تبیان، دستیار زندگی
تفاوت بنیادی نگرش غرب با اسلام در خصوص مسئله زن این است كه غرب زنانگی زن را سركوب و برای زنان مشاغل مردانه را مطرح می‌كند و تساوی زنان را در رسیدنشان به جایگاه مردان می‌داند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارزش زن به درآمدزایی اوست!!!


تفاوت بنیادی نگرش غرب با اسلام در خصوص مسئله زن این است كه غرب زنانگی زن را سركوب و برای زنان مشاغل مردانه را مطرح می‌كند و تساوی زنان را در رسیدنشان به جایگاه مردان می‌داند.


زن, غرب, غریزه, اشتغال,

فرهنگ و اجتماع امروز غرب ، بیشتر به جنبه ظرافت و جنسى زن توجه دارد؛ از طرفى او را به منزله اسباب بازى مى داند و از سوى سوم وسیله رسیدن به هوسرانى مى شمارد.

مرد هوس ران غرب ، زن زیبا را به نام آرتیست ، مدیست و مانكن از كانون شیرین خانواده بیرون مى آورد و در سیاه چال گناهش مى اندازد، تا هوس هاى غریزه را ارضا كرده باشد. دنیاى غرب شرایطى براى زنان ایجاد كرده و آن را آزادى زن نام نهاده است كه اگر به دقت مورد مطالعه و بررسى قرار گیرد، معلوم خواهد شد كه چیزى بیش از بردگى نیست

عباس‎علی عظیمی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: زیرساخت فكری مغرب‎زمین اساساً‌ براساس سرمایه‌داری است بر این اساس نظام سیاسی طراحی شده در غرب نظامی لیبرالیستی تعیین شده است.

وی با اشاره به تعریف جایگاه زن و مرد در چنین سیستم اجتماعی اضافه كرد: با توجه به چنین وضعیتی، جایگاهی كه برای زن در نظام اقتصادی تعریف می‌شود با یك تفكر ابزاری همراه است كه پاسخگوی افزایش نیازهای مادی، اقتصادی و تبلیغی باشد.

تعریف جایگاه زن بر اساس چنین دیدگاهی نمی‌تواند در قالب حضور زن در خانواده باشد چراكه وقتی نیروی تولید ثروت جامعه بخش عظیمی از وقت خود را صرف تربیت فرزندان و رسیدگی به همسر خود كند در نتیجه بخشی از فعالیت‌های وی كه می‌تواند موجب افزایش مصرف در جامعه شود كاملاً از بین خواهد رفت.

* زیرساخت اساسی جامعه در غرب متزلزل است

این استاد دانشگاه عنوان كرد: تعریف جایگاه زن بر اساس چنین دیدگاهی نمی‌تواند در قالب حضور زن در خانواده باشد چراكه وقتی نیروی تولید ثروت جامعه بخش عظیمی از وقت خود را صرف تربیت فرزندان و رسیدگی به همسر خود كند در نتیجه بخشی از فعالیت‌های وی كه می‌تواند موجب افزایش مصرف در جامعه شود كاملاً از بین خواهد رفت.

وی افزود: استقلال اقتصادی زن در تفكر غربی از این جهت مورد اهمیت قرار می‌گیرد تا از این طریق پایگاه و زیرساخت اساسی جامعه كه خانواده است متزلزل شود؛ با چنین تعریفی هرزگی برای زن، درآمدزایی، استفاده ابزاری در تولید، حضور در آگهی‌های تبلیغاتی به منزله شغل و استخدام به عنوان منشی برای زن در دفتر كار برای جذب مشتری ارزش محسوب می‌شود اما مادری و خصوصیات اصلی زنانگی به عنوان عقب‌افتادگی مطرح است.

* غرب زنانگی زن را سركوب می‌كند

زنان غرب
عظیمی‌ شوشتری ادامه داد: تفاوت بنیادی نگرش غرب با اسلام در خصوص مسئله زن این است كه غرب زنانگی زن را سركوب و برای زنان مشاغل مردانه را مطرح می‌كند و تساوی زنان را در رسیدنشان به جایگاه مردان می‌داند ضمن اینكه مادری و همسری زن، سركوب و تخریب و از وی برای كارهایی با ویژگی مردانه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینكه اسلام برای زن و جایگاه زنانگی اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: اگر جهاد در میدان نبرد به‎عهده مرد است، خانه‌داری زن نیز در حد مجاهدت در راه خداست؛ شهادت در عرصه نبرد عالی‌ترین مقام برای انسان شمرده می‌شود، زنی كه در هنگام زایمان از دنیا برود مانند كسی است كه در جبهه نبرد به شهادت رسیده است یا اینكه زنی كه نیمه‌های شب به منظور شیر دادن كودكش از خواب برخیزد مانند كسی است كه برای اقامه نماز شب برخاسته است.

* در جامعه غربی مادر بودن و تربیت فرزند تخریب می‌شود

این استاد دانشگاه بیان كرد: در جامعه غربی مادر بودن و تربیت فرزند تخریب و اشتغال زن در مشاغل مختلف ارزش محسوب می‌شود كه طبیعتاً در چنین شرایطی زنانگی زن سركوب می‌شود؛ براساس تفكر بنیادی غرب كسب ثروت به هر شكل، روش و قالبی امكان‌پذیر می‌شود و در این راستا زن از جسم خود برای تولید ثروت استفاده می‌كند و به عنوان جزیی از نیروی تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه فصل سوم قانون اساسی به مقوله زن پرداخته است، ادامه داد: باید ساختار‌های اقتصادی خود را براساس نگرشی كه اسلام به زن دارد تعریف كنیم از جمله ساعت كاری زنان، روابط اداری و به كارگیری زنان در ساختار اداری ضمن حفظ شأن و استفاده از توانمندی‌های این گروه از جامعه تعریف شود و خانواده محور تمام امور و زن محور خانواده قرار گیرد.

بخش اجتماعی تبیان


منابع:خبرگزاری فارس

کتاب زن و آزادی/سید آیت الله صدر

لینک های مرتبط:

• در خیابان ها به دنبال آرزوهایم هستم

• زنان ، جنسیت چندم؟ 

• زنان خیابانی به دنبال چه هستند؟