تبیان، دستیار زندگی
تب 40 درجه در هایبری مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام باشگاه های اروپا امشب با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد و طی آن تیم های آرسنال و یوونتوس در ورزشگاه هایبری شهر لندن و بنفیکا و بارسلونا در ورزشگاه آلوز شهر لیسبون به م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا

تب 40 درجه در هایبری


مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام باشگاه های اروپا امشب با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد و طی آن تیم های آرسنال و یوونتوس در ورزشگاه هایبری شهر لندن و بنفیکا و بارسلونا در ورزشگاه آلوز شهر لیسبون به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

آرسنال و یوونتوس در حالی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت که به لحاظ آمار و ارقام برتری بر روی کاغذ به سود تیم ایتالیایی است.

یووه در آخرین بازی خود در رقابت های سری A برابر تیم رم درحالی که 10 نفره تا دقیقه 80 یک بر صفر پیش بود به تساوی یک بر یک رضایت داد، اما همچنان صدرنشین بلامنازع این رقابت ها است.

در سوی دیگر میدان آرسنال به خاطر آب گرفتگی زمین تیم پورتمسوث روز شنبه بازی انجام نداد و با استراحت بیشتری به دیدار یوونتوس خواهد رفت.

آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی توانسته بود رئال ماردید اسپانیا را از گردونه مسابقات حذف کند و در مقابل یوونتوس به سختی توانست وردربرمن آلمان را که در ابتدا تیم چندان نیرومندی به نظر نمی رسید از پیش رو بردارد.

آخرین بازی دو تیم در سال 2002 و در چارچوب همین جام برگزار شد که طی آن یوونتوس در دل آلپی به برتری یک بر صفر رسیده بود. دیداری که مرحله رفت آن در اواخر سال 2001،3 بر یک به سود آرسنالی ها به پایان رسیده بود.

به طور حتم آرسنال در پی رسیدن به برتری در این دیدار به قدرت ستارگانی نظیر آنری، ره یس و ... چشم دوخته و یوونتوس و فابیو کاپلو از این خوشحالند که پاتریک ویه را امروز یک ستاره تورینی است نه یک هافبک لندنی!

برای ویه را بازی در هایبری مقابل آرسنال تجربه ای بسیار متفاوت خواهد بود و آرسن ونگر به خوبی می داند که چگونه باید او را مهار کند.

در دیگر بازی فرداشب، بنفیکا میزبان بارسلونا خواهد بود. تشابه این دو تیم در بازی فردا این است که هر کدام در مرحله قبلی یک تیم انگلیسی را از گردونه مسابقات کنار زده است. بنفیکا مدافع عنوان قهرمانی یعنی لیورپول را مغلوب کرده و بارسلونا حریف قدری همچون چلسی را با شکست مواجه کرده است.

دیگر تشابه این دو تیم رویارویی رونالد کومان و فرانک ریکارد دو یار دیرینه هلندی در سمت مربیگری دو تیم است.

سالیان نه چندان دور این دو در ترکیب تیم ملی هلند با هم بودند و امروز در کسوت مربی رو در روی یکدیگر قرار دارند.

کومان که خود در بارسلونا بازی می کرده شاید با حال و هوای این تیم آشنا باشد، اما به طور قطع از زمان مشخص شدن وضعیت قرعه ها و فهمیدن این موضوع که باید تیمش را در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا برابر بارسا هدایت کند، تنها به یک چیز اندیشیده و آن هم مهار اعجوبه مهارنشدنی این تیم یعنی رونالدینیو بوده است.