تبیان، دستیار زندگی
به رغم شروع خوب پرسپولیس و حفظ توپ قابل توجه بازیکنان این تیم که با رد و بدل شدنده ها پاس سالم بین آنها همراه بود، ابومسلم ضمن کنترل حملات احساسی حریف و آرام کردن جریان بازی به مرور توپ را به میانه میدان کشاند و موفق شد روی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تساوی پرسپولیس – ابومسلم و ادامه ماجرا در جام حذفی


به رغم شروع خوب پرسپولیس و حفظ توپ قابل توجه بازیکنان این تیم که با رد و بدل شدنده ها پاس سالم بین آنها همراه بود، ابومسلم ضمن کنترل حملات احساسی حریف و آرام کردن جریان بازی به مرور توپ را به میانه میدان کشاند و موفق شد روی دو غافلگیری و براساس خلاقیت فردی نفرات خود دوبار دروازه میزبان سرخپوش خود را فتح کند. کابوس شکستی دیگر به شدت بازی با فجر سپاسی بر هواداران این تیم حاکم شد، ولی شانس آوردند که فریدون اصفهانیان پس از نادیده گرفتن یک پنالتی آشکار در دقیقه 36 در آخرین ثانیه های نیم اول یک پنالتی به نفع این تیم گرفت تا فاصله به حداقل برسد.

با شروع نیمه دوم، آری هان توپخانه دستی خود یعنی علی علیزاده را به جای حامد کاویانپور به میدان فرستاد تا چهره تیمش را تهاجمی تر کند و خیلی زود گل مساوی هم وارد دروازه میهمان مشهدی شد. با جبران دو گل خورده پرسپولیسی ها با امیدواری بیشتری برای کسب پیروزی به حملات خود ادامه دادند، ولی در روزی که جشنواره ای از برخورد توپ به دست یا دست به توپ، بازی فوتبال را شبیه به هندبال کرده بود، تغییری در نتیجه مسابقه حاصل نشد تا دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دهند. شاید اگر میثاقیان با احتیاط کمتری تیم خود را به میدان می فرستاد و فقط دل به ضد حملات می بست، می توانست با امتیاز کامل به مشهد برگردد، چون خط دفاع پرسپولیس یکی از پراشتباه ترین روهای خود را پشت سر می گذاشت و فقط در نیمه دوم کریم باقری به همان مدافع مسلط سابق تبدیل شد. از طرف دیگر پرسپولیس هم اگر از همان ابتدای بازی جواد کاظمیان را در پشت اصلی و تخصصی خود یعنی گوش راست به کار می گرفت، می توانست خطرات بیشتری روی دروازه میهمان خود خلق کرده و شانس گلزنی خود را بیشتر کند، ولی هیچ کدام از این اگرها به حقیقت نرسید تا با تقسیم امتیازات، ابومسلم به رده هفتم و پرسپولیس به رده هشتم صعود کنند.