تبیان، دستیار زندگی
افزایش انتقادهای سینماگران و هنرمندان مطرح دنیا به آمریكا و سیاست های بوش روند رو به رشد انتقادها و حمله به آمریكا و سیاستهای رییس جمهور جنگ طلب آن و همچنین برخی دولتهای اروپایی ، توسط هنرمندان مطرح سینمای جهان و اكران فیلم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینمای جهان درنوروز 85"

افزایش انتقادهای سینماگران و هنرمندان مطرح دنیا
به آمریكا و سیاست های بوش


روند رو به رشد انتقادها و حمله به آمریكا و سیاستهای رییس جمهور جنگ طلب آن و همچنین برخی دولتهای اروپایی ، توسط هنرمندان مطرح سینمای جهان و اكران فیلم جدید نانی مورتی از مهمترین اتفاقات سینمای جهان در نوروز ‌85 بود.

لوكاس و انتقاد از آمریكای خود محور

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، جرج لوکاس ، كارگردان مطرح سینمای دنیا ، آمریکا را یک کشور خود محور توصیف کرد که با فرهنگ خود از طریق فیلم های هالیوودی به بقیه جهان تجاوز می کند.

وی از فیلم سازان آمریکایی خواست که هنگام تولید فیلم های خود به این نکته توجه کنند که قرار است مردم دیگر کشورهای جهان هم آنها را تماشا کنند.

وی هنرمندان را تشویق کرد که پیام های خوب فرهنگی و اجتماعی را به گونه ای که برای تماشاگران بین المللی قابل قبول باشد در فیلم های خود بگنجانند.

لوکاس بخاطر تولید فیلم شش قسمتی جنگ های ستاره ای شهرت بین المللی دارد.كه آخرین قسمت این فیلم تابستان سال گذشته به روی پرده سینماها رفت و فروش بسیار بالایی کردهمزمان با اظهارات لوكاس کتاب "تئوکراسی آمریکایی" برای سومین هفته عنوان پرفروش‌ترین کتاب در ایالات متحده را از آن خود کرد.

كوین فیلیپس نویسنده این كتاب در اثر تازه خود سیاست های بوش را که منجر به برافروخته شدن آتش احساسات ضدآمریکایی در دنیا شده به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

جری لوییس وتمسخر بوش وشیراك!

جری لوئیس" كمدین معروف آمریكایی نیز درهنگام دریافت عالی ترین نشان دولتی فرانسه موسوم به لژیون دونور، با لودگی به مسخره كردن سیاستمداران غربی پرداخت .

به گزارش شبكه تلویزیونی یورونیوز در این مراسم كه با تقدیر وزیر فرهنگ فرانسه از شخصیت هنری لوئیس همراه بود زمانیكه نوبت به سخنرانی لوئیس رسید او درسخنانی گفت خنده دار ترین شخصیت جهان ژاك شیراك است. او همچنین جرج دبلیو بوش را فرد مضحكی خواند و گفت رابین ویلیامز (بازیگر آمریكایی) باید به جای او در كاخ سفید بنشیند و اگر چنین شود جنگ در عرض سه روز پایان خواهد گرفت.

اسپایك لی وواشنگتن صدرنشین شدند

همچنین مرد درون ،بابازی دنزل واشنگتن درایام نوروز صدرنشین جدول هفتگی سینماهای آمریکا شد.این درام دلهره آور با یک فروش سی میلیون دلاری صدرنشین جدول شد ، این فیلم داستان یک سرقت عجیب و غریب از بزرگترین بانک شهر را بازگو می کند.

اسپایک لی فیلمساز معترض سیاهپوست آمریکایی کارگردان این فیلم است.

نانی مورتی وفیلمی درباره برلوسكونی

فیلم «سوسمار آمریکایی»نانی مورتی فیلمساز برجسته و تحسین شده ایتالیایی ، از هفته گذشته به روی پرده سینماهای ایتالیا رفته است

به گزارش نشریه واریتی ، مورتی دراین فیلم ،قصه زندگی سیلویو برلوسکونی سیاستمدار جنجالی کشورش را تبدیل به یک درام سیاسی کرده است

نمایش عمومی این فیلم تقریبا با برگزاری انتخابات جنجالی و سرنوشت ساز ماه آوریل ایتالیا همراه شده است. در این انتخابات نخست وزیر تازه کشور انتخاب می شود.

تحلیلگران سینمایی و سیاسی می گویند: نمایش عمومی فیلم جدید مورتی در ایتالیا از دو نظر تقریبا اهمیت زیادی دارد. اول از همه تاثیر نمایش این فیلم بر انتخابات و نوع رای دهی مردم است و نکته دوم مربوط به رمز و رازی است که پیرامون شخصیت برلوسکونی وجود دارد و این فیلم می تواند تا حدی این رمز و راز را کنار بزند.

سوسمار آمریکایی به نوعی نام مستعار برلوسکونی است که توسط روزنامه های دست چپی به این سیاستمدار دست راستی داده شده است.

قصه فیلم درباره یک تهیه کننده فیلم های درجه دو سینمایی است که با یک فیلم ساز جوان آشنا می شود.

این زن می خواهد فیلمی درباره نخست وزیر کشور بسازد ولی نتوانسته بازیگری پیدا کند که جرات بازی در نقش او را داشته باشد .

لینک ها :

ویژه نامه نوروز ادب و هنر

 سینمای جهان در سالی كه گذشت