تبیان، دستیار زندگی
شت از پاریس استقبال تماشاگران فرانسوی از ”غزل كفر” چشمگیر بود نمایش”غزل كفر” طی یك اجرا در فرانسه، با استقبال چشمگیر تماشاگران ایرانی و فرانسوی مواجه شد. حسین مسافرآستانه كارگردان نمایش”غزل كفر” كه به تازگی در سفر به پاریس ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین مسافرآستانه پس از بازگشت از پاریس

استقبال تماشاگران فرانسوی از ”غزل كفر” چشمگیر بود


نمایش”غزل كفر” طی یك اجرا در فرانسه، با استقبال چشمگیر تماشاگران ایرانی و فرانسوی مواجه شد.

حسین مسافرآستانه كارگردان نمایش”غزل كفر” كه به تازگی در سفر به پاریس به اجرای این نمایش پرداخت، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر،

گفت:«در ابتدا سالنی با ظرفیت 300 تن برای اجرای این نمایش در نظر گرفته شده بود اما با افزایش بلیط‌های رزرو ناچار شدند كه سالن نمایشی با ظرفیت 1000 تن را برای آن در نظر بگیرند كه این استقبال پس از اجرای نمایش نیز با ارسال ایمیل‌های فراوان به خانه فرهنگی ایرانیان ادامه داشت.»

وی در ادامه افزود:«همزمان با اجرای نمایش”غزل كفر” یكی از خوانندگان مطرح ایرانی مقیم لوس آنجلس نیز اقدام به برگزاری كنسرت كرده بود اما استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.»

مسافرآستانه با اشاره به این كه نیاز ما به فرهنگ عاشورایی، نیاز مناسبتی نیست اظهار كرد:

«استقبال تماشاگران فرانسوی از نمایش”غزل كفر” نشان داد كه موضوع عاشورا بسیار بزرگ و پراهمیت است و نمی‌تواند محصور به مناسبت‌ها شود.

اما آن چه مهم است این كه باید با زبان امروزی و دور از روش‌های كهنه، نمایش‌ها را ارائه داد و ذائقه تماشاگران داخل و خارج از كشور را در نظر گرفت تا این آثار در ابعاد جهانی تاثیرات زیادی داشته باشد.»

مسافرآستانه در پایان درباره فعالیت‌هایش در سال جدید خاطر نشان كرد:«اواخر سال 84 قرار بود كه نمایشی را برای اجرا آماده كنم اما به دلیل مسئولیتی كه در جشنواره تئاتر فجر به عهده داشتم نتوانستم كاری انجام دهم.

اما برای سال جدید طرح و ایده نمایشی را در نظر دارم كه به شخصیت حضرت زینب(س) می‌پردازد و احتمالاً نویسندگی آن را یا به طور مشترك انجام می‌دهم و یا متن توسط نویسنده دیگری نوشته خواهد شد كه در آن صورت كارگردانی آن را شخصاً به عهده خواهم گرفت.»

لینکها :

تئاتر در سالی كه گذشت

نمایش «خورشید كاروان» در تالار سنگلج اجرا می‌شود