تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال‌هایی که در رمضان می‌بینید

آیا تلویزیون امسال به مخاطبان خود احترام می‌گذارد؟


چنــد سـالی اسـت کـه مخاطبـان تلویزیون به دیدن سریال در مناسبت‌هایی چون عید نوروز و ماه رمضان و... عادت کرده‌اند. امسال هم در حالی که رفته رفته به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم سریال‌هایی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است که در مرحله تولید هستند

راه طولانی خانه

به گزارش شبکه 1 سیما سریال‌های «راه طولانی خانه» و «اگر فردا بیاید» را دست تولید دارد. تاکنون 45 درصد از تصویربرداری راه طولانی خانه به کارگردانی رضا کریمی و تهیه‌کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان انجام شده است و تدوین هم به صورت هم‌زمان صورت می‌پذیرد. رضا کیانیان، افسانه بایگان، شهرزاد کمال‌زاده، خاطره حاتمی، مهروز ناصرشریف، پرویز پورحسینی، صادق هاتفی، پیام دهکردی، مریم کاویانی، امید روحانی، خسرو امیرصادقی و بیژن بنفشه‌خواه در این سریال بازی می‌کنند. اگر فردا بیاید به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده گزینه محتمل‌تری برای پخش از این شبکه است. مسعود رایگان، مهرداد صدیقیان، خاطره اسدی، فریبا کوثری، علی سلیمانی، داریوش کاردان، هدی زین‌العابدین و شبنم مقدمی بازیگرانی هستند که در این پروژه بازی دارند.

بنابراین گزارش شبکه 2 سیما دو سریال را برای این ایام در نظر گرفته است که هنوز مشخص نیست کدامیک از این آثار برای ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. سریال سی امین روز به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی رضا جودی یکی از این گزینه‌های احتمالی است. این سریال که سال گذشته ساخته شد، قرار بود پارسال در ایام ماه مبارک رمضان پخش شود که به آنتن نرسید و احتمالاً امسال پخش می‌شود.

سی امین روز داستان زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که به طور ناخواسته، دستش به خون برادر دوستش آغشته می‌شود و طی این اتفاق، ماجراهایی برای وی به وقوع می‌پیوندد.

سی امین روز

فیلم‌نامه این سریال 27 قسمتی به قلم سیدسعید رحمانی به نگارش درآمده و هومن سیدی، سیما تیرانداز، محمود عزیزی، رزیتا غفاری، آزاده صمدی، مهران رجبی، میرطاهر مظلومی، بهرام ابراهیمی، صفا آقاجانی، کوروش سلیمانی، فرشته سرابندی، الناز حبیبی، افشین سنگ چاپ، رضا آحادی، شیرین نصرتی، عزیز هنرآموز، سپیده عنایتی، حمید مرادی، انوشیروان ارجمند، اتابک نادری و پژمان بازغی در «سی امین روز» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این در حالی است که سریال چمدان ساخته خسرو ملکان دیگر گزینه پخش از شبکه دو است. گروه سازنده این سریال فعلاً در سکوت خبری مشغول کار هستند.

از سوی دیگر علیرضا افخمی سریال ویژه ماه رمضان شبکه 3 سیما را به تهیه‌کنندگی داوود هاشمی می‌سازد. تاکنون 40 درصد از تصویربرداری سریال 5 کیلومتر تا بهشت انجام شده است و تدوین هم‌زمان توسط رضا تورانی با همکاری افسانه افخمی از یک ماه پیش در حال انجام است. موسیقی 5 کیلومتر تا بهشت نیز توسط آریا عظیمی‌نژاد ساخته می‌شود. داریوش فرهنگ، شهرام قائدی، رضا توکلی، مهدی سلوکی، شهنام شهابی، پردیس افکاری، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن و ... بازیگران این مجموعه هستند. این سریال داستان امیر حسین را روایت می‌کند که کارمند شرکت واردات داروی همایون است و مدتی است دلبسته آیدا دختر همایون شده اما زمانی که علاقه‌مندی‌اش را اعلام می‌کند زندگی‌اش دچار تغییرات شگرفی می‌شود. به تازگی نیز رضا آحادی، سولماز غنی، حسین سلیمانی و ایمان باقری به جمع بازیگران اضافه شدند. «پنج کیلومتر تا بهشت» در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای از 10 مردادماه ساعت 20:45 روی آنتن شبکه 3 می‌رود.

سریال‌های «راه طولانی خانه» و «اگر فردا بیاید» را دست تولید دارد. تاکنون 45 درصد از تصویربرداری راه طولانی خانه به کارگردانی رضا کریمی و تهیه‌کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان انجام شده است و تدوین هم به صورت هم‌زمان صورت می‌پذیرد.

همچنین شبکه تهران ساخت سریال ویژه ماه رمضان امسال را به محمود معظمی سپرده است. معظمی پیش از این اپیزودهایی از سریال 90 قسمتی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را کارگردانی کرده بود. تصویربرداری این سریال که از اواخر فروردین‌ماه جلوی دوربین رفته است، همچنان ادامه دارد. تاکنون نیمی از تکیه بر باد به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی تصویربرداری شده است و تدوین هم‌زمان سریال نیز توسط محسن حسن دوست آغاز شده است.

«تکیه بر باد» داستان دختری به نام عاطفه را روایت می‌کند که با قبول شدن در دانشگاه از شیراز به تهران می‌آید و همین اتفاق منجر به حوادث گوناگونی می‌شود ... فرامرز قریبیان، مهدی فخیم‌زاده، افسانه پاکرو، شهرام عبدلی، بهزاد خداویسی، شراره دولت‌آبادی، گلاره عباسی، نگین معتضدی، محمد مهدوی و ... از بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند. تکیه بر باد ملودرام اجتماعی است و توسط عباس نعمتی، طلا معتضدی و محمدمحمود سلطانی نوشته شده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایران /مریم رضازاده