تبیان، دستیار زندگی
شروع یک زندگی معمولا پر از اشتباهات ریز و درشتی است که برخی از آنها حقیقتا قابل پیشگیری نیستند مگر آنکه تجربه شما در طول دوران افزایش پیدا کند. اما جلوی بعضی از این اشتباهات را می توانید خیلی زودتر از آنکه شما را به دردسر بیاندازند بگیرید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 اشتباه زوج های جوان


شروع یک زندگی معمولا پر از اشتباهات ریز و درشتی است که برخی از آنها حقیقتا قابل پیشگیری نیستند مگر آنکه تجربه شما در طول دوران افزایش پیدا کند. اما جلوی بعضی از این اشتباهات را می توانید خیلی زودتر از آنکه شما را به دردسر بیاندازند بگیرید. مثل این 10اشتباه رایجی که گاهی وقت ها بدجور فتیله زندگی زوج های جوان را در هم می پیچند.

تخته گاز در جاده ازدواج

10 اشتباه زوج های جوان

جو عروسی و مراسم نامزدی و بله برون و... همه هیجان انگیزند اما این دلیل نمی شود که آنقدر سرگرم جشن ازدواج شوید که از فردای عروسی تان غافل بمانید. شما متاهل شده اید و حالا باید با هم زندگی کنید، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید. سعی نکنید روابط دو نفره یا خانوادگی تان را قربانی خوب برگزار شدن مراسم و حس و حال رویایی تان بکنید. البته که شما حق دارید از عروسی تان لذت ببرید اما عروسی یک شب است و بقیه عمر هزار شب. پس هم به فکر حساب پس اندازتان باشید، هم به فکر روابط خانوادگی که مبادا یکی از این دو در تب و تاب عروسی نابود نشوند.

عوضت می کنم

 به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که دوستش داشته اید یا لااقل او را کامل، بالغ، محترم و قابل دوست داشتن دیده اید. پس هیچ دلیلی ندارد که او را تغییر دهید. بدون شک، یک فرد بالغ به طرزی چشمگیر تغییر نمی کنند پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد و نه علی رغم آنها، دوست بدارید. تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند.

جنگ زرگری

 برای بار هزارم می گوییم. اینجا ایران است و شرق دنیا. در شرق دنیا نمی توانید الگوی ازدواج غربی ها را پیاده کنید و از فامیل و آشنا ببرید چون قرار است با شازده داماد یا عروس خانم تان ازدواج کنید. ازدواج در میان مردم شرق دنیا، ازدواج دو نفر با هم نیست بلکه پیوند دو خانواده است. پس سعی نکنید روابط تان را با خانواده طرف مقابل از بین ببرید.

احساس به جای عقل

 پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکی نمی کند. گفت و گوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانید خودتان را کنترل کنید ، زندگی تان را به مخاطره می اندازید. پس هر کاری را که شامل این موارد است – از استراحت در میانه بحث تا طلب کمک به وسیله روش های درمانی – انجام دهید. زندگی تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست .درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ تر را داشته باشید.

حوصله بحث ندارم

 هیچ کس دوست ندارد درباره مسایل مهمی مثل کنترل مسایل مالی، راه های ممکن در صورت بچه دار نشدن، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده ای مثل مرگ، بحث کند. با این حال اکنون که متاهل شده اید، چاره ای جز صحبت درباه این موضوعات ندارید. ازدواج شما به این مسایل وابسته است. عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید. در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نا دیده نگیرید. زندگی تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست .درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ تر را داشته باشید.

حسادت به افراد اطراف او یا فعالیت های او باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است

دعوا می کنم پس هستم!

 جر و بحث در زندگی متاهلی پیش می آید. اصلا اگر پیش نیاید اشتباه است. گاهی وقت ها این بحث ها سر موضوعاتی است که حقیقتا ارزش قهر و دعوا ندارند اما در آن لحظه شما را عصبانی می کنند و شما روی همین خشم، عصبانیت، دق دلی یا لجبازی که در خود حس می کنید، یک جنگ تمام عیار به پا می کنید.  باید یاد بگیرید که در زندگی مسائلی مهم تر از بو دادن جوراب ها و سر وقت بیرون نبردن زباله ها و نامرتب بودن آشپزخانه وجود دارد. پس بحث های خود را برای مسایل مهم تری نگه دارید.

حسادت های همسرانه

 این کاملا قابل درک است که شما می خواهید همسرتان متعلق به خودتان باشد، نه کار، نه دوستانش، نه باشگاه ورزشی و حتی خرده فرمایشات فامیل اما یادتان باشد که همسرتان «شما» را برای زندگی انتخاب کرده است. حسادت به افراد اطراف او یا فعالیت های او باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است.

10 اشتباه زوج های جوان
من همینم که هستم

حالا زمان آن رسیده که بزرگ شوید. گردش شبانه رفتن با دوستان، زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بوده اید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبوده است. به عنوان یک فرد متاهل، انجام بعضی کارها شایسته نیست. شما می دانید درست و غلط چیست. پس کار درست را انجام دهید.

منت کشی نمی کنم

 زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می کند، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترکشان انجام نمی‏دهد. او اجازه می دهد غرور و روش های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کنید و رابطه شما به نتیجه برسد. باید ملایم تر باشید و راهی پیدا کنید که مسوولیت اعمال خود را به گردن بگیرید.

فعلا وقت نداریم

 باید مثل یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید. گل، بدون آب، نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراین، باید برنامه ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید. مگر آنکه بخواهید خیلی زود فاتحه زندگی تان را بخوانید.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از همشهری آنلاین، همدردی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.