تبیان، دستیار زندگی
اشتباهات کان وحشتناک بود بالاخره پس از مدتها رقابت تنگاتنگ بین دو دروازه بان تیم ملی آلمان كلینزمن تكلیف سنگربان شماره یک ژرمن ها را مشخص كرد. كان و لمان هر دو از نظر سنی شرایط خاصی دارند و این آخرین شانس آنها برای حضور در ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلینزمن: سخت ترین تصمیم دوران فوتبالم را گرفتم

اشتباهات کان وحشتناک بود

بالاخره پس از مدتها رقابت تنگاتنگ بین دو دروازه بان تیم ملی آلمان كلینزمن تكلیف سنگربان شماره یک ژرمن ها را مشخص كرد.

كان و لمان هر دو از نظر سنی شرایط خاصی دارند و این آخرین شانس آنها برای حضور در جام جهانی خواهد بود به همین دلیل انتخاب كلینزمن از حساسیت بالایی برای هر دو برخوردار بود اما یورگی به علت عملكرد نه چندان مطلوب كان در هفته های اخیر روی نام او خط قرمز كشید.

کان كه در لیگ قهرمانان حضور موفقی نداشت و با خوردن 4 گل از میلان باعث شد بایرن شكست تلخی را تجربه كند در بوندس لیگا هم از تیم پایین جدولی مثل كلن دو گل دریافت كرد تا حتی بهانه مصدومیت نیز عملكرد بدش را نتواند توجیه كند.

در مقابل ینس لمان نقش مهمی در موفقیت های آرسنال برعهده داشت و در دو بازی رفت و برگشت در لیگ قهرمانان مقابل قدرت هایی همچون رئال مادرید و یوونتوس گلی دریافت نكرد تا كلینزمن را مطمئن كند كه از انتخابش پشیمان نخواهد شد.

قرار بود دروازه بان اصلی تیم ملی در آغاز ماه می انتخاب و معرفی شود اما کلینزمن ترجیح داد که زودتر این مسئله را به پایان برساند.

چندی پیش ماگات از سرمربی تیم ملی خواسته بود تا تکلیف را روشن کند.

به گزارش گروه فوتبال جهان ایپنا در همین زمینه مصاحبه ای با سرمربی ژرمن ها انجام شده است.

 آقای كلینزمن قرار بود شما در اول ماه می دروازه بان اصلی را مشخص كنید، چه شد كه زودتر از موعد لمان را انتخاب كردید؟

اگر من مدت زمان طولانی را برای این انتخاب در نظر گرفتم می خواستم عرصه رقابت را بین كان و لمان تنگ تر كنم اما به دلیل درخواست سرمربی بایرن مبنی بر هر چه زودتر مشخص شدن دروازه بان اصلی تصمیم گرفتم تا زودتر تكلیف بایرن و كان را مشخص كنم!

چه شد كه به این نتیجه رسیدید كه لمان را برگزینید؟

این تصمیم مربوط به امروز و دیروز نیست. من عملكرد بیست ماه گذشته آنها را در نظر گرفتم كه به این نتیجه رسیدیم. تا آگوست 2005 بر این باور بودیم كه كان دروازه بان اصلی تیم ملی است اما رفته رفته و در فصل اخیر عملكرد لمان به مراتب بهتر شد. متاسفانه اشتباهات اخیر اولیور واقعا وحشتناك بود.

این انتخاب شما یعنی این كه سبك و عملكرد لمان بیشتر به درد تیم ملی می خورد؟

من قضاوت در این مورد را به هواداران و اهالی فوتبال واگذار می كنم. كان و لمان هر دو دارای نقاط قوت بسیار و ضعف كم هستند و هر دو درخشش قابل توجهی در پست خود داشته اند. اگر من لمان را برگزیدم به معنی نفی كان نیست. اولیور زحمات زیادی برای تیم ملی ما كشیده است كه البته باز هم می تواند مفید باشد. او در نایب قهرمانی تیم ملی مقام های بایرن نقش مهمی داشته و خدمات بسیاری برای ما انجام داده است.

اعلام این تصمیم تا چه حد برایتان سخت بود؟

برای من، شخصا این سخت ترین تصمیمی بود كه در كل دوران فوتبالم گرفتم. می دانم اولیور خیلی از این تصمیم ناراحت شده است. شاید هر كس دیگری هم جای او بود همین قدر ناراحت می شد. بیش از همه من خودم عذاب كشیدم چون با اولیور موفقیت های بزرگی را جشن گرفتیم (در زمان حضورم در بایرن). اما من مسوولیت مهم و سنگینی را در قبال تیم ملی دارم و به تصمیمی كه گرفتم، معتقدم.

فكر می كنید حالا كه كان ذخیره لمان شده در جام جهانی حاضر شود روی نیمكت بنشیند یا باید شما روی نفر سوم حساب كنید؟

این به تصمیم خودش باز می گردد و من نمی توانم به جای او اظهار نظر كنم.

چطور لمان از تصمیم شما مطلع شد؟

من بعد از اینكه با اولیور صحبت كردم به ینس زنگ زدم و این خبر را به او گفتم. او بسیار خوشحال شد و گفت: همه تلاشش را می كند تا هر چه بهتر از دروازه آلمان محافظت كند و پاسخ اعتماد ما را خواهد داد.

این بار با فشارها چه خواهید كرد؟

- آن چه برای ما بیش از همه مطرح است، آن است كه معتقدیم، تصمیم درستی گرفته‌ایم. انتظارات و فشارها روی ما هیچ تاثیری ندارد. ینس می‌تواند تیم جوان ما را هدایت كند. كان تلاش‌های فراوانی داشته است و برای فوتبال آلمان زحمات زیادی كشیده است. روز سختی برای او و ما بود.

 چه انعكاسی از تیم انتظار دارید؟

حرف اصلی را من می‌زنم و در مورد اولیور هم خودم تصمیم می‌گیرم.

و دروازه‌بان سوم؟ در صورت انصراف كان چه می‌شود. هیلده براند را شماره 2 بدانیم؟

- به آن فكر نمی‌كنیم. تنها می‌خواهیم آماده باشیم. اولیور فرصت دارد تا فكر كند. او با بایرن مشورت خواهد كرد. من با بایرنی‌ها تماس می‌گیرم و با آنها حرف می‌زنم.