تبیان، دستیار زندگی
هر روز زندگی های زناشویی زیادی از هم می پاشند. به نظر می رسد عوامل زیادی در این میان نقش دارند ولی حقیقت این است كه مهم ترین عوامل، بسیار ساده هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ انقضای یک ازدواج


هر روز زندگی های زناشویی زیادی از هم می پاشند. به نظر می رسد عوامل زیادی در این میان نقش دارند ولی حقیقت این است كه مهم ترین عوامل، بسیار ساده هستند.


ابراز محبت

اگر زندگی زناشویی شما در خطر قرار دارد باید دلایل آن را پیدا كنید، در این صورت است که می توانید زندگی تان را حفظ كنید. و عوامل زیر را در نظر بگیرید:

1-وفاداری از اركان اصلی هر ازدواجی است و هیچ چیزی اندازه فریبكاری پایه های زندگی مشترك را تخریب نمی كند. اگر شما یا همسرتان در خارج از خانه به دنبال آرامش می گردد باید این مساله را جدی بگیرید.

2-نادیده گرفتن احساسات همسر كه در بسیاری از خانواده ها دیده می شود نقش مهمی در فروپاشی ازدواج ها دارد. همه انسان ها دارای احساسات هستند- حتی آنهایی كه ظاهر بی تفاوتی از خود به نمایش می گذارند- و زمانی كه كسانی كه دوست شان دارند آنها را نادیده می گیرند حقیقتا رنجیده خاطر می شوند. همیشه به حرف های همسرتان گوش دهید و احساسات او را در نظر بگیرید.

مشاجره در هر زندگی ای روی می دهد ولی مساله مهم طریقه كنار آمدن با آن است.

3-در تمام ازدواج ها بروز مشاجره امری تقریبا طبیعی است ولی افراط در این كار، خطرناك است. هیچ كس دوست ندارد با آدمی سروكار داشته باشد كه عنان اختیار خود را در دست ندارد و منطقی نیست. مشاجره در هر زندگی ای روی می دهد ولی مساله مهم طریقه كنار آمدن با آن است.

4-در اغلب فیلم ها چنین نشان داده می شود كه زنان پرتوقع هستند ولی واقعیت این است كه هم مردان و هم زنان گاهی بسیار پرتوقع می شوند و دوست دارند همسرشان را كنترل كنند.

این موضوع برخلاف آنچه در فیلم ها نشان داده می شود ابدا سرگرم كننده و بامزه نیست. بدون اعتماد كردن كاری از پیش نمی رود و اگر بخواهید همسرتان را كنترل كنید او را از دست می دهید!

همسر

5-اجازه ندهید ازدواج شما ملال آور شود. حتی نكات به ظاهر بی اهمیت را نیز نادیده نگیرید.

یكنواختی، دشمن خطرناكی برای ارتباط زوجین است. اوقات خود را با همسرتان بگذرانید و كارهایی را انجام دهید كه برای هر دوی شما سرگرم كننده است. نگذارید تاریخ انقضای ازدواج شما فرابرسد!

6-اگر عادات ناپسند هر از گاهی بروز كند حتی می تواند جالب باشد ولی اگر از حد بگذرد به مشكل جدی تبدیل می شود. داشتن عاداتی مثل جویدن ناخن یا تلنگر زدن به پا یك رابطه را نابود نمی كند ولی وقتی از حد بگذرد مشكلات كوچك را به مشكلات بغرنج تبدیل خواهد كرد. همه ما عادات ناپسندی داریم ولی بهتر است از انجام كارهایی كه همسرتان را عصبانی می كند خودداری كنیم.

عوامل زیادی در «مرگ یك رابطه» نقش دارند و شما باید ریشه مشكلات خود را پیدا كنید. اگر در آستانه جدایی قرار دارید در نظر گرفتن این مسائل به شما كمك می كند زندگی مشترك خود را حفظ كنید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : کیهان

مقالات مرتبط :

یادگیری شنا در زندگی زناشویی

منابع استرس زا در زندگی همسران

خوشبخت و همدل تا آخر خط

هیجان در زندگی زناشویی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.