تبیان، دستیار زندگی
به روی تاتا می رفتند اردشیر ملک مرزبان به دیار باقی شتافت اردشیر ملک مرزبان ، پیشکسوت ورزشی نویس کشور به دیار باقی شتافت . به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اردشیر ملک مرزبان طی سالهای متمادی در عرصه روزنامه نگاری و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردشیر ملک مرزبان به دیار باقی شتافت

خبر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اردشیر ملک مرزبان طی سالهای متمادی در عرصه روزنامه نگاری ورزشی ، فعالیت گسترده ای را در این زمینه انجام داد و تمام طول مدت عمر خود را تحت عنوان روزنامه نگار ورزشی به فعالیت پرداخت .

وی چهارشنبه گذشته ( 30/11/81 ) به دلیل کهولت و بیماری از دنیا رفت .

ملک مرزبان آخرین فعالیت حرفه ای خود را به عنوان دبیر سرویس ورزشی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ادامه داد ، وی که بنیان گذار سرویس ورزشی ایرنا بود ، در آخرین سالهای دهه هفتاد (1378) با فعالیت روزنامه نگاری ورزشی خداحافظی کرد .

مرحوم ملک مرزبان که 45 سال سابقه  فعالیت در عرصه روزنامه نگاری داشت ، تا آخرین سالهای زندگی اش دست از فعالیت و کوشش در عرصه مطبوعات ورزشی برنداشت .

انجمن نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان ورزشی با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی ، ضایعه در گذشت استاد اردشیر ملک مرزبان ، پیشکسوت ورزشی نویس ایران را از صمیم قلب تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان محترم آن مرحوم ، صبر و اجر را خواستار شد .

بخش ورزشی سایت تبیان نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان اردشیر ملک مرزبان ، وقوع این ضایعه را به جامعه ورزش و ورزشی نویسان کشور تسلیت عرض می نماید .


پیکارهای جودو جهانی آلمان آغاز شد ، وحید سرلک و حامد ملک محمدی به روی تاتا می رفتند

نخستین روز پیکارهای جودو جهانی آلمان ، صبح شنبه در سالن ورزشی هامبورگ انجام شد.

به گزارش ایسنا ، در اولین روز از رقابت ها ، وحید سرلک نخستین نماینده کشورمان در وزن 60 کیلوگرم که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود ، به علت حاضر نشدن حریف اکراینی خود به دور سوم صعود کرد. وی در این دیدار در میان تشویق تماشاگران میزبان ، حریف آلمانی خود را ضربه فنی کرد ، ولی در مصاف با حریفی از گرجستان تسلیم شد تا راهی گروه بازنده ها شود.

در وزن 73  کیلوگرم نیز حامد ملک محمدی ابتدا" ملک آباناز" از ترکیه را ضربه فنی کرد ، ولی در دومین دیدار خود در اواسط مسابقه اسیر تکنیک خاک حریف شد و در جدول بازنده ها جای گرفت.

در دیدارهای بعدی احتمالاً سرلک به مصاف حریف قزاقستانی می رود و حامد ملک محمدی به مصاف حریفی از یونان خواهد رفت.