تبیان، دستیار زندگی
لیس اول از همه براى ما از چند جهت بازى پرسپولیس با بایرن مونیخ غرور انگیز بود. اسم بایرن مونیخ وزن فوتبال ما را (در همه سطوح) بالا برد. حساب كنید بایرن مونیخ كجا و ما كجا؟! كى فكر مى كردیم یك چنین تیم بزرگى به ایران بیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلچسب ترین شکست پرسپولیس


اول از همه براى ما از چند جهت بازى پرسپولیس با بایرن مونیخ غرور انگیز بود. اسم بایرن مونیخ وزن فوتبال ما را (در همه سطوح) بالا برد. حساب كنید بایرن مونیخ كجا و ما كجا؟! كى فكر مى كردیم یك چنین تیم بزرگى به ایران بیاید آن هم در این اوضاع و احوالى كه تیم ملى ما براى بازى تداركاتى با تیم هاى درجه چندم اروپا با هزار و یك اما و اگر مواجه است.

وقتى بازیكنان بایرن مونیخ دوشادوش پرسپولیسى ها از پله هاى زیرگذر ورزشگاه آزادى بالا مى آمدند از خوشحالى در پوست خود نمى گنجیدیم. هنوز هم باورش دشوار بود. به خصوص اینكه احمدرضا عابدزاده پیشاپیش سرخپوشان پرسپولیس و در كنار اولیوركان قرار داشت. حضور عابدزاده هم در این بازى بر خوشحالى و غرور ما افزود. حیف بود عابدزاده بزرگ با آن همه افتخار در سكوت از فوتبال كنار برود. هر چند كه او مدت ها است عملاً از فوتبال كنار رفته است.

سومین خوشحالى ما حضور على كریمى در تركیب بایرن مونیخ بود. كریمى از همین پرسپولیس در مسیر بزرگى و بزرگان قرار گرفت و به شهرت جهانى رسید. شاید و حتماً خود او هم باور نداشت كه روزى با پیراهن بایرن مونیخ در ورزشگاه آزادى رودرروى پرسپولیسى قرار بگیرد كه برادرش دروازه بان آن است!

حال به این همه محاسن و خوبى، بازى خوب پرسپولیس را اضافه كنید كه در این اوضاع و احوال بحرانى نمایشى قابل قبول مقابل یكى از بهترین هاى اروپا از خود برجاى گذاشت. پرسپولیس در 5 دقیقه اول بازى چنان توفانى آغاز كرد كه بایرنى ها 10 نفره به دفاع پرداختند و اگر شانس و اقبال یار پرسپولیس بود در همان 2 دقیقه اول باید دروازه بایرن مونیخ را باز مى كرد.

جواد كاظمیان و مهرداد اولادى در دقایق یك و دو موقعیت هاى گلزنى خوبى داشتند تا اولیوركان در همین نخستین دقایق خودش را گرم كرده باشد.

درقیقه 7 لحظه تلخ و شیرین بازى فرا رسید. مسعود مرادى كه او هم یكى از نقاط مثبت این بازى بود و حضورش در این بازى براى او كه یكى از كاندیداهاى حضور در جام جهانى است سوت بازى را به صدا درآورد تا احمدرضا عابدزاده از بازى خداحافظى كند.

همه بازیكنان پرسپولیس دور او حلقه زدند اما ناصر ابراهیمى هم عنان اختیار از دست داد و رفت وسط زمین تا با عقاب روبوسى كند.

بهتر از همه اولیوركان بود كه به طرف عابدزاده آمد و او را بغل كرد تا احمدرضا با غرور و با شكوهى خاص زمین بازى را ترك كند.

عابدزاده كه رفت فرشید كریمى آمد و در حالى كه احمدرضا دور افتخار مى زد بازى روند طبیعى خود را طى مى كرد. حالا نوبت خودنمایى بازیكنانى است كه مى خواهند خود را به رخ آلمانى ها بكشند. جواد كاظمیان در صدر جدول این بازیكنان قرار داشت كه انصافاً دیروز بازى خوبى را هم ارایه داد.

جواد دقیقه 24 پس از نفوذ خوبى كه داشت و با گول زدن دفاع بایرنى ها زى روبرتو را وادار به پنالتى روى خودش كرد تا از پروین بخواهد كه خودش پنالتى را بزند.

پروین كه هنوز هم سوداى سلطانى دارد انصاریان را مأمور پنالتى كرد و انصاریان هم به زیبایى و با فریب كان، پرسپولیس را از بایرن پیش انداخت. انصاریان دقایقى بعد با یك شوت هوشیارانه تیر افقى دروازه كان را به لرزه درآورد.

بایرن مونیخ كه این نتیجه برایش دشوار بود در دقیقه 34 از روى سانتر زى روبرتو و ضربه سر بالاك بازى را به تساوى كشاند و در دقیقه 43 نیز گررو از روى اشتباه مسلم حاجى زاده گل دوم بایرن را زد تا پرونده گل هاى این دیدار در همین لحظه بسته شود. نیمه دوم بایرن مونیخ با تركیبى كاملاً متفاوت به زمین آمد اما نیمه دوم بازى هرگز رنگ و بوى نیمه اول را نداشت هرچند كه ورود محمد پروین به داخل میدان سوژه خوبى براى عكاسان و خبرنگاران شد.

پرسپولیس در این نیمه، هم شانس داشت هم بدشانسى؛ شانس داشت كه دروازه اش باز نشد و بدشانسى از این بابت كه كاظمیان و به خصوص اولادى قبل از آنكه به فكر تیم باشند به فكر خودنمایى بودند.

در نهایت بازى پرسپولیس- بایرن مونیخ 2 -یك به سود بایرن تمام شد تا ماحصل این بازى را به سود فوتبال ایران

در حاشیه‌ بایرن- پرسپولیس‌ ...و عقاب‌ خداحافظى‌ کرد

بایرن‌مونیخ‌ پرافتخارترین‌ و بزرگترین‌ تیم‌ کشور آلمان‌ است‌ که‌ طبیعتاً‌ حضور این‌ تیم‌ بزرگ‌ در کشور عزیزمان‌ ایران‌ با حاشیه‌هاى‌ فراوانى‌ روبه‌رو است. خصوصاً‌ که‌ قرار بود در دیدار پرسپولیس- بایرن‌ پرافتخارترین‌ دروازه‌بان‌ ملى‌ ایران‌ از فوتبال‌ خداحافظى‌ کند. از طرفى‌ حضور پیشکسوتان‌ و بزرگان‌ فوتبال‌ کشورمان‌ به‌ همراه‌ هواداران‌ و علاقه‌مندان‌ به‌ فوتبال‌ در استادیوم‌ آزادى‌ حاشیه‌هاى‌ این‌ بازى‌ را جذابتر از حد تصور مى‌کرد به‌طورى‌ که‌ مى‌توانستیم‌ با حاشیه‌هاى‌ این‌ بازى‌ یک‌ مجله‌ تقدیمتان‌ کنیم.

به‌ هرحال‌ گزارش‌ همکاران‌ اعزامى‌ ما به‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ را که‌ لحظه‌اى‌ آرام‌ و قرار نداشتند، در ذیل‌ مى‌خوانید:

آلمانى‌ها گلباران‌ شدند

عقربه‌هاى‌ ساعت‌ 30/13 را نشان‌ مى‌دادند که‌ چهار دستگاه‌ اتوبوس‌ حامل‌ هواداران‌ بایرن‌مونیخ‌ و کارمندان‌ سفارت‌ آلمان‌ در تهران‌ وارد استادیوم‌ شدند. این‌ چهار اتوبوس‌ با هماهنگى‌ قبلى‌ و خیلى‌ سریع‌ به‌ داخل‌ رفتند، البته‌ پس‌ از آنکه‌ از سوى‌ پرسپولیسى‌ها گلباران‌ شدند.

ستاد استقبال‌

باشگاه‌ پرسپولیس‌ ستادى‌ را به‌ نام‌ ستاد استقبال‌ تدارک‌ دیده‌ بود تا اعضاى‌ تیم‌ بایرن‌ و هواداران‌ آلمانى‌ را مورد استقبال‌ قرار دهند. لیدرهاى‌ هواداران‌ پرسپولیس‌ با بلندگوهاى‌ معروف‌ به‌ بلندگوى‌ سبزى‌فروش‌ها، آلمانى‌ها را در حال‌ ورود به‌ ورزشگاه‌ مورد تشویق‌ قرار دادند و بین‌ آنها گل‌ رز پخش‌ کردند.

بایرن‌ با خبرنگارها آمد

ساعت‌ 45/13 کاروان‌ تیم‌ بایرن‌ با دو دستگاه‌ اتوبوس‌ که‌ در اولى‌ اعضاى‌ تیم‌ و در دومى‌ خبرنگاران‌ و گزارشگران‌ آلمانى‌ حضور داشتند با اسکورت‌ پلیس‌ تهران‌ و حفاظت‌ از شخصیت‌ها وارد استادیوم‌ شدند.

قابل‌ توجه‌

دقیقاً‌ 25 خبرنگار، 8 عکاس‌ و 13 گزارشگر از نشریات‌ و شبکه‌هاى‌ مختلف‌ تلویزیون‌ آلمان‌ به‌ همراه‌ بایرن‌مونیخ‌ از دبى‌ به‌ تهران‌ سفر کردند که‌ این‌ موضوع‌ در نوع‌ خود بسیار جالب‌ توجه‌ است. از طرفى‌ نظر مسئولان‌ فدراسیون‌ فوتبال‌ و مدیران‌ باشگاه‌ها را به‌ این‌ موضوع‌ جلب‌ مى‌کنیم.

البته‌ این‌ درحالى‌ است‌ که‌ حدود 30 خبرنگار و گزارشگر هم‌ از آلمان‌ به‌ تهران‌ سفر کرده‌ بودند.

خانم‌ها را راه‌ ندادند!

تعدادى‌ خانم‌ آلمانى‌ به‌ همراه‌ خانم‌هاى‌ ایرانى‌ که‌ از سوى‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ براى‌ تماشاى‌ این‌ بازى‌ دعوت‌ شده‌ بودند قصد ورود به‌ ورزشگاه‌ را داشتند که‌ نیروى‌ انتظامى‌ اجازه‌ ورود آنها را صادر نکرد تا پشت‌ درهاى‌ استادیوم‌ بمانند، گویا جایگاه‌هاى‌ مخصوص‌ بانوان‌ پر بود.

قالیباف‌ آمد!

دکتر محمد باقر قالیباف‌ شهردار تهران‌ نیز پیش‌ از شروع‌ بازى‌ به‌ همراه‌ محافظانش‌ وارد استادیوم‌ شد تا از تماشاگران‌ ویژه‌ این‌ دیدار دوستانه‌ باشد.

جادوگر، به‌ خانه‌ خوش‌آمدی!

مقابل‌ در استادیوم‌ پوستر بسیار بزرگى‌ از على‌ کریمى‌ نصب‌ شده‌ بود که‌ عبارت: «على‌ کریمی، بهترین‌ بازیکن‌ آسیا (جادوگر) به‌ خانه‌ خوش‌ آمدی» در زیر این‌ پوستر نوشته‌ شده‌ بود.

بم‌ و آلمانى‌ها

«بم‌ هرگز همدردى‌ شما آلمانى‌ها را فراموش‌ نمى‌کند» عبارتى‌ بود که‌ روى‌ پلاکارد بزرگى‌ مقابل‌ در ورزشگاه‌ به‌ دو زبان‌ آلمانى‌ و ایرانى‌ نوشته‌ شده‌ بود این‌ پلاکارد حسابى‌ توجه‌ آلمانى‌ها را به‌ خود جلب‌ کرد.

بازار سیاه‌

هنوز دقایقى‌ به‌ شروع‌ بازى‌ مانده‌ بود که‌ بیرون‌ ورزشگاه‌ بازار سیاه‌ بلیت‌ درست‌ شد. نظرتان‌ را به‌ قیمت‌هاى‌ بازار سیاه‌ بلیت‌ بازى‌ دیروز جلب‌ مى‌کنیم:

بلیت‌02 :VIP تا 30 هزار تومان‌

بلیت‌ روبه‌روى‌ جایگاه: 15 هزار تومان‌

بلیت‌ طبقه‌ دوم: 10 هزار تومان‌

در مخصوص‌ ژرمن‌ها

مأموران‌ نیروى‌ انتظامى‌ که‌ روز سختى‌ را پیش‌ رو داشتند، یکى‌ از درهاى‌ استادیوم‌ را به‌ تردد آلمانى‌ها اختصاص‌ داده‌ بودند. از همین‌ رو از در فوق‌ فقط‌ آلمانى‌ها اجازه‌ تردد داشتند.

جلالى‌ و محمدخانى‌ آمدند

مجید جلالی، پژمان‌ جمشیدی، رضا رضایى‌منش‌ و ناصر محمدخانى‌ از جمله‌ تماشاگران‌ ویژه‌ این‌ دیدار بودند که‌ دقایقى‌ پیش‌ از شروع‌ بازى‌ در استادیوم‌ حضور یافتند.

ژاپنى‌ها همه‌ جا هستند

این‌ ژاپنى‌ها همه‌ جا هستند. چرا که‌ دو خبرنگار ژاپنى‌ دیروز در جایگاه‌ خبرنگاران‌ حضور یافتند، گویا این‌ بازى‌ براى‌ چشم‌ بادامى‌ها هم‌ مهم‌ بود.

یک‌ پرسپولیسى‌ ریو برد

باشگاه‌ پرسپولیس‌ براى‌ کشاندن‌ تماشاگران‌ به‌ ورزشگاه‌ یک‌ دستگاه‌ اتومبیل‌ ریو را جایزه‌ گذاشته‌ بود که‌ بین‌ هواداران‌ قرعه‌کشى‌ کردند و اتومبیل‌ فوق‌ را یک‌ پرسپولیسى‌ صاحب‌ شد.

اثرى‌ از برف‌ نبود!

با اینکه‌ طى‌ چند روز گذشته‌ در تهران‌ برف‌ باریده‌ بود، اما اصلاً‌ آثار برف‌ در داخل‌ استادیوم‌ دیده‌ نمى‌شد، زیرا مسئولان‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ براى‌ آماده‌ کردن‌ زمین‌ و سکوها حسابى‌ تلاش‌ کرده‌ بودند تا آبرودارى‌ کنند.

کان‌ روانشناس‌

اولیور کان‌ کاپیتان‌ و سنگربان‌ بایرن‌مونیخ‌ نخستین‌ بازیکنى‌ از تیم‌ مهمان‌ بود که‌ وارد زمین‌ شد. او که‌ روانشناس‌ خوبى‌ هم‌ هست‌ در همان‌ ابتداى‌ ورودش‌ در چهارگوشه‌ زمین‌ حاضر شد و براى‌ هواداران‌ ایرانى‌ و آلمانى‌ دست‌ تکان‌ داد. این‌ در حالى‌ بود که‌ وى‌ شدیداً‌ مورد تشویق‌ هواداران‌ قرار گرفت.

عقاب‌ آمد!

اما احمدرضا عابدزاده‌ نیز اولین‌ پرسیولیسى‌ حاضر در میدان‌ بود. او که‌ به‌ همراه‌ پسرش‌ به‌ زمین‌ آمده‌ بود، آنقدر تشویق‌ شد که‌ توصیفش‌ کار چندان‌ راحتى‌ نیست.

شبکه‌هاى‌ تلویزیونى‌

شبکه‌هاى‌ مختلف‌ تلویزیونى‌ از کشورهاى‌ مختلف‌ این‌ بازى‌ را پوشش‌ تصویرى‌ مى‌دادند که‌ از جمله‌ آنها مى‌توان‌ به‌Z.D.F ، دبى‌ اسپورت،R.T.C وA.R.D اشاره‌ کرد.

تمامى‌ نشریات‌ آلمانى‌ نماینده‌ داشتند

مى‌توان‌ گفت‌ تمامى‌ نشریات‌ آلمانى‌ به‌ غیر از دیگر نشریات‌ خارجى‌ دیروز در آزادى‌ نماینده‌ داشتند، چرا که‌ نمایندگان‌ نشریات‌ کیکر، بیلد، آبندبلات،D.P.A و نشریاتى‌ از ژاپن، قطر، امارات‌ و بحرین‌ در جایگاه‌ خبرنگاران‌ حضور داشتند.

فرزین‌ راهنما شد

آرش‌ فرزین‌ داماد على‌ پروین‌ که‌ به‌ زبان‌ آلمانى‌ آشنایى‌ دارد، از سوى‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ به‌ عنوان‌ مترجم‌ و راهنماى‌ خبرنگاران، عکاسان‌ و گزارشگران‌ آلمانى‌ انتخاب‌ شده‌ بود.

ستاد مبارزه‌ با مواد مخدر در آزادى‌

مالکى‌ فرمانده‌ ستاد مبارزه‌ با مواد مخدر نیروى‌ انتظامى‌ نیز از تماشاگ-ران‌ ویژه‌ بازى‌ دیروز بود. او هم‌ به‌ دعوت‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ براى‌ نظاره‌ این‌ دیدار به‌ استادیوم‌ آمده‌ بود.

ماگات‌ محبوب‌

فلیکس‌ ماگات‌ که‌ اعتقاد بسیارى‌ به‌ على‌ کریمى‌ دارد، این‌ روزها یکى‌ از مربیان‌ محبوب‌ خارجى‌ میان‌ فوتبالدوستان‌ ایرانى‌ مى‌باشد. از همین‌ رو ماگات‌ وقتى‌ وارد زمین‌ شد، شدیداً‌ مورد تشویق‌ قرار گرفت.

حجازى‌ و قلعه‌نوعى‌ هم‌ بودند

دقایقى‌ از شروع‌ بازى‌ گذشته‌ بود که‌ تماشاگران‌ ویژه‌ این‌ دیدار یک‌ به‌ یک‌ وارد استادیوم‌ شدند و در جایگاه‌ مخصوص‌ قرار مى‌گرفتند. برانکو ایوانکوویچ، حسین‌ فرکی، همایون‌ شاهرخی، ناصر حجازی، امیر قلعه‌نوعی، کاظم‌ اولیایی، همایون‌ بهزادی، على‌ دایی، کریم‌ باقرى‌ و... از جمله‌ تماشاگران‌ ویژه‌ بودند.

به‌ یاد سردار کاظمى‌

پوستر بزرگى‌ از سردار سرلشکر شهید احمد کاظمى‌ فرمانده‌ دلاور نیروى‌ زمینى‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامى‌ به‌ همراه‌ یارانش‌ که‌ در سانحه‌ سقوط‌ هواپیما به‌ لقاا... پیوستند، در ورزشگاه‌ آزادى‌ خودنمایى‌ مى‌کرد تا یاد و خاطره‌ این‌ شهیدان‌ عزیز نیز گرامى‌ داشته‌ شود.

یک‌ دقیقه‌ سکوت‌

پیش‌ از شروع‌ بازی، آلمانى‌ها و ایرانى‌هاى‌ حاضر در ورزشگاه‌ یک‌ دقیقه‌ سکوت‌ کردند تا یاد جان‌باختگان‌ زلزله‌ بم‌ را زنده‌ نگه‌ دارند. ضمن‌ اینکه‌ ذکر صلوات‌ و قرائت‌ فاتحه‌ براى‌ شهیدان‌ خبرنگار در سانحه‌ سقوط‌ هواپیماى‌ 130C- هم‌ از نکات‌ قابل‌ توجه‌ در پیش‌ از شروع‌ بازى‌ بود.

و عقاب‌ خداحافظى‌ کرد

احمدرضا عابدزاده‌ سنگربان‌ افسانه‌اى‌ تیم‌ملى‌ پرسپولیس‌ و استقلال‌ طبق‌ برنامه‌ در دقیقه‌ 5 بازى‌ از دنیاى‌ فوتبال‌ براى‌ همیشه‌ خداحافظى‌ کرد. خداحافظى‌ عقاب‌ آسیا آنقدر زیبا بود که‌ اشک‌ خیلى‌ها درآمد.

ابراهیمى‌ اولین‌ نفر بود

ناصر ابراهیمى‌ مربى‌ پرسپولیس‌ نخستین‌ نفرى‌ بود که‌ به‌ سمت‌ عابدزاده‌ رفت‌ و او را در آغوش‌ کشید، پس‌ از ابراهیمی، بازیکنان‌ پرسپولیس‌ و على‌ پروین‌ بودند که‌ او را در آغوش‌ کشیدند.

کریمی، کان‌ را آورد

درست‌ لحظه‌اى‌ که‌ قرار بود احمدرضا عابدزاده‌ با فوتبال‌ وداع‌ کند، على‌ کریمى‌ به‌ سمت‌ اولیورکان‌ کاپیتان‌ تیمش‌ رفت‌ و او را به‌ سمت‌ عابدزاده‌ آورد. کان، احمدرضا را در آغوش‌ کشید و او را بوسید تا حرکت‌ زیبایش‌ پرسپولیسى‌ها را خوشحال‌ کند تا حسابى‌ مورد تشویق‌ تماشاگران‌ قرار گیرد.

مرادى‌ اجازه‌ نداد پرسپولیسى‌ها دور افتخار بزنند

بازیکنان‌ پرسپولیس‌ قصد داشتند به‌ همراه‌ عابدزاده‌ دور افتخار بزنند، اما مسعود مرادى‌ داور مسابقه‌ اجازه‌ این‌ کار را صادر نکرد تا احمدرضا به‌ تنهایى‌ دور افتخار بزند و چهار گوشه‌ زمین‌ را ببوسد.

عابدزاده‌ با ریو استارت‌ زد!

شرکت‌ سایپا یک‌ دستگاه‌ اتومبیل‌ «ریو» را به‌ پاس‌ قدردانى‌ از زحمات‌ عابدزاده‌ و کسب‌ افتخاراتش‌ در فوتبال‌ ملى‌ و باشگاهى‌ به‌ او اهدا کرد. جالب‌ اینکه‌ عابدزاده‌ سوار بر ریو شد، استارت‌ زد و چند مترى‌ رانندگى‌ کرد تا سوژه‌ عکاسان‌ باشد.

قالیچه‌ انصارى‌فرد

محمدحسن‌ انصارى‌فرد هم‌ زحمات‌ عابدزاده‌ را بدون‌ پاسخ‌ نگذاشت. او پس‌ از ترتیب‌ دادن‌ این‌ بازی، یک‌ قالیچه‌ ابریشمى‌ قاب‌ شده‌ به‌ عابدزاده‌ اهدا کرد.

وقتى‌ که‌ بازى‌ مهم‌ نبود

هنگامى‌ که‌ عابدزاده‌ دور افتخار مى‌زد، از خوشحالى‌ اشک‌ در چشمانش‌ موج‌ مى‌زد و بغض‌ گلویش‌ را مى‌فشرد، تمامى‌ بازیکنان‌ پرسپولیس‌ فقط‌ او را تماشا مى‌کردند، به‌ طورى‌ که‌ کسى‌ حواسش‌ به‌ بازى‌ نبود. آن‌ چند دقیقه‌ این‌ بازى‌ اصلاً‌ مهم‌ نبود.

کاظمیان‌ و برادرش‌ با بایرن‌ عکس‌ گرفتند

جواد کاظمیان‌ قاب‌ عکسى‌ از برادر مرحومش‌ را به‌ همراه‌ خود به‌ زمین‌ مسابقه‌ آورده‌ بود. گویا برادر مرحوم‌ جواد تیم‌ بایرن‌ را خیلى‌ دوست‌ مى‌داشته‌ است، از همین‌ رو کاظمیان‌ در حالى‌ که‌ قاب‌ عکس‌ برادرش‌ را در دست‌ داشت‌ یک‌ عکس‌ یادگارى‌ با بایرن‌مونیخ‌ براى‌ برادرش‌ گرفت.

دیدید کریمى‌ دروازه‌بان‌ شد؟!

همان‌طور که‌ از قبل‌ گفته‌ بودیم، پس‌ از خداحافظى‌ احمدرضا عابدزاده، فرشید کریمى‌ سنگربان‌ پرسپولیس‌ شد.

البته‌ صحنه‌اى‌ که‌ على‌ کریمى‌ و فرشید یکدیگر را در آغوش‌ کشیدند و براى‌ هواداران‌ پرسپولیس‌ دست‌ تکان‌ دادند، صحنه‌ جالبى‌ بود که‌ به‌ زیبایى‌هاى‌ این‌ بازى‌ افزود.

10 پرسپولیسى‌ به‌ جام‌جهانى‌ مى‌روند

باشگاه‌ پرسپولیس‌ به‌ همراه‌ چند شرکت‌ تبلیغاتى‌ میان‌ تماشاگران‌ بازى‌ دیروز قرعه‌کشى‌ کردند تا 10 نفر از برندگان‌ این‌ قرعه‌کشى‌ از طرف‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ به‌ طور رایگان‌ به‌ جام‌جهانى‌ آلمان‌ اعزام‌ شوند.

زاهدى‌ فیلم‌ دایى‌ و پروین‌ را مى‌سازد

پرند زاهدى‌ بازیگر سینما و کارگردان‌ برنامه‌ «فرزند ایران» که‌ یکشنبه‌ها از سینماى‌ ایران‌ پخش‌ مى‌شود، دیروز در جایگاه‌ خبرنگاران‌ حضور داشت. گویا وى‌ در صدد ساختن‌ برنامه‌اى‌ از زندگى‌ على‌ دایى‌ و على‌ پروین‌ است‌ و حضور دیروزش‌ در استادیوم‌ نیز در راستاى‌ ساختن‌ این‌ فیلم‌ بود.

بروشور پرسپولیس- بایرن‌

باشگاه‌ پرسپولیس‌ دفترچه‌ و بروشورى‌ را تهیه‌ کرده‌ و آن‌ را در اختیار تماشاگران‌ و خبرنگاران‌ قرار داده‌ بود که‌ در این‌ بروشور اسامی، تاریخچه،افتخارات‌ دو تیم‌ و همچنین‌ زندگى‌نامه‌ على‌ کریمی، على‌ دایی، کریم‌ باقرى‌ و احمدرضاعابدزاده‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌ است.

خواننده‌هاى‌ چهار و نیم‌میلیونى‌

پیش‌ از شروع‌ بازى‌ چند خواننده‌ پاپ‌ به‌ طور زنده‌ ترانه‌هاى‌ خود را براى‌ حاضرین‌ اجرا کردند که‌ معروف‌ترین‌ این‌ خواننده‌ها امیر تاجیک‌ بود. ضمن‌ اینکه‌ دعوت‌ از خواننده‌ها و اجراى‌ برنامه‌ براى‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ حدود چهار میلیون‌ و 500 هزار تومان‌ هزینه‌ داشت.

سرود مخصوص‌ بایرن‌

باشگاه‌ بایرن‌مونیخ‌ سرود مخصوصى‌ دارد که‌ فقط‌ مختص‌ این‌ تیم‌ مى‌باشد. وقتى‌ اعضاى‌ تیم‌ بایرن‌ مشغول‌ گرم‌ کردن‌ بودند، این‌ سرود از بلندگوهاى‌ استادیوم‌ پخش‌ مى‌شد که‌ آلمانى‌ها هم‌ با آن‌ همخوانى‌ مى‌کردند.

ایرانى‌ها و آلمانى‌ها از هم‌ جدا شدند

نیروى‌ انتظامى‌ براى‌ جلوگیرى‌ از هرگونه‌ اغتشاش‌ و برخورد خاصى‌ به‌ وسیله‌ نصب‌ داربست، تماشاگران‌ ایرانى‌ و آلمانى‌ را از هم‌ جدا کرده‌ بود.

گفتنى‌ است، تماشاگران‌ آلمانى‌ حدود 300 نفر بودند.

VIP در تسخیر سفارت‌ آلمان‌

جایگاه‌VIP در تسخیر سفارت‌ آلمان‌ و آلمانى‌ها بود. تعداد آنها آنقدر زیاد بود که‌ در جایگاه‌VIP جایى‌ براى‌ ایرانى‌ها باقى‌ نمانده‌ بود از همین‌ رو آنهایى‌ که‌ کارت‌VIP داشتند در جایگاه‌ مخصوص‌ مستقر شدند.

منچستر! منچستر!

هنگامى‌ که‌ على‌ انصاریان‌ براى‌ پرسپولیس‌ گلزنى‌ کرد تماشاگران‌ پرسپولیس‌ پشت‌ خود را به‌ زمین‌ کردند و به‌ شیوه‌ هواداران‌ منچستر دست‌ در گردن‌ یکدیگر به‌ بالا و پایین‌ پریدند. جالب‌ اینکه‌ آلمانى‌ها از این‌ حرکت‌ تعجب‌ کردند و دائماً‌ مى‌گفتند منچستر! منچستر!

ماگات‌ به‌ رختکن‌ نرفت!

بین‌ دو نیمه‌ بازى‌ فلیکس‌ ماگات‌ به‌ رختکن‌ نرفت، او براى‌ انجام‌ مصاحبه‌ سر پایى‌ مجبور شد تمام‌ مدت‌ را کنار نیمکت‌ پاسخگوى‌ گزارشگران‌ باشد.

على‌آبادى‌ بین‌ دو نیمه‌ آمد

مهندس‌ على‌آبادى‌ رئیس‌ سازمان‌ تربیت‌بدنى‌ کشورمان‌ بین‌ دو نیمه‌ وارد زمین‌ شد تا از على‌ دایی، کریم‌ باقرى‌ و على‌ کریمى‌ تقدیر کند. او به‌ همراه‌ کریمی، دایی، باقرى‌ و انصارى‌فرد بین‌ دو نیمه‌ سوژه‌ عکاسان‌ بود.

از دایی، باقرى‌ و کریمى‌ با اهداى‌ قالیچه‌ تجلیل‌ شد

در مراسم‌ تجلیل‌ از بازیکنان‌ موفق‌ در بوندس‌لیگا، باشگاه‌ پرسپولیس‌ به‌ على‌ کریمی، على‌ دایى‌ و کریم‌ باقرى‌ قالیچه‌ ابریشم‌ قاب‌ شده‌ اهدا کرد.

سفر حج‌ براى‌ خانواده‌ شهید شیرازى‌

از سوى‌ باشگاه‌ پرسپولیس‌ یک‌ سفر حج‌ به‌ خانواده‌ شهید حسن‌ شیرازى‌ تصویربردار شبکه‌ خبر که‌ در سانحه‌ سقوط‌ هواپیماى‌C -130 ارتش‌به‌ مقام‌ شهادت‌ نائل‌ آمد، اهدا شد. گفتنى‌ است‌ شهید حسن‌ شیرازى‌ از تصویربرداران‌ ورزشى‌ شبکه‌ خبر بود.

فقط‌ کریمى‌ روى‌ نیمکت‌ نشست‌

على‌ کریمى‌ تنها بازیکن‌ بایرن‌ بود که‌ در نیمه‌ دوم‌ روى‌ نیمکت‌ نشست، زیرا بازیکنان‌ نیمه‌ اول‌ بایرن‌ نیمه‌ دوم‌ به‌ زمین‌ نیامدند.

اولادى‌ عصبانى‌ شد

مهرداد اولادى‌ از داشتن‌ حاشیه‌ بدش‌ نمى‌آید از تعویضش‌ حسابى‌ ناراحت‌ بود به‌ طورى‌ که‌ وقتى‌ تدارکات‌ تیم‌ گرمکنش‌ را به‌ او داد، گرمکن‌ را به‌ نشانه‌ اعتراض‌ به‌ زمین‌ کوبید که‌ واقعاً‌ جاى‌ تأسف‌ دارد!

پرسپولیسى‌ها علیزاده‌ را مى‌خواستند

در نیمه‌ دوم‌ تماشاگران‌ علیزاده‌ را مى‌خواستند که‌ با تشویق‌ او خواهان‌ حضورش‌ در زمین‌ بودند. همین‌ شد که‌ علیزاده‌ در دقیقه‌ 72 وارد زمین‌ شد.

استقلال‌ هو شد

اسکوربرد ورزشگاه‌ لحظه‌اى‌ تصویر امیر قلعه‌نوعى‌ را نشان‌ داد که‌ در استادیوم‌ حضور داشت. در همین‌ لحظه‌ تماشاگران‌ پرسپولیس‌ شعار معروف‌ «پرسپولیس‌ سرور استقلاله» را سر دادند.

پرسپولیس، بایرن‌مونیخ‌ ایران!

یکى‌ از شعارهاى‌ هواداران‌ قرمز که‌ خیلى‌ جلب‌ توجه‌ مى‌کرد، شعار: «پرسپولیس، بایرن‌مونیخ‌ ایران» بود. این‌ شعار براى‌ خود مونیخى‌ها هم‌ جالب‌ بود.

از بایرن‌ انتظار نداشته‌ باشید!

خبرنگار کیکر درخصوص‌ عملکرد ضعیف‌ بایرن‌ در این‌ دیدار گفت: این‌ تیم‌ بدنسازى‌ سختى‌ را در دبى‌ داشته‌ است‌ و خیلى‌ هم‌ خسته‌ هستند. از همین‌ رو زیاد از آنها انتظار نداشته‌ باشید!

یک‌ گربه‌ زمین‌ را دور زد

دقیقه‌ هفتاد بازى‌ بود که‌ پرسپولیسى‌ها صاحب‌ یک‌ ضربه‌ کرنر شدند. درست‌ زمانى‌ که‌ آنها قصد زدن‌ ضربه‌ کرنر را داشتند سر و کله‌ یک‌ گربه‌ پیدا شد و زمین‌ را دور زد. این‌ گربه‌ محترم‌ شانس‌ آورد که‌ وسط‌ زمین‌ نرفت‌ در غیر این‌ صورت‌ باید منتظر اخراج‌ او از سوى‌ مسعود مرادى‌ مى‌بودیم.

پیشکسوتان‌ پرسپولیس‌

باشگاه‌ پرسپولیس‌ از پیشکسوتان‌ خود براى‌ تماشاى‌ این‌ بازى‌ دعوت‌ کرده‌ بود. ضیأ عربشاهی، محمود کلهر، محمد خاکپور، رضا عابدیان، ناصر محمدخانی، اکبر یوسفی، محمد پنجعلى‌ و رسول‌ کربکندى‌ از پیشکسوتان‌ حاضر در این‌ بازى‌ بودند.

تعجب‌ اولى‌ هوینس‌ و ماگات‌ از علیزاده

فلیکس‌ ماگات‌ و اولى‌ هوینس‌ سرمربى‌ و مدیر باشگاه‌ بایرن‌مونیخ‌ از پرتاب‌ اوت‌هاى‌ على‌ علیزاده‌ حسابى‌ تعجب‌ کرده‌ بودند. آنها تا به‌ حال‌ چنین‌ بازیکنى‌ را ندیده‌ بودند که‌ چنین‌ قدرت‌ پرتاب‌ دستى‌ داشته‌ باشد.

جایگزین‌ پروین‌

على‌ پروین‌ با تعویض‌ پسرش‌ (محمد پروین) نشان‌ داد که‌ اگر خودش‌ نباشد پسرش‌ خواهد بود. او جایگزین‌ پدر خواهد شد.

نارضایتى‌ آلمانى‌ها

خبرنگاران‌ و عکاسان‌ آلمانى‌ از وضعیت‌ اینترنت‌ ورزشگاه‌ اصلاً‌ رضایت‌ نداشتند و دائماً‌ به‌ این‌ موضوع‌ اعتراض‌ مى‌کردند.

آبروریزى‌

دیروز جایگاه‌ خبرنگاران‌ مایه‌ آبروریزى‌ بود. چکه‌ کردن‌ آب‌ از سقف‌ جایگاه، اکثر صندلى‌ها و میزها را خیس‌ کرده‌ بود تا حتى‌ حضور در جایگاه‌ هم‌ دشوار باشد.