تبیان، دستیار زندگی
ثبات مربیان روی نیمکت تیم های لیگ برتری در لیگ دهم حرفه ای نسبت به دوره های گذشته رشد چشمگیری داشت و به نظر می رسد مدیران تیم ها آرام آرام عادت های قدیمی شان را تغییر می دهند. در لیگ دهم 10 تیم از 18 تیم از ابتدا تا انتهای مسابقات با یک مربی کار کردند که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهبود تغییر مربیان لیگ برتر

10 رویین تن لیگ دهم


ثبات مربیان روی نیمکت تیم های لیگ برتری در لیگ دهم حرفه ای نسبت به دوره های گذشته رشد چشمگیری داشت و به نظر می رسد مدیران تیم ها آرام آرام عادت های قدیمی شان را تغییر می دهند. در لیگ دهم 10 تیم از 18 تیم از ابتدا تا انتهای مسابقات با یک مربی کار کردند که این می تواند در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه باشد.


محمد مایلی کهن سرمربی سایپا

ثبات مربیان روی نیمکت تیم های لیگ برتری در لیگ دهم حرفه ای نسبت به دوره های گذشته رشد چشمگیری داشت و به نظر می رسد مدیران تیم ها آرام آرام عادت های قدیمی شان را تغییر می دهند. در لیگ دهم 10 تیم از 18 تیم از ابتدا تا انتهای مسابقات با یک مربی کار کردند که این می تواند در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه باشد. استقلال، پرسپولیس، سایپا، نفت تهران، سپاهان، ذوب آهن، فولاد خوزستان، مس کرمان و ملوان بندر انزلی در فصلی که گذشت تغییری روی نیمکت های خود نداشتند و به عبارت دیگر می توان گفت عواقب و حواشی جابه جایی روی نیمکت را از برنامه کاری خود حذف کردند.

در لیگ نهم حرفه ای تنها 6 تیم بدون تغییر روی نیمکت فنی فصل را به پایان رساندند و جالب این که در میان این تیم ها 5 تیم در لیگ دهم هم به مربیان خود دست نزدند. فراز کمالوند، محمد مایلی کهن، امیر قلعه نویی و منصور ابراهیم زاده برای دومین فصل متوالی جای خود را به مربی دیگری ندادند و پرویز مظلومی هم که در ابتدای فصل روی نیمکت استقلال جانشین صمد مرفاوی شده بود از معدود مربیانی است که یک فصل کامل در کنار علی فتح ا... زاده دوام آورد. در لیگ نهم حرفه ای پیکان هم با حمید درخشان فصل را شروع کرد و به پایان رساند.

در لیگ نهم تغییرات از هفته پنجم آغاز شد و تا هفته های پایانی ادامه پیدا کرد. تیم هایی مثل ابومسلم و استقلال اهواز که هر دو به دسته پایین تر سقوط کردند کار با 5 مربی را در طول فصل تجربه کردند و رکورد تغییر مربی را به نام خود ثبت کردند.

در میان تیم هایی که در خطر سقوط بودند دو تیم تا هفته پایانی مربیان خود را حفظ کردند و جالب این که هر دو تیم در آخرین لحظات در لیگ برتر ماندنی شدند

در لیگ دهم نفت آبادان و صبا تنها تیم هایی بودند که بدون حضور در منطقه خطر مربیان خود را عوض کردند. صبا در حالی که در میانه های جدول حضور داشت محمود یاوری را از کار برکنار کرد و این در حالی بود که مدیر باشگاه و مربی سابق هرگز دلیل این اتفاق را علنی نکردند و کماکان وانمود می کردند دو روح در یک بدن هستند. کاسیمیرو هم در آبادان خوب نتیجه گرفته بود اما به دلیل اختلاف با مدیریت باشگاه و تعدادی از بازیکنان به پرتغال بازگشت.

تارتار

در لیگ دهم راه آهن و پاس پس از مدتی به سراغ مربیانی رفتند که قبلاً آن ها را بر کنار کرده بودند. انصاری فرد در ابتدای فصل قرارداد مهدی تارتار را تمدید نکرد اما پس از چند هفته رسول کربکندی را برکنار کرد و تارتار را برگرداند. پاس هم در اواسط نیم فصل یاوری را به جای مدیرروستا آورد و وقتی دید از ته جدول تکان نمی خورد پس از تغییرات مدیریتی برای بقا دوباره دست به دامن مدیرروستا شد.

در میان تیم هایی که در خطر سقوط بودند دو تیم تا هفته پایانی مربیان خود را حفظ کردند و جالب این که هر دو تیم در آخرین لحظات در لیگ برتر ماندنی شدند. محمد مایلی کهن در سایپا و حسین فرکی در نفت تهران هفته ها با کابوس سقوط دست و پنجه نرم کردند اما از کار برکنار نشدند و در نهایت تیم های شان را در لیگ برتر نگه داشتند.

ثبات مربیان روی نیمکت تیم ها اتفاق مثبتی است اما این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که خارج شدن تعداد زیادی از مربیان از دایره مربیانی که امکان فعالیت در لیگ برتر را دارند یکی از دلایل پنهان این اتفاق است. مربیانی مثل فیرزو کریمی، فرهاد کاظمی، نادر دست نشان و وینکو بگوویچ به دلایل غیرفوتبالی حق فعالیت در لیگ برتر را نداشتند و از سویی خیلی از مربیان هم کار کردن در تیم های متمول دسته اولی را به دلیل دردسرهای کمتر و ثبات کاری بیشتر ترجیح می دهند.

بخش ورزشی تبیان

منبع:تماشاگر