تبیان، دستیار زندگی
حضور موتور سوارانی با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشی های رکیک درگیریهای مختلف درست می کنند دغدغه هر روزه مردم شهر است. اراذل و اوباشی که با عربده کشی ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبین و مردم محل انداخته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اراذل شناسنامه دار می شوند

شهر در کمین اراذل و اوباش


حضور موتور سوارانی با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشی های رکیک درگیریهای مختلف درست می کنند دغدغه هر روزه مردم شهر است. اراذل و اوباشی که با عربده کشی ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبین و مردم محل انداخته اند و متاسفانه بعد از درگیری به راحتی متواری می شوند.


در حال حاضر بسیاری از مناطق شهر ما دچار بلای وجود اراذل و اوباش و تبهکاران می باشد که آسایش را از مردم و کسبه آن گرفته اند و ترس و نگرانی از درگیری هایی منجر به جرح و ضرب، دغدغه هر روز مردم این مناطق شده است. حضور موتور سوارانی با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشی های رکیک درگیریهای مختلف درست می کنند دغدغه هر روزه مردم این محلات است. اراذل و اوباشی که مست کرده و با عربده کشی ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبین و مردم محل انداخته اند و متاسفانه بعد از درگیری به راحتی متواری می شوند و نیروی انتظامی که بعد از درگیریها حضور پیدا می کند ، بسیاری از مردم محل به علت ترس جرات هیچگونه شکایتی را ندارند.

فرزاد فروش

در طی حادثه ای ناگوار که در هفته پیش رخ داد حجت‌الاسلام فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشكی تهران به دلیل اقدام برای نجات یك دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش در خیابان شریعتی تهران، در آستانه نابینایی از چشم راست خود قرار گرفت. او در بخش اورژانس بیمارستان فارابی تهران و در حالی كه خون چشم وی تمام لباس‌های وی را پوشانده بود، در تشریح این واقعه گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملك به همراه 2 نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم كه ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم. بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حركت كرده و مشاهده كردیم كه 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یك موتور برای ربایش یك دختر جوان اقدام كرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور كرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست كمك كرده و از سوار شدن خودداری می‌كرد و 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم كرده و مورد هتاكی قرار می‌دادند.  با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبرو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یكی از آنها كه شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شكست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد كرد. ضربات وارد شده بر چشم راست حجت‌الاسلام فروزش بسیار شدید بوده و به گفته یكی از پزشكان حاضر در اورژانس بیمارستان فارابی احتمال تخلیه شدن چشم راست این روحانی از خودگذشته و ایثارگر بسیار زیاد است. حجت‌الاسلام فروزش دقایقی پس از گفت‌وگوی خود با فارس به علت خونریزی شدید چشم راست خود بیهوش شد. این روحانی از خودگذشته به علت شدت جراحات وارده و برای جراحی به بیمارستان حضرت رسول(ص) منتقل شد.

امروزه امنیت از مهمترین مولفه های یک جامعه پیشرفته و متدین می باشد و یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برقراری امنیت در تمام نقاط ایران عزیز است و در همین رابطه عدم برخورد قاطع نیروی انتظامی به علت نداشتن نیروی کافی و توان اعمال قانون لزوم وارد شدن سازمانهای اطلاعاتی اعم از سازمان اطلاعاتی سپاه ، بسیج و وزارت اطلاعات برای شناسایی همه اراذل و اوباش و گروههای تبهکاری و باندهای مافیایی مواد مخدر را اثبات می کند.

عدم برخورد قاطع نیروی انتظامی به علت نداشتن نیروی کافی و توان اعمال قانون لزوم وارد شدن سازمانهای اطلاعاتی اعم از سازمان اطلاعاتی سپاه ، بسیج و وزارت اطلاعات برای شناسایی همه اراذل و اوباش و گروههای تبهکاری و باندهای مافیایی مواد مخدر را اثبات می کند

نیروی انتظامی نیز با کمک نیروی های مردمی در بسیج با برخورد قاطع و دستگیری اراذل و اوباش و تبهکارانی که شهر را به بهشت جنایتکاران و گروههای تبهکاری تبدیل کرده اند آنها را برای برخورد قاطع قضایی تحویل قوه محترم قضاییه بدهند و قوه قضاییه نیز با توجه به رهنمود های ریاست محترم قوه قضایی در خصوص برخورد قاطع با گروههای تبهکاری و خصوصا اراذل و اوباشی که محلات را ناامن می کنند و اثرات بسیار مخرب وجود این گونه گروهها در جامعه با قاطعیت با آنها برخورد کنند.

سردار حسین اكبرشاهی اعلام کرد: اجرای طرح امنیت اجتماعی در موضوعات مختلف و در زمان‌های متفاوت همواره در دستوركار پلیس قرار دارد. وی به تشریح فعالیت‌های ماموران نیروی انتظامی در سه مرحله اجرای طرح امنیت اجتماعی در استان تهران پرداخت و در توضیح مرحله اول گفت: «در مرحله اول هدف عمده برخورد با اراذل و اوباش بود كه در این برخورد ماموران نیروی انتظامی با تجهیزات كامل و به صورت گسترده وارد مناطق آلوده شده و به پاكسازی و دستگیری گسترده اراذل و اوباش پرداختند و  درنهایت بیش از 137 نفر را كه توسط پلیس امنیت شناسایی شده بودند را دستگیر كرده و برخورد انتظامی و قضایی با این افراد صورت گرفت.

ارازل و اوباش

فرمانده انتظامی استان تهران در پاسخ به این سوال كه چه تضمینی وجود دارد كه اراذل اوباش مخل امنیت اجتماعی مردم نباشند گفت: «انجام این مراحل پایان طرح‌ها نیست و طرح امنیت اجتماعی همچنان تداوم دارد و در دستوركار ماموران نیروی انتظامی استان تهران است و قرار است در مراحل بعدی همچنان برخورد با اراذل و اوباش در دستور كار باشد.»

در نهایت فرمانده انتظامی استان تهران گفت: یکی از مولفه های مهم در نیروی انتظامی تهران بزرگ پاسخگویی به دغدغه های جدی مردم است که در این ارتباط با توجه به نیاز جامعه و درخواست مردم طرح های پلیس نیز با زیر سازی های انجام شده عملیاتی می شود. اما در ارتباط با امنیت محله محور یکی از مواردی که در حال حاضر در دستور کار کلانتری های تهران بزرگ قرار گرفته، کنترل مناطق استحفاظی هر کلانتری است ، بطوری که اراذل و اوباش پس از دستگیری شناسنامه دار شده و موظفند هر هفته خود را به کلانتری ها معرفی کرده و ماموران هر کلانتری موظفند با هوشیاری و استمرار حضور در محله های مختلف با وقوع هر نوع جرمی برخورد کنند. لذا طرح امنیت محله محور به صورت جدی و مستمر در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار دارد و مرتب آنرا رصد خواهد کرد تا با ارائه احکامی قاطع و انقلابی نعمت امنیت را به این مناطق بازگردانده تا مردم خوب منطقه لذت امنیت را چشیده و ما شاهد امنیت پایدار در همه نقاط ایران عزیز و باشیم.

فرآوری:فاطمه برادران

بخش اجتماعی تبیان


منابع: آفتاب / ابتکار / تابناک/جهان/ خبر انلاین

لینک های مرتبط :

• خشونت، زخمی که از خانواده سرباز کرده 

• شرخرهای مدل  2011