تبیان، دستیار زندگی
اصغر حاجیلو بازیکن و مربی سابق تیم استقلال تهران که در سالهای نه چندان دور همراه با ناصر حجازی هدایت تیم استقلال را بر عهده داشت ضمن انتقاد به عملکرد مدیر عامل فعلی باشگاه استقلال گفت : من در شرایط فعلی اصلاً خود را متعلق ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با اصغر حاجیلو مربی سابق استقلال

اصغر حاجیلو بازیکن و مربی سابق تیم استقلال تهران که در سالهای نه چندان دور همراه با ناصر حجازی هدایت تیم استقلال را بر عهده داشت ضمن انتقاد به عملکرد مدیر عامل فعلی باشگاه استقلال گفت : من در شرایط فعلی اصلاً خود را متعلق به باشگاه استقلال نمی دانم ، زیرا این باشگاه یک صاحب بیشتر ندارد و آن هم آقای علی فتح الله زاده است . وی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایپنا ادامه داد : نمی توانم در مورد نقاط ضعف تیم استقلال صحبت کنم ، بهتراست این مسایل را از آقایان پور حیدری و نصرالله عبداللهی بپرسید . به نظر من اگر برخی مدیران یک مقدار نظرشان به خدا باشد و به فکر سوء استفاده از جایگاه و شانیت افراد نباشند مشکل تیم حل خواهد شد.

وی افزود : متاسفانه همه حرمتها در باشگاه استقلال شکسته شده و از بین رفته است. به قول معروف دیگر مرده ای در قبر نیست که کسی بخواهد بر سر آن قبر گریه کند. یک مثال ساده از وضعیت داخلی تیم ، منظور من را روشن تر می کند . بازیکنان تیم استقلال کاملاً به فرهنگ تقلید از بازیکنان خارجی روی آورده اند و عمدتاً  با آرایش کردن آنچنانی موهای خود، حتی به تماشاگران و داوران فحاشی میکنند . متاسفم از این که برخی بازیکنان تیم حریف را به شکل ناجوانمردانه ای مصدوم می کنند.

مربی اسبق استقلال تهران در مورد وضعیت فعلی این تیم گفت : وقتی بازیکن نمی خواهد گل بزند چه کاری از دست مربی برمی آید ؟ وقتی یک واسطه بازیکن ، مربی استقلال می شود و ادعا می کند مدرک مربیگری " آ " از کشور آلمان دارد و از طرف دیگر آقای فتح الله زاده او را ناجی بشریت و استقلال می نامد، دیگر نمی توان گفت کجای کار کخ ایراد دارد . در این وضعیت حاجیلو و حجازی ها نباید ادعا کنند که بازیکن استقلال بوده اند . ما در زمان بازیگری خود کی کشور آلمان را دیدیم که حالا این تیم برای گذراندن دوره بدنسازی به آلمان سفر می کند ؟ می توانید از رضا نعلچگر بپرسید که وقتی می خواستند برای او کفش بازی بخرند، به چه صورت هزینه آن را فراهم ساختند . در سالهای نه چندان دور وقتی تیم ، یک بازی به حریف واگذار می کرد، بازیکنان 2 ساعت در رختکن باقی می ماندند و از خجالت بیرون نمی آمدند . اما الان بازیکن در حالی که تیم باخته هنوز بازی تمام نشده وقت قرار ملاقات برای ساعت بعد را می گذارد .

حاجیلو با اشاره به حضور بازیکنان مختلف طی چند سال اخیر در باشگاه استقلال گفت : از سال 48 تا 67 بیشتر از 60 بازیکن در استقلال حضور نداشته اند ،اما در چند سال اخیر در کمتر از یک سال این تعداد بازیکن در تیم استقلال جا به جا شده اند . یک زمانی شاهرخ بیانی پیراهن من را بعد از تمرین می گرفت تا در خانه خود همراه با پدر و مادرش عکس یادگاری بیاندازد و شب با پیراهن این تیم بخوابد، ولی حالا چه ؟ هر بازیکنی که از راه می رسد مدیران این باشگاه به صرف این که این بازیکن اسم و رسم دار است وی را جذب می کنند و پس از مدتی هم او را اخراج می کنند .

حاجیلو در پایان گفت : به نظر من بهترین تدبیر این است که مربیان این تیم در یک اتاق بنشینند و هر بازیکنی را که لیاقت حضور در این تیم را دارد ، انتخاب کنند تا به جای این که بازیکن به فکر این باشد که پس از گل زدن چه حرکتی را انجام دهد، تنها به بازی و پیراهن استقلال فکر کند .