تبیان، دستیار زندگی
از آنجا که یکی از وظایف مهم جامعه ی تعلیم و تربیت کشور، توجه به ایجاد انگیزه ی تفکر و اندیشیدن علمی درباره ی مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان است. لزوم پرداختن به اموری که بتواند این جنبه ی مهم از آموزش را تقویت کند، بیش از پیش اهمیت می یابد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابک (راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان)

کتابک  (راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان)

تقدیم به همه ی نوجوانان پژوهشگر که دانشمندان آینده ی سرزمین ما هستند.

از آنجا که یکی از وظایف مهم جامعه ی تعلیم و تربیت کشور، توجه به ایجاد انگیزه ی تفکر و اندیشیدن علمی درباره ی مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان است. لزوم پرداختن به اموری که بتواند این جنبه ی مهم از آموزش را تقویت کند، بیش از پیش اهمیت می یابد. از طرف دیگر دوره ی نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی انسان است . در این دوره نوجوانان بسیار کنجکاوند و برایشان سوال های زیادی پیش می آید. ویژگی های دانشمندان شباهت های زیادی با خصوصیات نوجوانان دارد. برای هر دو گروه سوال های متعددی پیش می آید و هر دو گروه علاقه مندند که جواب سوالهایشان را پیدا کنند. چه بهتر که نوجوانان برای پیداکردن پاسخ سوال هایشان مانند دانشمندان براساس « روش علمی » پژوهش نمایند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران٬ چند سالی است که بر فعالیت پژوهشگران نوجوان متمرکز شده و با اتکا به تجربیات وظیفه ی خود دانسته است درکنارسایر خدمات پرورشی و آموزشی خود در این زمینه نیز اقدام نماید.

کتابک  (راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان)

کتابک “راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان” که به منظورکمک به اعضا نوجوان تدوین شده است. ایده ها٬ راهبردها و روش های جالبی را برای اجرای یک فعالیت پژوهشی مناسب و قابل قبول در بردارد.

این کتابک به شیوه ی خودآموز تألیف شده است٬ می تواند دانش آموزان را در مراحل گوناگون پژوهش٬ گام به گام هدایت و به آن ها کمک کند تا یک تجربه ی جدید٬ موفق و لذت بخش از یک فعالیت پژوهشی را بیازمایند.

از خوانندگان درخواست می شود نظرات سازنده ی خود را جهت بهره گیری به نشانی دفترکانون استان تهران (خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری استان تهران) ارسال نمایند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - بهار ۱۳۹۰

تنظیم: نسرین صادقی