تبیان، دستیار زندگی
هنر در تمامی عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اینجا از هنرمندان وادی عشق و ایثار سخن به میان می آید که هر کدام آیه ای از آیه های ایثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگی و صبوری و همراهی با مردانی از تبار قافله حسین (ع)و رادمردانی از کاروان علم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر عشق ورزیدن


هنر در تمامی عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اینجا از هنرمندان وادی عشق و ایثار سخن به میان می آید که هر کدام آیه ای از آیه های ایثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگی و صبوری و همراهی با مردانی از تبار قافله حسین (ع)و رادمردانی از کاروان علمدار کربلا است.


یک جانباز شیمیایی در کنار همسرش

هنر، واکنش عشق درونی انسان است که انعکاس می یابد و این همان مایه حیرت و سرگشتگی می باشد. هنرمند در سایه این عشق وصل کننده به کائنات و هستی بخش جهان، اثر هنری خود را خلق می کند و اگر در وجودش آراستگی نور تعالی نباشد در آثار هنری اش نیز این نور متجلی نمی شود و اثر هنری خلق شده حالت تصنعی می یابد و به همین خاطر است که می گوییم عشق تجلیگاه هنر است و آنچه که به مسلخ می رود و قربانی می شود، طفیلی است که با هنر هیچ سنخیتی ندارد.

اگر چه هنر در تمامی عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اینجا از هنرمندان وادی عشق و ایثار سخن به میان می آید که هر کدام آیه ای از آیه های ایثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگی و صبوری و همراهی با مردانی از تبار قافله حسین (ع)و رادمردانی از کاروان علمدار کربلا است.

زندگی زنان ایثارگر سراسر هنر است، هنری که ورای هنرهای زمینی و خاکی می باشد. زندگی با جانباز و ایثارگری صبور و مومن، بردبار، مبارزی خستگی ناپذیر،سربازی منتظر، دردمندی رنجور و فارغ از دنیا، هنر می طلبد.

همسران ایثارگران، هنرمندانی هستند که در تحکیم شیرازه خانوادگی و تجلی عشق و عرفان هنر نمایی می کنند. هنر آنان تزریق محبت و عطوفت و عشق ورزی توام با ایثار و فداکاری نسبت به همسرانی است که تندیس ایثار و از خودگذشتگی به شمار می آیند و زمانی این هنر، جلوه زیباتری پیدا می کند که همسر جانباز، با انگیزه ای محکم و استوار و صبر و استقامت و تمسک جستن به خاندان اهل بیت صلوات علیهم اجمعین علاوه بر مراقبت و همراهی، همدلی و همسری و یاوری جانباز در دیگر عرصه ها نیز هنر نمایی کند.

همسران ایثارگران، هنرمندانی هستند که در تحکیم شیرازه خانوادگی و تجلی عشق و عرفان هنر نمایی می کنند. هنر آنان تزریق محبت و عطوفت و عشق ورزی توام با ایثار و فداکاری نسبت به همسرانی است که تندیس ایثار و از خودگذشتگی به شمار می آیند

بسیار لذت بخش است هنگامی که زنان ایثارگر آثار هنری و یا دستآوردهای قابل توجه علمی در عرصه تحقیق و پژوهش تحویل جامعه می دهند و یا با تلاوت زیبای قرآن، درون و برون خود را آراسته کرده و آثار و برکات قرآن را در زندگی خود نمایان می سازند.

این چنین زنانی وقتی با سر انگشتان هنرمند خود نقوش قالی را می بافند و یا گلسازی کرده یا پرورش گل و گیاه می دهند و یا باغچه منزل را همچون گلستان دل آباد می کنند و یا طرحی و نقشی را در رنگ های زیبا خلق می کند و هنر و نوشتن را با خطابه درآمیخته و در مناصب سیاسی و فرهنگی حضور پیدا می کنند، همه و همه افتخاری می شود برای همسران هنرمند جانباز و ایثارگر که اول هنرشان عشق ورزی است و صبوری.

باید توجه داشت که ایثار و فداکاری در واقع نوعی از هنرنمایی هستند که در عرصه زندگی رخ می دهد و این هنرنمایی، جوشش وجود، تجلی و ظهور استعدادهای درونی ، سوختن انرژی درون برای ساختن وجود ارزشمند انسانی است که در سایه عشق و صبوری ظهور و تکامل می یابد.

حجاب برتر

همسر جانباز، ایثارگری همچون خود جانباز است که مبنای عطوفت و محبت، ایثارگری و عشق ورزی او، متصل شدن به هنر و قدرت لا متناهی الهی و غوطه ور شدن در اقیانوس بیکران معصومین(ع) و الگو قرار دادن آن بزرگان در سیر صعودی روحی و معنوی خود می باشد.

امروز در سایه الطاف الهی و عنایات حضرت صاحب الامر و الزمان(ع) و رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و وصایای حضرت امام(ره)و شهدای معظم و به شکرانه نظام مقدس اسلامی، بسیاری از زنان ایثارگر فرهیخته، تحصیلکرده مومن، متعهد، مقاوم و صبور در عرصه های مختلف هنرنمایی کرده و همراه با هنرمندان جاده طریقت عشق و ایثار به خوبی می درخشند.

این هنرنمایی با تمامی مشکلاتی که برای زنان صبور، فهیم و مومن بخاطر رنج و درد همسران شیمیایی، اعصاب و روان، قطع دست و پا و چشم دارد هدفی متعالی محسوب می شود که برای خیلی ها قابل درک نیست چون درک این نوع زندگی، قدرت درک و شعور والا می طلبد.

امروزه این زنان ایثارگر هنرمند در غربت دیار هنرنمایی و غربت ارزش ها، در حیرانی اندیشه ها،‌ در سر گردانی نسل ها، در بی اعتنایی مسؤولان، و بالاخره در فراغ دوستان و یاران شمع وجودشان می سوزد و می درخشد.

اینان ستاره های درخشانی هستند که در رشته های مختلف مانند حفظ و تلاوت آیات الهی، نهج البلاغه، خوشنویسی، عکاسی، تئاتر، ورزش، تحقیق و پژوهش، تحصیلات عالیه، هنرهای تجسمی و دستی،…می درخشند و ثابت نموده اند که پیرو حضرت زهرای اطهر (س) دخت والای پیامبر اکرم)ص) و مدافع ولایت و امامت، همراه و همسر سردار سپاه اسلام امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) می باشند.

امروزه این زنان ایثارگر هنرمند در غربت دیار هنرنمایی و غربت ارزش ها، در حیرانی اندیشه ها،‌ در سر گردانی نسل ها، در بی اعتنایی مسؤولان، و بالاخره در فراغ دوستان و یاران شمع وجودشان می سوزد و می درخشد.

پایدار باشند مردان و زنان سوخته دل هنرمند دشت کویر هنر، پیروز باشند زنان هنرمند صفحه زیبای صبوری، سرافراز باشند منتظرین واقعی حضرت حجت، امام زمان (عج)

بخش خانواده ایرانی


منبع : جهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.