تبیان، دستیار زندگی
فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی در برنامه این هفته «هفت» بدون حضور کارگردانش نقد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیمیایی ادای خودش را در میآورد؟

فراستی: کیمیایی ادای خودش را در میآورد/ معلم: پس ادای من را در بیاورد؟


فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی در برنامه این هفته «هفت» بدون حضور کارگردانش نقد شد.


کیمیایی ادای خودش را در میآورد؟

این هفته فریدون جیرانی برخلاف هفتههای گذشته از دو منتقد دعوت کرده بود تا در مورد این فیلم و کارگردانی مسعود کیمیایی صحبت کنند. مسعود فراستی به عنوان مخالف و علی معلم به عنوان موافق این فیلم به بحث در مورد اثر مسعود کیمیایی پرداختند. فراستی در بخشی از این برنامه با اشاره به این موضوع که کیمیایی بعد از فیلم «قیصر» مدام در حال تکرار خودش بود و بر اساس نوستالژی که نسبت به گذشته داشت ، فیلم میساخت، گفت:« در حال حاضر اما به نظر میرسد او دیگر این نوستالژی را هم ندارد و ادای آن را در میآورد.»

کیمیایی بعد از فیلم «قیصر» مدام در حال تکرار خودش بود و بر اساس نوستالژی که نسبت به گذشته داشت ، فیلم میساخت، در حال حاضر اما به نظر میرسد او دیگر این نوستالژی را هم ندارد و ادای آن را در میآورد.»

او نتیجه گرفت که کیمیایی طی این سالها بیشتر ادای خودش را در میآورد. علی معلم اما در پاسخ به مولفههای سینمای کیمیایی اشاره کرد و او را فیلمسازی مولف و صاحب سبک دانست و گفت:« اصلا کیمیایی نمیتواند و نباید ادای کس دیگری را در بیارد، یعنی به نظر شما او باید ادای من یا مهرجویی را در بیاورد. ضمن این که او اصلا ادا در نمیآورد، او در جهان خودش به خلق اثر دست میزند.»پخش گفت و گوی ضبط شده جیرانی با مسعود کیمیایی یکی دیگر از  بخشهای این برنامه بود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:خبرآنلاین