تبیان، دستیار زندگی
ر قرار گرفت خبرگزاری موج مدیر عامل صنایع الكترونیك ایران گفت: ماهواره سینا سه ماه پس از پرتاب، با موفقیت در مسیر پیش بینی شده قرار گرفته است. ابراهیم محمود زاده با بیان این مطلب اذعان داشت : در حال حاضر این ماهواره با ارسال ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهواره ایرانی سینا در مسیر قرار گرفت


خبرگزاری موج

مدیر عامل صنایع الكترونیك ایران گفت: ماهواره سینا سه ماه پس از پرتاب، با موفقیت در مسیر پیش بینی شده قرار گرفته است.

ابراهیم محمود زاده با بیان این مطلب اذعان داشت : در حال حاضر این ماهواره با ارسال اطلاعات برای نهادهایی نظیر سازمان محیط زیست، ناجا، وزارت كشور، سازمان هواشناسی، و هواپیمایی كشور، اطلاعات خوبی به این نهادها ارسال می نماید.

مدیر عامل صا ایران در مورد ویژگی های خاص این ماهواره گفت: اطلاعات و تصاویر این ماهواره را می توان از هر نقطه زمین دریافت نمود و دیگر این که در هر زمانی می توان این امر را انجام داد كه در اكثر ماهواره های دیگر چنین اموری مقدور نمی باشد.

وی همچنین با رد جاسوسی بودن این ماهواره بیان داشت: هر سازمان، یا نهاد داخلی و یا خارجی كه مایل به دریافت این اطلاعات باشد می تواند به راحتی آن اطلاعات را درخواست نماید.

محمود زاده همچنین با اعلام خبر ساخت ماهواره دیگری در این زمینه اعلام داشت : هفته گذشته قراردادی با سازمان فضایی بسته شد كه ماهواره دیگری به نام پارس (سینا 2)، ظرف مدت دو سال آینده ساخته و پرتاب شود؛ این ماهواره از ماهواره (سینا 1) بسیار پیشرفته و كاربردی تر است.

روابط عمومی موسسه تبیان