تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رون هاوارد" راننده "فرمول یک" می شود


رون هاوارد، کارگردان و بازیگر صاحب نام هالیوودی برای کارگردانی یک فیلم سینمایی درباره مسابقات "فرمول یک" وارد مذاکره شده است.

رون هاوارد

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، رون هاوارد، کارگردان فیلم های سینمایی "رمز داوینچی" (The Da Vinci Code)، "سیندرلا من" (Cinderella Man) و "گمشده" (The Missing) برای کارگردانی یک فیلم سینمایی درباره مسابقات "فرمول یک" (Formula 1) وارد مذاکره شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، این فیلم سینمایی که در ژانز اکشن و مسابقات ماشین سواری ساخته می شود "حرکت" (Rush) نام دارد و پیتر مورگان نیز فیلمنامه آن را براساس زندگی نامه شخصی به نام نیکی لودا می نویسد. نیکی لودا راننده "فرمول یک" اتریشی است که پس از 3 دوره قهرمانی در مسابقات "فرمول یک" بین المللی سرانجام در سال 1976 میلادی در حال سبقت گرفتن از رقیب اصلی خود به نام جیمز هانت بر اثر یک سانحه رانندگی دچار آتش سوزی شد. شرکت فیلمسازی "کراس کریک پیکچرز" (Cross Creek Pictures) که پیش از این با فعالیت در فیلم سینمایی "قوی سیاه" (Black Swan) به شهرتی جهانی دست یافت، تهیه کنندگی این فیلم اکشن را با همکاری رون هاوارد برعهده دارد. رون هاوارد در حال حاضر مشغول ساخت مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی به نام "برج تاریک" (Dark Tower) است که به ترتیب در سال های 2012 و 2013 میلادی پخش و اکران می شوند. نکته جالب توجه درباره ساخت فیلم سینمایی "حرکت" این است که شرکت فیلمسازی "فاکس قرن بیستم" (20Th Century Fox) نیز به تازگی اعلام کرده است که با همکاری "مایکل من" فیلم سینمایی "مانند جهنم برو" (Go Like Hell) که درباره مسابقات "فرمول یک" را تهیه و تولید می کند.

نیکی لودا راننده "فرمول یک" اتریشی است که پس از 3 دوره قهرمانی در مسابقات "فرمول یک" بین المللی سرانجام در سال 1976 میلادی در حال سبقت گرفتن از رقیب اصلی خود به نام جیمز هانت بر اثر یک سانحه رانندگی دچار آتش سوزی شد

"مانند جهنم برو" داستان مسابقه ماشین سواری 2 رقیب جدی و دیرینه استالیایی و آمریکایی "فورد" (Ford) و "فراری" (Ferrari) است که در سال 1966 میلادی رخ داده است. رون هاوارد علاوه بر فعالیت در 3 حوزه کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی در عرصه بازیگری نیز تجربه دارد، به طوری که هاوارد تا به امروز در 75 فیلم سینمایی، فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است. همچنین هاوارد پییش از این نیز در سال 2001 میلادی برای ساخت فیلم سینمایی "ذهن زیبا" (A Beautiful Mind) موفق به دریاف 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین تهیه کننده شده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینمای ایران