تبیان، دستیار زندگی
به روایت پخش‌كنندگان و تهیه كنندگان چهار فیلم سینمایی همزمان با آغاز سال جدید(تعطیلات نوروزی ) در سینماهای تهران به نمایش درآمدند. « هوو » آخرین ساخته‌ی علیرضاداوودنژاد به گفته علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران در 13 روز نمایش 5...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش فروش فیلم‌های نوروزی

به روایت پخش‌كنندگان و تهیه كنندگان


چهار فیلم سینمایی همزمان با آغاز سال جدید(تعطیلات نوروزی ) در سینماهای تهران به نمایش درآمدند.

«هوو» آخرین ساخته‌ی علیرضاداوودنژاد به گفته علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران در 13 روز نمایش 50 میلیون تومان فروش داشته است .

به اعتقاد وی با توجه به تعداد سالنهای كه این فیلم در اختیار دارد هوو، فروش مناسبی داشته است .

در «هوو» كه از دوم فروردین ماه نمایش خود را آغاز كرده است‌، رضا عطاران ، سپیده اعلایی محمدرضا داوودنژاد ، علی صادقی، رضا داوودنژاد، مریم کاویانی و احترام سادات حبیبیان به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم داستان مردی است كه دنبال یك زندگی عاشقانه است اما وارد یك ماجرایی می‌شود كه به فهم تازه‌ای از زندگی می‌رسد.

همچنین «یك تكه نان» كمال تبریزی نیز كه توسط پخش فیلمیران از دوم فروردین نمایش خود را آغاز كرده است در تعطیلات نوروزی به فروش 15 میلیون تومانی دست یافته است.

در این فیلم اسماعیل خلج، احمدآقالو، هومن سعیدی، پیام دهكردی، رضا كیانیان و رویا نونهالی به ایفاء نقش می‌پردازند، كه رضا كیانیان با چهره‌ای متفاوت نقش سه پیرمرد را بازی می‌كند و تهیه كننده «یك تكه نان» ناصر عنصری است.

سرتیپی معتقد است: میزان استقبال مردم از فیلمهای نوروزی در مقایسه با سال گذشته خیلی بهتر بوده است.

براساس همین گزارش: دو فیلم «زیر درخت هلو» به كارگردانی ایرج طهماسب و «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی كه از اواخر سال گذشته در سینماها به نمایش درآمدند و توانستند از استقبال خوب مخاطبین با توجه به فصل نمایشان برخوردار شوند در ایام نوروز نیز به نمایش خود ادامه دادند.

«زیر درخت هلو» در 20سالن سینما نمایش خود را ادامه می‌دهد که تماس با پخش كننده آن (صحرافیلم) مقدور نشد . در این فیلم حمید جبلی، فاطمه معتمدآریا، ایرج طهماسب، شهره لرستانی به ایفاء نقش می‌پردازند. در بین افراد یك خانواده ی بزرگ، شخصیتی وجود دارد كه از هلو بدش می‌آید، هیچ‌كس حق ندارد نامی از هلو بر زبان بیاورد، ماجرا زمانی آغاز می‌شود كه در بین میوه‌ها یك هلو وجود دارد، این شروع یك دعوای خانوادگی است .

آخرین ساخته اصغر فرهادی «چهارشنبه سوری» نیز كه در آن حمید فرخ‌نژاد ،هدیه تهرانی و ترانه علیدوستی به ایفای نقش می‌پردازند همچپنان اکران است که تماس و دریافت رقم فروش فیلم از تهیه كننده آن سید جمال ساداتیان میسر نشد.

فرهادی در آخرین ساخته‌اش قصد داشته یك روز از زندگی یك خانواده متوسط شهری را در شب چهارشنبه سوری روایت كند.

همچنین فیلم «ازدواج به سبك ایرانی» اولین ساخته سینمایی حسن فتحی كه قرار بود از یازده فروردین ماه به نمایش درآید. به گفته علی معلم تهیه كننده آن اكرانش به تعویق افتاده است . این فیلم که در حدود 2 سال قبل ساخته و پروانه نمایش گرفته است از چهارشنبه 16فروردین ماه در گروه سینمایی قدس به نمایش درخواهد آمد.

لینک ها :

فیلم یك تكه نان

فیلم زیر درخت هلو

بازى ها در فیلم چهارشنبه سورى