تبیان، دستیار زندگی
شهر رویاهای من فوتبال آلمان از دوران طلایی خودش دور شده و دیگر از آن تیم رؤیایی دهه نود با آن همه ستاره نامدار خبری نیست‌. تیم‌ملی آلمان یك ستاره بزرگ و مطرح دارد كه در طول سال‌های اخیر قطعاً یكی از بهترین ‌هافبك‌های میانی جه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مادرید ، لندن و یا میلان معمای بزرگ بالاک

شهر رویاهای من


فوتبال آلمان از دوران طلایی خودش دور شده و دیگر از آن تیم رؤیایی دهه نود با آن همه ستاره نامدار خبری نیست‌.

تیم‌ملی آلمان یك ستاره بزرگ و مطرح دارد كه در طول سال‌های اخیر قطعاً یكی از بهترین ‌هافبك‌های میانی جهان بوده و حالا در مهم‌ترین مقطع زندگی ورزشی خودش قرار گرفته است‌.

بالاك سی ساله حالا در اوج آمادگی به سر می‌برد ودر چنین شرایطی تصمیم گرفته كه فوتبال آلمان را به مقصد كشور دیگری‌ترك كند، در حالی كه این انتقال یكی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال جهان در پایان فصل خواهد بود‌.

اهمیت انتقال بالاك به حدی است كه از چند ماه پیش سر و صدای زیادی در خصوص جدایی او از بایرن به راه افتاد و نام تیم‌های بزرگی به میان آمد‌.

شماره 13 رؤیایی در سال 99 از كایزرسلاترن به لوركوزن پیوست و در سال 2002 پیراهن بایرن را بر تن كرد‌.

او پس از چهار سال می‌خواهد مونیخ را ‌ترك كند و البته به خوبی می‌داند كه مهم‌ترین قرارداد ورزشی عمرش را به امضا خواهد رساند در حالی كه شاید دیگر در این سن و سال چنین موقعیتی برایش فراهم نشود‌.

بالاك برای بسیاری از باشگاه‌های بزرگ نقش یك ناجی را دارد كه قرار است همه چیز را متحول كند‌.

در میان همه بزرگان قاره سبز مادریدی‌ها فعلاٌ نیاز بیشتری به این ناجی دارند و آنها پیش از سایر رقبا تلاش خودشان را آغاز كردند‌.

مذاكرات رئال و بالاك پیشرفت زیادی داشته و حتی دو روزنامه معتبر ماركا و آس خبر دادند كه همه چیز تمام شده و حتی قرارداد داخلی هم به امضا رسیده است‌.

حتی بكن باوئر هم به ستاره مونیخی‌ها توصیه كرد كه رئال را انتخاب كند و گفت‌: " اگر من جای میشائیل بودم قطعاً به مادرید می‌رفتم و در لیگ اسپانیا بازی می‌كردم‌." پس از رفتن پرس مذاكرات تقریباً متوقف شد و حداقل دیگر سر و صدایی از مادرید به گوش نمی‌رسد‌.

احتمالاً رئیس جدید كه از ستاره‌های بزرگ دل خوشی ندارد ‌ترجیح می‌دهد به دنبال بازیكنان كم سرو صدا باشد‌!

پس از رئال نوبت به ایتالیایی‌ها رسید و در این بین مسؤولان باشگاه اینتر میلان تلاش چشمگیری داشتند‌.

مذاكرات با جدیت از سوی ایتالیایی‌ها پیگیری شد اما آنها هم پس از چند هفته عقب نشینی كردند‌.

موراتی از نحوه برخورد بالاك رضایت نداشت‌. او انتظار داشت كه‌هافبك مونیخی‌ها از پیشنهاد اینتر استقبال كند اما پس از مدتی به این نتیجه رسید كه بالاك توقعات زیادی دارد‌.

رئیس باشگاه اینتر میلان در این خصوص گفت‌:"معتقدم مطالبات مالی بالاك برای پیوستن به تیم ما بسیار بالاست به همین علت مذاكرات خود را برای جذب بازیكن مذكور قطع خواهیم كرد‌."

وقتی همه مدعیان به طور كامل كنار رفتند نوبت به باشگاه پر سروصدای انگلیسی رسید‌.

مورینیو مدت‌هاست كه خیال جذب بالاك را در سر دارد وحالا بهترین فرصت برای او فراهم شده تا این ستاره را به جمع بزرگان استمفورد بریج اضافه كند‌.

او البته با اطمینان از جذب او سخن می‌گوید‌. مورینیو ابتدا به خرید بالاك ابراز تمایل كرد و رسانه‌های انگلیسی هم مطابق معمول از این موضوع جنجال بزرگی به راه انداختند‌.

شایعه انتقال بالاك به چلسی اخبار دیگری را در پی داشت‌. سایت‌های خبری نوشتند كه با آمدن بالاك ، لمپارد باید برود و در این بین بارسلونا بهترین مشتری فرانكی خواهد بود‌.

مورینیو شایعات را به طور كامل تكذیب كرد و ادعا نمود كه می‌خواهد با حضور لمپارد و بالاك زوج قدرتمندی در خط میانی چلسی ایجادكند: "اگر بالاك به چلسی بیاید به عنوان یك‌هافبك میانی نه تنها رقیب خطرناكی برای لمپارد محسوب نمی‌شود، بلكه مهم‌ترین مزیت حضور این دو‌هافبك در كنار یكدیگر این است كه تیم ما دو تن از بهترین فوتبالیست‌های جهان را دارد و همین امر امتیاز مثبتی برای چلسی خواهد بود‌."

وی در ادامه افزود‌:"لمپارد و بالاك در نوع خود بسیار با مهارت هستند و نقاط مشترك زیادی دارند، به ویژه اینكه در زمان گلزنی از تمركز بالایی برخوردار می‌باشند و می‌توانند مكمل و كمك كننده یكدیگر در بازی باشند‌."

او به جذب ستاره مونیخ اطمینان كامل دارد و این مسأله نشان می‌دهد كه مذاكرات دو طرف با جدیت به پیش می‌رود و حتی این احتمال وجود دارد كه توافقاتی نیز صورت گرفته باشد‌.

به هر‌ترتیب شكی وجود ندارد كه بالاك به دنبال ‌ترك بایرن است‌. او اعلام كرده كه فعلاً هیچ تصمیمی نگرفته و تا پایان فصل نمی‌خواهد در این زمینه صحبت كند اما مونیخی‌ها هم به خوبی می‌دانند كه تصمیم نهایی او قطعاً جدایی است‌.

آخرین تلاش‌های مسؤولان باشگاه برای جلب رضایت او بی نتیجه باقی ماند تا جایی كه روز گذشته اولی هوینس رسماً اعلام كرد كه دیگر روی بالاك هیچ حسابی باز نمی‌كند: "دیگر از اخبار جدایی بالاك و پیوستن وی به چلسی، رئال و اینتر خسته شده ایم‌. او هنوز اهداف خود را مشخص نكرده و همگان را در انتظار گذاشته است‌.

پس از صحبت با بكن باوئر، رومنیگه و ماگات به این نتیجه رسیدیم كه دیگر روی او حساب باز نكنیم و در فصل آینده بدون او در میادین حاضر خواهیم شد‌.

ما حتی بازیكنان جانشین را انتخاب كرده‌ایم و به زودی با آنها وارد مذاكره می‌شویم‌. تیم بروفسكی‌هافبك پرقدرت و طراح برمن مدنظر ما است و او می‌تواند حتی فراتر از بالاك ظاهر شود‌."

ماگات هم چند روز پیش اعلام كرد كه خودش را برای جدایی بالاك آماده كرده‌. مربی باواریایی‌ها ادعا كرد كه جانشین میشائیل را در داخل تیم پیدا می‌كند و بایرن نیازی به جذب بازیكن جدید ندارد‌!

با توجه به انتشار این اخبار ‌هافبك شماره سیزده بایرن با حضور در یك كنفرانس خبری پاسخگوی خبرنگاران بود تا ابهامات زیادی را برطرف كند‌.

بالاك رسماً به حضور در جمع آبی پوشان ابراز تمایل نموده است‌:"چلسی پیشنهاد مناسبی ارائه داد كه تا حدودی وسوسه كننده بوده است‌. 121 هزار پوند در هفته دستمزدی است كه به هر بازیكنی نمی‌دهند اما چلسی چنین مبلغی را برای من در نظر گرفته. از سویی توصیه‌های دیگری هم به من شده اما در نهایت باید بگویم كه خودم تصمیم نهایی را اتخاذ می‌كنم و هنوز به اندازه كافی در این زمینه فكر نكرده ام‌.

بازی كردن در لندن حال و هوای خاصی دارد آن هم برای من كه سال‌ها در بوندس لیگا حضور داشته‌ام و حضور در لیگ برتر تجربیات مرا بیشتر می‌كند‌."

شاید توافقات كلی انجام شده و این ظاهر سازی‌ها تا پایان فصل جاری ادامه داشته باشد اما در هر صورت بالاك به زودی بایرن را ‌ترك می‌كند و مقصد بعدی او یكی از سه لیگ معتبر اروپایی خواهد بود‌.