تبیان، دستیار زندگی
شرح صوتی «مناجات رجبیه» در سایت اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرح «مناجات رجبیه» در تبیان منتشر شد

مناجات رجبیه

شرح صوتی «مناجات رجبیه» در سایت اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، بخش دین و اندیشه مؤسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با حلول ماه رجب، شرح صوتی مناجات رجبیه را منتشر كرد.

همراه با فایل صوتی این شرح، مقاله‌ای نیز در مورد مناجات رجبیه منتشر شده كه در آن آمده است: خداوند تبارك و تعالی از بندگان ناسپاسی كه نعمات او را فراموش كرده و بر در آستان غیر او گردن خم می‌كنند و امیدوار به غیر او هستند، گلایه فرموده است به عزت و جلال و بلندی مرتبه‌ام بر عرش سوگند! هر كس به غیر من دل بسته و امیدوار باشد، امیدش را به یأس و ناامیدی بدل می‌كنم و در نزد مردم لباس ذلت و خواری به او می‌پوشانم و از ساحت قرب خود دورش می‌كنم و از وصال خود به هجرانش مبتلا می‌كنم.

در ادامه آمده است: آیا بنده من در گشایش مشكلات، به دیگران امید دارد، در حالی كه رهایی از سختی‌ها به دست من است؟! و آیا به دیگران دل بسته و در خانه غیر را می‌كوبد و حال آنكه كلید همه درهای بسته در دست من است و همه درها بسته است و در آستانم برای هر كس كه مرا بخواند، گشاده است؟! چه كسی در مشكلات و سختی‌ها به من امید داشته و من مأیوسش كرده‌ام و چه كسی برای مهمی به من دل بسته است و من امیدش را به نومیدی بدل كرده‌ام؟... چه بدبخت هستند كسانی كه معصیت و نافرمانی‌ام می‌كنند و مراقب من نیستند».

مناجات رجبیه را از اینجا ببینید

تنظیم: هومن بهلولی