تبیان، دستیار زندگی
در سال 85 توجه ویژه‌ای به فرهنگ ورزش خواهیم داشت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرد: در سال 85 توجه ویژه‌ای به فرهنگ ورزش و ورزشکاری خواهیم داشت. مهندس محمد علی‌آبادی صبح امروز در بازدید از سایت خبری سازما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی‌آبادی: با تمام قدرت در جام جهانی حاضر می شویم

در سال 85 توجه ویژه‌ای به فرهنگ ورزش خواهیم داشت


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرد: در سال 85 توجه ویژه‌ای به فرهنگ ورزش و ورزشکاری خواهیم داشت.

مهندس محمد علی‌آبادی صبح امروز در بازدید از سایت خبری سازمان با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست و شفاف به مردم گفت: با توجه به تاکید دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری بر خدمت صادقانه و ارایه اطلاعات درست و شفاف به مردم، سازمان تربیت‌بدنی هم به مقوله شفاف‌سازی در ورزش تاکید دارد و تلاش می‌کند اخبار و اطلاعات را عاری از هرگونه خدشه‌ای به گوش مردم برساند. بر این مبنا سایت خبری سازمان در انجام این مهم نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد و به شخصه انتظار دارم که سایت ارتباط مستقیم ما را با مردم و رسانه‌ها برقرار کند.

وی تصریح کرد: بدیهی است این ارتباط هم دوسویه است، یعنی ما ضمن آنکه اخبار درست ورزش را به گوش مردم خواهیم رساند، حرف دل مردم را نیز خواهیم شنید. امیدوارم همه ما در سازمان تربیت بدنی طوری عمل کنیم که هیچ چیزی پنهان از نظر مردم نماند و همه چیز در کمال صداقت و امانت‌داری به اطلاع مردم رسانده شود.

رییس سازمان تربیت‌بدنی در عین حال نقش رسانه‌ها را در آموزش و توسعه ورزش کشور با اهمیت خواند و گفت: رسانه‌ها ضمن آنکه اخبار درست ورزش را به گوش مردم رسانده و دست به تجزیه و تحلیل مسایل می‌زنند، می‌توانند بر روی رفتار ورزشکاران و تماشاچیان هم نقش مثبت و مؤثری را برجای بگذارند تا در راستای ورزش پاک، شرایطی خوب و منزه از هر غل و غشی پیش روی جامعه ورزش کشور قرار گیرد.

مهندس علی‌آبادی در پاسخ به این سئوال که سازمان تربیت‌بدنی چه رویکردی را در سال جدید مورد توجه قرار خواهد داد، گفت: ما در سال 85 ورزش را از چند زاویه مورد توجه قرار خواهیم داد. اول از بعد همگانی که توسعه ورزش را باید در سطح کشور فراگیر کنیم. بی‌شک ورزش با توجه به کارکردهای مختلفش از بعد همگانی مورد توجه اساسی سازمان است و باید با اتفاق و وحدت نظر کلیه عناصر و دستگاههای مرتبط با ورزش، زمینه‌ای را ایجاد کنیم تا بستر ورزش کردن برای هر ایرانی فارغ از جنس و سن فراهم باشد. خوشبختانه در حال حاضر با متصل شدن قطعات و حلقه‌های جدا از هم ورزش، حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده و امید می‌رود که با توان و پتانسیل‌های موجود در بخش‌های مختلف اعم از ورزش دانشجویی، کارگری، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح، شاهد ثمرات پربار آن در آینده‌ای نزدیک باشیم و سیاست ورزش برای همه سامان و توسعه‌ای اساسی بیابد.

وی اضافه کرد: زاویه دیگر نگاه سازمان تربیت‌بدنی در سال جدید متوجه ورزش قهرمانی است که می‌خواهیم با یک کار زیربنایی و پایه‌ای در سطح آموزش و پرورش، استعدادها را در سطح مدارس مورد شناسایی قرار داده و در قالب برنامه‌ای مشخص و هدفمند، استعدادها را در مسیری درست پرورش داده و در رشته‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار دهیم. ان‌شاءالله ثمره این کار اصولی در آینده ورزش کشور را با تحولی بزرگ در عرصه قهرمانی رو‌به‌رو خواهد ساخت.

علی‌آبادی در عین حال بر حفظ، اصلاح و تقویت وضعیت موجود در عرصه ورزش قهرمانی با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی 2006 قطر تاکید کرد و گفت: علاوه بر بازیهای آسیایی، ورزش ما رویدادهای مختلف بین‌المللی و از جمله جام‌جهانی فوتبال آلمان را پیش وری دارد که بایستی با تمام قدرت و بهره‌گیری ازتمام امکانات موجود، در این رقابت‌ها حاضر شویم و نتایج مطلوب را به مردم خوب کشور هدیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تربیت بدنی برای توسعه فضاها و اماکن ورزشی در سطح کشور برنامه خاص دارد گفت: سرانه موجود به هیچوجه راضی‌کننده نیست و ما با تمام قدرت در صدد جذب امکانات مالی برای گسترش و توسعه فضاهای ورزشی خواهیم بود.

رییس سازمان تربیت‌بدنی توجه به مقوله فرهنگ را مهم و حیاتی خواند و گفت: در سال 85 توجه ویژه‌ای به فرهنگ ورزش و ورزشکاری خواهیم داشت و از همه عناصر مرتبط و تأثیرگذار ورزش، اعم از فدراسیون‌ها، هیأت‌ها، باشگاهها و ... انتظار دارم که با تدبیر، آموزش و حسن خلق، ورزشکاران را در مسیری درست هدایت کنند. بدیهی است کلیه ورزشکاران باید متأثر از فرهنگ والای ملی و اسلامی ایران، در عرصه رقابت‌های مختلف جهانی و بین‌المللی حامل فرهنگ بالا و غنی ایرانی باشند.

مهندس علی‌آبادی با اشاره به آغاز طرح‌های آمایش اماکن ورزشی کشور و آمایش ورزش استان‌ها، از راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی ورزش خبر داد و در عین حال نظارت و ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها و ادارات کل تربیت‌بدنی استانها را ممیزه‌ای دانست در جهت اینکه ورزش کشور از فرصت‌ها استفاده نموده و بنابر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایش، جایگاه خود را در دو بعد داخل و خارجی ارتقا بخشد.