تبیان، دستیار زندگی
گر: خیلى وقت است منتظر كعبى هستم! حسین كعبى بال راست سرعتى فولاد خوزستان و تیم ملى ایران در آستانه عقد قرارداد با آرسنال انگلستان، یكى از بزرگترین باشگاه هاى فوتبال جهان قرار دارد. كعبى پس از حضور موفق یكساله درالسد قطر دوبار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرارداد داخلى كعبى با آرسنال

ونگر: خیلى وقت است منتظر كعبى هستم!


حسین كعبى بال راست سرعتى فولاد خوزستان و تیم ملى ایران در آستانه عقد قرارداد با آرسنال انگلستان، یكى از بزرگترین باشگاه هاى فوتبال جهان قرار دارد.

كعبى پس از حضور موفق یكساله درالسد قطر دوباره به فولاد بازگشته و با ادامه روند بازیهاى خوبش براى فولاد و تیم ملى یك بار دیگر توجه یك باشگاه بزرگ انگلیسى دیگر را به خود جلب كرده است.

البته بال راستى فولاد خیلى وقت است كه مورد توجه انگلیسى ها قرار گرفته ولى تاكنون كعبى این شانس را پیدا نكرده است كه به عنوان دومین فوتبالیست ایرانى تاریخ لیگ برتر انگلیستان معرفى شود. حضور ثابت كعبى در پست دفاع راست تیم ملى و نمایش هاى قابل قبول او باعث شد تا جوان ?? ساله خوزستانى حدود یك سال پیش چند پیشنهاد از باشگاه هاى لیگ برتر و چند باشگاه دسته اول انگلستان دریافت كند.

كعبى در ابتدا براى حضور در فوتبال جزیره اظهار بى میلى مى كرد و حتى گفته بود كه نوع فوتبال تیم هاى انگلیسى را دوست ندارد. كعبى پس از دریافت پیشنهادش اعلام كرد كه علاقه مند است به تیم هایى بپیوندد كه لیگ آرامى دارند، مثل امارات! ولى پس از آن با فشارهایى از سوى باشگاه براى پیوستن به لیگ برتر مواجه شد. در این زمان بود كه كعبى به انگلستان رفت تا در تست فنى تاتنهام ولورهمپتون شركت كند. شركت در تست فنى تاتنهام به دلایل نامعلومى كنسل شد ولى كعبى در تمرینات ولورهمپتون هم شركت كرد. پس از آن مسؤولان این تیم قد كوتاه هافبك ایرانى را دلیل اصلى به توافق نرسیدن طرفین اعلام كردند ولى خود كعبى در این باره گفت: «اینها فقط بهانه است. مدت زیادى است كه مى خواهند براى من حاشیه درست كنند. مشكل اصلاً قد من نبود. مربیان ولورهمپتون قبل از این هم قد من را مى دانستند. اگر فیزیك بدنى من واقعاً نامناسب بود، اصلاً مرا دعوت نمى كردند. مشكل اصلى ما فقط بر سر مبلغ قرارداد بود. ما به دلایل مالى به توافق نرسیدیم. خیلى ها در ایران از دیدن موفقیت من ناراحت هستند و مى خواهند با بهانه كردن این مسائل مانع حضور من در تیم ملى شوند.»

حالا پس از گذشت حدوداً یك سال هافبك راست ریزنقش فولاد دوباره سخت مورد توجه انگلیسى ها قرار گرفته است اما این بار، نه خبرى از ولورهمپتون است و نه تیم هاى دسته اول انگلیسى. پرونده جدید مربوط به پیشنهاد جدى توپچى هاى لندن است.

این در حالى است كه لورن بال راست آرسنال دو ماه است كه مصدوم شده و تا آخر فصل قادر به همراهى تیمش نیست. بنابراین احتمال جذب یك بال راست آماده براى پر كردن خلأ گوش راست این تیم بسیار محتمل به نظر مى رسد.

آرسن ونگر مربى آرسنال دیروز درباره جذب كعبى و اضافه كردن او به جمع شاگردانش گفت: «واقعآً خوشحال هستم از اینكه قرار است با كعبى قرارداد امضا كنیم. البته وقتى مى بینم قرارداد ماحتى تا قبل از جام جهانى به امضا مى رسد، خوشحالى من دوچندان مى شود. من چند فیلم بازى تیم ملى ایران در مقدماتى جام جهانى را دیده ام. حسین واقعاً بازیكن مفیدى است و بدون شك كمك هاى زیادى به تیم ما مى كند.»

سرمربى فرانسوى توپچى هاى لندن در ادامه افزود: «حضور كعبى باعث بالا رفتن كیفیت بازى آرسنال به خصوص در جناح راست مى شود. خیلى وقت است دنبال این بازیكن جوان ایرانى هستم. مطمئنم حضور او در لندن هم براى باشگاه و هم براى خود كعبى ترانسفر بسیار موفقى است.»

كعبى كه تاكنون هر وقت صحبت از حضور در لیگ هاى خارجى مى شد، مى گفت ترانسفر به اروپا را به بعد از جام جهانى موكول كرده است، حالا به نظر مى رسد آنقدر وسوسه شده كه طاقت صبر كردن تا پایان مسابقات جام جهانى را ندارد.

كعبى دیروز در مصاحبه اى كوتاه  درباره جدایى از فولاد و پیوستن به آرسنال اظهار كرد: «فعلاً قرار است با آرسنالى ها قرارداد داخلى ببندم. من تا سه ماه دیگر با فولاد قرارداد دارم و تا قبل از آن در خدمت باشگاه هستم ولى با توجه به صحبت هاى مدیر برنامه هایم با انگلیسى ها قرارداد داخلى من به زودى امضا مى شود تا به آرسنال بپیوندم.»

بد نیست بدانید سایت هاى خارجى پس از درج خبر انتقال كعبى به آرسنال مبلغ این قرارداد را دو میلیون پوند اعلام كردند كه در میان ترانسفرهاى بازیكنان ایرانى، یك رقم نجومى به حساب مى آید.