تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن تمام فرهنگیان تحت بیمه طلایی در سال جاری خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امسال همه فرهنگیان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می گیرند

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

امسال همه فرهنگیان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می گیرند .

مدیر کل دفتر تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن تمام فرهنگیان تحت بیمه طلایی در سال جاری خبر داد.

کارت طلایی

نامدار عبدالهیان صبح امروز طی نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: تمام فرهنگیان با مراجعه به شعبات بیمه طرف قرار داد با آموزش و پرورش می توانند کارت طلایی خود را دریافت کنند.آرشیو شد

وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط 10 درصد از شاغلان تحت پوشش این بیمه قرار نگرفته بودند، اضافه کرد: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، امسال صد در صد فرهنگیان تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

عبدالهیان تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار بیمه طلایی همکاران فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش رقم زده شد که این بیمه در نوع خود مهمترین بیمه خدمات درمانی در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: بیمه طلایی فرهنگیان مشکلاتی داشت که بسترهای خوب آن فراهم شده و با همراهی و همدلی مسئولین این امر به انجام می رسد.

عبدالهیان در خصوص تغییرات خدمات رسانی این بیمه خاطرنشان کرد: این تغییرات منجر به صدور با تاخیر کارت های فرهنگیان شده است و برخی از آن ها معتقدند حق بیمه را پرداخت می کنند اما از خدمات این بیمه استفاده نمی کنند که از اینجا اعلام می کنیم، تمامی این موانع مرتفع شده و در ارائه خدمات مشکلاتی وجود ندارد.

* کارت برش بیمه طلایی جایگزین کپی گرفتن از کارت های قدیمی

مدیر کل دفتر تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین مشکلات استفاده از بیمه طلایی مربوط به خدمات سرپایی بود که اعلام کرده بودیم فرهنگیان کارت های جدید با تعرفه های نظام پزشکی را دریافت کنند و قبلا کپی کارت بیمه توسط مراکز درمانی از فرهنگیان اخذ می شد و کسانی که در نیمه شب نیاز به خدمات پزشکی داشتند و دستگاه کپی وجود نداشت با مشکلاتی مواجه می شدند.

وی از طراحی کارت برش هایی برای کارت بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: این کارت برش ها دارای 12 قطعه است که با هر بار مراجعه فرهنگیان به مراکز درمانی یک کارت برش را به مرکز درمانی تحویل می دهند و دیگر به کپی گرفتن نیازی نیست.

عبدالهیان اضافه کرد: بعد از اتمام این کارت برش ها فرهنگیان می توانند جهت صدور کارت برش های جدید حداکثر بعد از گذشت 48 ساعت از درخواست به شعبات بیمه گذار مراجعه و کارت های جدید را دریافت کنند.

* صدور کارت بیمه برای فرهنگیان در استان ها

کارت طلایی

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:  امسال به استان ها اختیار داده شده تا کارت های بیمه را خودشان صادر کنند و در اختیار فرهنگیان قرار دهند.

عبدالهیان افزود: در سال گذشته کارت ها به صورت متمرکز در تهران صادر و پس از آن برای استان ها ارسال می شد که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی با بیان اینکه در کارت های جدید شماره سریال هایی برای کارت برش ها در نظر گرفته شده گفت: این شماره سریال ها جهت امنیت کارت ها تعریف شده است.

عبدالهیان در خصوص اعتبار کارت های قبلی در برخی استان ها نیز گفت: کارت های قبلی بیمه فرهنگیان هنوز هم در استان های فارس ، مرکزی، قم، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری دارای اعتبار است و با مدیران کل بیمه این استان ها هماهنگی هایی انجام شده تا کارت های قبلی دارای اعتبار باشند و در بعضی استان های دیگر این کار با معرفی نامه انجام می شود.

وی به صدور کارت های جدید از امروز در برخی از استان ها اشاره کرد و گفت: از امروز صدور کارت های جدید در استان های خراسان رضوی، اذربایجان شرقی، اصفهان و گلستان شروع شده و فرهنگیان می توانند جهت دریافت کارت طلایی به شعبات مورد نظر در استان ها مراجعه کنند.

* استان ها ظرف 2 روز کارت را در اختیار فرهنگیان قرار دهند

مدیر کل دفتر تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یکی از مشکلات صدور کارت ها را پروسه تولید و ارسال کارت های خام عنوان کرد و افزود: این امکان فراهم شده که استان ها در حداکثر دو روز کارت ها را در اختیار فرهنگیان قرار دهند.

وی اضافه کرد: در تهران بیشتر از 10 شعبه شامل شهید مطهری، بعثت، شمیران، آزادی، فاطمی، اسلامشهر و دماوند آماده صدور کارت های طلایی فرهنگیان هستند.

وی استان ها خوزستان، کرمانشاه، یزد، مرکزی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و شهریار را استان هایی برشمرد که از فردا آغاز به صدور کارت طلایی بیمه خواهند کرد.

عبدالهیان اضافه کرد: به دلیل مشکلات فنی ای که وجود داشت مابقی استان ها تا روز چهارشنبه کارت ها را صادر و در اختیار فرهنگیان قرار خواهند داد.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش