تبیان، دستیار زندگی
 فدراسیون شنا در نظر دارد، مسابقات « شنا در آبهای آزاد» قهرمانی کشور را برگزار نماید. این مسابقات به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در روزهای 5 الی 7 اسفند ماه ،در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس انجام می شود.مسابقات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بندرعباس

، میزبان رقابت شناگران برتر کشور در مسابقات شنا در آبهای آزاد

فدراسیون شنا در نظر دارد، مسابقات « شنا در آبهای آزاد» قهرمانی کشور را برگزار نماید. این مسابقات به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در روزهای 5 الی 7 اسفند ماه ،در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس انجام می شود.مسابقات شنا در آبهای آزاد در دو گروه سنی زیر 17 سال و 17سال به بالا برگزار خواهد شد.مسافت مسابقه برای گروه سنی جوانان3 کیلومتر،و برای گروه سنی بزرگسالان 5 کیلومتر و محل برگزاری مسابقات « اسکله» بندرعباس  است . از هر استان 5 نفرمتشکل از 2 شناگر در رده سنی جوانان و2 شناگر در رده سنی عموم به همراه یک مربی می توانند در این رقابت ها حضور یابند.

این مسابقات براساس مقررات فدراسیون بین المللی شنا( فینا) انجام می شود و به نفرات اول تا سوم در هر رده سنی حکم قهرمانی و  مدال و به تیم های اول تا سوم در هر رده سنی کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد.بنابراین گزارش، استانهایی که تمایل دارند در این مسابقات حضور یابند ،حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه فرصت خواهند داشت تاآمادگی خود را به فدراسیون شنای کشورمان اعلام نمایند.

رییس انجمن ژیمناستیک بانوان کشور:

تعامل صمیمانه فدراسیون و انجمن به نفع خانواده ژیمناستیک است

همایش بین المللی « ژیمناستیک و زن» در تهران برگزار می شود

رییس انجمن ژیمناستیک بانوان کشور، همدلی و مشارکت بین انجمن و فدراسیون را از عوامل تسریع رشد ژیمناستیک دانست و گفت:با عنایت به وظایف یکسان و مشابه بین انجمن و فدراسیون و با توجه به اینکه فدراسیون ها معمولاً از امکانات، ارتباطات، تجهیزات و منابع مالی بسیار غنی تری نسبت به انجمن بانوان برخوردارند، اگر فدراسیون با انجمن همدل و هم جهت نباشد، بر روندرشد ژیمناستیک تاثیر منفی بجا خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، دکترزهرا اینچه درگاهی ضمن یادآوری دوره های قبلی مدیریت درفدراسیون متذکر شد: دوره ای را به یاد دارم که به علت عدم همکاری فدراسیون در تخصیص فضا و علی رغم انجام تمام هماهنگی های لازم، یک کلاس ملی برای   ژیمناستیک بانوان برگزار نشد. مسابقات همبستگی بانوان مسلمان در راه است و انجمن به عنوان بزرگترین نهاد رسمی ژیمناستیک بانوان سالن اختصاصی ندارد و این نشان ضایع شدن حقوق نیمی از جمعیت ورزشکار ژیمناستیک در دوره های قبلی است.

وی تحولات اخیر در مدیریت فدراسیون را به نفع ژیمناستیک خواند و گفت: در حال حاضربا تحولاتی که در فدراسیون انجام گرفته ودید وسیع و عادلانه دکتراسدی، سرپرست موفق فدراسیون، زمینه های امیدوارکننده ای برای بخش بانوان و همکاری متقابل پدید آمده است که از جمله می توان به تخصیص سهمیه عادلانه جهت حضورمربیان زن در کلاس های دانش افزایی و باز آموزی ،که در ماههای گذشته برگزار شد و همچنین اخذ مجوز کلاس داوری بین المللی که برای اولین باربرای بانوان تشکیل خواهد شد و همچنین مشارکت و همکاری در برگزاری مسابقات دوستانه تیم ملی ژیمناستیک بانوان ایران، با تیم ملی ژیمناستیک بانوان سوریه که 10 الی14 اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد اشاره کرد.

رییس انجمن ژیمناستیک بانوان پرداختن به ورزش بانوان رایک فعالیت فرهنگی ذکر کرد و گفت: ورزش از مقبول ترین فعالیت هایی است که اکثر بافت ها و فرهنگ ها، اجازه به پرداختن به آن را به راحتی برای بانوان صادرمی کنند. دراین بین برای گسترش و اعتلای این رشته بین زنان، برگزاری همایش بین المللی ژیمناستیک و زنان در تقویم سال آتی انجمن ژیمناستیک بانوان گنجانده شده است.

بنابرگزارش روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، در گاهی به نقل از دکتراسدی گفت: اگر در یک خانواده یک مرد به ژیمناستیک بپردازد، در آن خانواده یک نفر ورزشکار داریم ولی اگر مادر این خانواده ژیمناست باشد، تمام این خانواده به ژیمناستیک روی خواهند آورد.

وی در پایان تعامل صمیمانه فدراسیون و انجمن را باعث جریان خون تازه و سرشار از آمادگی در رگهای پیکر ژیمناستیک کشور دانست.