرح شد:

یکی از رئیس جمهور مبنی بر اینکه هر ساله جناب دکتر احمدی نژاد برای همایش پدران آسمانی پیام می دادند ولی تا کنون خبری از پیام رئیس جمهور برای همایش سال 90 نیست.

دوم اینکه از وزارت کشور درخواست کردند که در تمام استان ها و شهرستان های کشور بنایی را بعنوان "پدران آسمانی" نامگذاری کنند . چون این نام اختصاص به شهید خاصی ندارد و مربوط به تمامی شهداست.

همایش پدران آسمانی در شهر تهران، روز پنج شنبه 26/3/1390 ساعت 16-18 در سالن دعای ندبه بهشت زهرا(س) برگزار می شود . قابل ذکر است سرویس ایاب و ذهاب در شهرک هایی که محل اسکان خانواده های شهدا است قرار دارد.

زینب سیفی

بخش فرهنگ پایداری تبیان