تبیان، دستیار زندگی
بسم الله الرحمن الرحیم بازدید کنندگان گرامی، مشکلات سایت تبیان در چند روز گذشته، احتمالاً شما را کلافه و یقیناً ما را شرمنده کرده است. راستش خود ما هم گاهی به این فکر می افتیم که خواندن نماز و خوردن ناهارمان را در فاصله بین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاد داشت سردبیر

بسم الله الرحمن الرحیم

بازدید کنندگان گرامی،

مشکلات سایت تبیان در چند روز گذشته، احتمالاً شما را کلافه و یقیناً ما را شرمنده کرده است. راستش خود ما هم گاهی به این فکر می افتیم که خواندن نماز و خوردن ناهارمان را در فاصله بین یک کلیک (click) و بالا آمدن (load) مطلب مربوط به آن، انجام دهیم.

در چنین مواقعی ساده ترین کار این است که با لحنی طلب کارانه کادر فنی سایت را مورد بازخواست قرار دهند. نه این که از این کارها بلد نباشم، ولی وقتی دیدم مهندسان جوان سایت چگونه تا پاسی از شب، بلکه تا خود صبح، برای حل مشکلات تلاش می کنند، دلم نیامد به این ساده ترین کارها دست بزنم. بنابراین ترجیح دادم کار ساده دیگری انجام دهم و آن این که از همین مهندسان صمیمی و جوان بخواهم که دست کم توضیحی را در خصوص مشکلات فنی اخیر در سایت منعکس سازند.

اکنون امیدوارم این توضیحات را به عنوان عرض پوزش و شرمندگی از ما پذیرا باشید. قسمت بنده این بود که نخستین نوشته به امضای من، با عذر تقصیر همراه باشد.

در کار گلاب و گل حــــــــــــــکم ازلی این بود

کاین شــــاهد بازاری وان پرده نشــین باشد

جام می و خـــون دل هر یک به کسی دادند

در دایره قســــمت اوضـــــــــــــاع چنین باشد

سردبیر سایت تبیان

با توجه به گستردگی حجم کاری تبیان اخیراً با مشکلاتی از قبیل کافی نبودن منابع سیستمی و همچنین خرابی Hard Disk Drive سِرور مواجه بودیم که این مشکلات منجر به عدم سرویس دهی مناسب شدند. اکنون ما در حال تعویض سِرور اصلی تبیان با سروری قدرتمندتر هستیم. با توجه به حجم بالای اطلاعات، جابجایی تمامی فایلها و راه اندازی مجدد سرور، طبعاً کاری زمان بر خواهد بود. به همین دلیل سرویس دهی سایت تبیان هم اکنون از روی یک سِرور دیگر انجام می گیرد که با توجه به محدودیت پهنای باند آن، سرعت دسترسی به سایت تا حدی کاهش یافته است. امیدواریم با راه اندازی سرور جدید بتوانیم با سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به گذشته در خدمت دوستان و اعضای محترم سایت تبیان باشیم.

مدیر امنیت شبکه سایت تبیان