تبیان، دستیار زندگی
ایتنا شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین روزهای سال 84، با تعویض مهندس نصرالله جهانگرد از دبیری شورای عالی اطلاع‌رسانی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری را به عنوان دبیر جدید این شورا برگزید. در آخرین روزهای سال گذشته، به موجب حكمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتصاب دبیر جدید شورای عالی اطلاع رسانی


ایتنا

شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین روزهای سال 84، با تعویض مهندس نصرالله جهانگرد از دبیری شورای عالی اطلاع‌رسانی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری را به عنوان دبیر جدید این شورا برگزید.

در آخرین روزهای سال گذشته، به موجب حكمی از سوی دكتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری به سمت دبیر جدید شورای عالی اطلاع‌رسانی منصوب شد.

در متن این حكم آمده است:

«جناب آقای حجت‌الاسلام شهریاری، در ابتدای ورود به هزاره سوم، پیدایش جریان آزاد اطلاعات تاثیرات عمده‌ای را در كلیه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع بشری گذاشته است. ارتباطات سریع و وسیع عرصه فرهنگ را با پدیده‌های نوظهور متعددی روبرو ساحته و برنامه‌ریزی فرهنگی را به امری پویا و در بستری متحول تبدیل نموده است.

استفاده از چنین بستری برای ترویج اندیشه و فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی در عرصه داخلی و جهانی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

بدین وسیله به استناد مصوبه شورای عالی اطلاع‌رسانی مورخ 15/12/84 جنابعالی را كه از یك سو آشنا به علوم اسلامی بوده و از سوی دیگر دارای سوابق قابل توجهی در زمینه نرم‌افزارها و شبكه‌های رایانه‌ای می‌باشید به عنوان دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی برمی‌گزیند.

رجاء واثق دارد در سایه تاییدات الهی گام‌های موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارید.

همچنین از زحمات چندساله جناب آقای مهندس نصرالله جهانگرد تقدیر می‌نماید.»

گفتنی است كه نصرالله جهانگرد، تقریبا از ابتدای تاسیس شورای عالی اطلاع‌رسانی، سمت دبیری این شورا را به عهده داشته، و با تصویب طرح تكفا در دولت، این شورا عملا به نقش اصلی را در طراحی و اجرای برنامه‌های كلان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات كشور تبدیل شده بود.

درباره دبیر جدید:

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، كه با این ابلاغیه، به عنوان دبیر جدید شورای عالی اطلاع‌رسانی منصوب شده، دارای مدرك دكترای فلسفه تطبیقی از دانشگاه قم است.

بخشی از سوابق اجرایی وی به شرح زیر است:

- از 1375 تاكنون مدیر مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی

- از 1380 تاكنون مدیر مسئول فصلنامه ره‌آور نور

- از 1374 تاكنون مدیر مسئول شبكه اطلاع‌رسانی حوزه (اینترنت) WWW.HAWZAH.NET

- از 1382 تاكنون عضو هیئت علمی سازمان «سمت»

روابط عمومی موسسه تبیان