تبیان، دستیار زندگی
تصمیم بزرگ كلینزمن؛ ینس لمان پیروز رقابت با اولیور كان پس از كش و قوس‌های فراوان سرانجام یورگن كلینزمن، ینس لمان را به عنوان دروازه بان نخست تیم ملی آلمان در جام جهانی 2006 برگزید. یورگن كلینزمن به سایت فدراسیون فوتبال آلما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لمان دروازه‌بان اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی شد

تصمیم بزرگ كلینزمن؛
ینس لمان پیروز رقابت با اولیور كان


پس از كش و قوس‌های فراوان سرانجام یورگن كلینزمن، ینس لمان را به عنوان دروازه بان نخست تیم ملی آلمان در جام جهانی 2006 برگزید.

یورگن كلینزمن به سایت فدراسیون فوتبال آلمان گفت كه این سخت ترین تصمیمی ‌بوده كه وی از جولای 2004 كه سرمربیگری تیم ملی آلمان را برعهده داشته، گرفته است.

كلینزمن گفت‌: پس از آن كه اولیور را در جریان این تصمیم قرار دادم او ناامید شد. ما این تصمیم را پس از بررسی عملكرد این دو در 22 ماه گذشته گرفتیم.

اولیوركان دروازه‌بان 36 ساله ژرمن‌ها تاكنون 84 بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده و در جام جهانی 2002 به عنوان بهترین بازیكن انتخاب شد.

از طرفی دیگر ینس لمان به تیم آرسنال برای راهیابی به مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا كمك فراوانی كرده است. لمان سی‌وشش ساله تا پیش از مربیگری كلینزمن مجال بازی در تیم ملی كشورش را پیدا نكرده بود. او تاكنون 29 بازی ملی برای تیم ملی آلمان انجام داده است.

اولیور كان پس از تصمیم كلینزمن گفت‌: " از تصمیم سرمربی متعجب و بسیار ناامید شدم اما، در هفته‌های آ‌ینده تمام فكر خود را بر روی وظایفم در بایرن متمركز می‌كنم."

در همین حال آندریاس كوپكه مربی دروازه بان‌های تیم ملی آلمان در این باره گفت‌: " هر دو دروازه بان مهارت‌های باور نكردنی داشتند، هر چند كه مطمئن هستیم، ینس لمان با اندیشه‌های تیمی‌مان بهتر هماهنگ خواهد بود."