تبیان، دستیار زندگی
ورزش شده است معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، با اعلام خبر راه اندازی سایت خبری، گفت: انعکاس نامطلوب اخبار و رویدادهای ورزش دانش آموزی، باعث انزوای پایه و اساس ورزش شده است. دکتر نصرالله سجادی، همچنین بر نقش تعیین کننده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

انعکاس نامطلوب اخبار ورزش دانش آموزی، باعث انزوای پایه و اساس ورزش شده است

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، با اعلام خبر راه اندازی سایت خبری، گفت: انعکاس نامطلوب اخبار و رویدادهای ورزش دانش آموزی، باعث انزوای پایه و اساس ورزش شده است.دکتر نصرالله سجادی، همچنین بر نقش تعیین کننده و ظرفیت بالای مطبوعات ورزشی تاکید کرد و افزود: مطبوعات از قابلیت و ظرفیت بالایی برخوردار هستند که می توانند در اصلاح و ارتقاء فرهنگ اسلامی در ورزش ، نقش تعیین کننده داشته باشند.

خزانه دار کمیته ملی المپیک که در نشست هفتگی اعضای انجمن مطبوعات ورزشی سخن می گفت، تاکید کرد: با توجه به بافت مدیریتی این انجمن، کمیته ملی المپیک موظف به حمایت از شما خواهد بود، چرا که اساس این شکل گیری مشابه ارتباط کمیته بین المللی المپیک با اتحادیه بین المللی مطبوعات ورزشی ( ایپس) است و این تشکل خیلی زودتر می بایست احیا می شد.دکتر سجادی در پایان گفت: در حال حاضر ارتباط مدیران ارشد ورزش بیشتر با نشریاتی است که به ارزش های اخلاقی و فرهنگی توجه  کمی دارند.

سال81، پرکارترین و موفق ترین سال ورزش بانوان بود

معاون ورزش بانوان گفت: علیرغم تنگناهای زیادی که از لحاظ بودجه در بخش قهرمانی وجود داشت، امسال پس از پیروزی انقلاب، پرکارترین و موفق ترین سال ورزش بانوان بود. طاهره طاهریان در جمع نمایندگان رسانه های گروهی در تشریح عملکرد و فعالیتهای سال 81 معاونت ورزش بانوان گفت: امسال برخلاف سالهای گذشته، با موفقیت در رشته های تیراندازی و تکواندو در بازیهای آسیایی بوسان، کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی جهان در رشته شطرنج، حضور موفقیت آمیز معلولین در رشته های تیراندازی و دو و میدانی و کسب رنکینگ ورودی بازیهای المپیک آتن و نتایج قابل توجه توسط ورزشکاران کاراته کار بزرگسالان کشور، سال  موفقیت آمیزی را در رده قهرمانی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: بر اساس ستادی که در سازمان تربیت بدنی ، در خصوص اعزام تیمها به بازیهای دوحه قطر و آتن تشکیل شده است، طبق بررسیهای صورت گرفته، هیچ گونه منعی برای حضور تعداد رشته های ورزش بانوان در این بازیها قائل نشدیم و اکثر رشته ها ازجمله( تیراندازی ، قایقرانی، تنیس روی میز، گلف، ووشو، اسکواش، دو و میدانی، تکواندو و کاراته) ، که از لحاظ پوشش اسلامی منعی برای شرکت آنها قابل احساس نیست، در این بازیها حضور پیدا خواهند کرد.

طاهریان اضافه کرد: با توجه به محدودیتی که از لحاظ شرکت در بازیهای المپیک  آتن در بخش مردان و زنان وجود دارد، در رشته تکواندو بر اساس 2 سهمیه بخش بانوان و در رشته های تیراندازی و قایقرانی بر حسب یک سهمیه، اردوهای گسترده ای را آغاز کرده ایم.

وی در ادامه ، به مراسم تجلیل از قهرمانان که همه ساله در اسفند ماه برگزار می شود، اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: برخلاف سال گذشته که دراین مراسم تنها نمایندگان 3 استان مورد تجلیل قرار می گرفتند، امسال تصمیم براین است، این تعداد به 28 استان ارتقاء پیدا کند و از هر استان یک ورشکار زن معرفی شود.

طاهریان در پایان گفت: بر اساس کار مستمر و طولانی مدت که در طی سال انجام دادیم، سعی کردیم با جمع آوری ریز برنامه ها و ارایه آن به سازمان تربیت بدنی  در سال 82 ، اعتبارات ویژه ای را جذب  ورزش بانوان کنیم.