تبیان، دستیار زندگی
یکی از راه‌هایی که با آن می‌توان به درستی باورها و مطابقت آن با وحی و هدایت قرآن مجید و تعلیمات رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت طاهرینش (علیهم السلام) آگاه شد و به اطمینان و آرامش رسید، عرض دین بر بزرگان دین شناس است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه چمدان ببندیم؟

چگونه چمدان ببندیم؟


چمدان‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کینم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌بار سفر هم شیوه‌های خوب و بدی دارد.  برای این‌که در چمدان‌تان را بدون دردسر ببندید و وسایل‌تان را همان‌جور که می‌خواهید، در مقصد تحویل بگیرید، خوب است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

-  فکر برداشتن وسایل سنگین را از سر بیرون کنید، اتو و سشوار از وسایلی است که در بیشتر هتل‌های امروزی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این وسایل سنگین و اضافی، بی‌خودی باعث خراب و چروک‌شدن لباس‌های‌تان می‌شود.

- اصولاً بهتر است طوری لباس‌ها را بچینید که نیازی به اتوکردن پیدا نکنند. اغلب ما سه نوع لباس مختلف در سفر همراه داریم: لباس‌های رسمی، لباس‌های غیررسمی و راحت، لباس‌های ظریف‌تر و کوچک‌تر مثل جوراب و لباس زیر. برای چیدن هرکدام از این‌ها می‌توانید راه‌های زیر را درنظر بگیرید:

-لباس‌های رسمی را با چوب‌رختی در کاورهای پلاستیکی خشک‌شویی بگذارید. برای این‌که اصطکاک و روی هم ساییده‌شدن لباس‌ها و درنتیجه چروک‌ آن‌ها کمتر شود، بهتر است در هر کاور فقط یک لباس قراردهید.

- کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌کیپ، بهترین انتخاب برای دسته‌بندی وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، شامپو و وسایل بهداشتی و یا هر وسیله‌ای دیگری که امکان ریختن روی لباس‌ها و خراب کردن‌شان را دارد، در آن‌ها بگذارید.

- برای جا دادن لباس‌های راحت‌تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی‌شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم می‌توان آن‌ها را تا کرد و هم لوله‌می‌شوند! لوله‌کردن برای جین و تی‌شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می‌کنند و چروک هم نمی‌شوند. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به‌شکل مربع تا کنید.

چگونه چمدان ببندیم؟

- تا کردن لباس: تمام دکمه‌های لباس را ببندید. آن را روی تخت، یا هر سطح صاف دیگر، بگذارید، طوری‌که پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروک‌ها را صاف کنید. آستین‌های لباس را از سرشانه بگیرید و در امتداد طول روی لباس تا بزنید، ممکن است آستین‌ها کمی از پایین لباس بیرون بماند اشکالی ندارد، حالا یک‌سوم از پایین لباس را به داخل تا بزنید و بعد خط تای تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بیاورید و در واقع یک تای عرضی بزنید.

لوله کردن لباس: شلوارهای جین را از وسط در راستای طول تا کنید، طوری که دو پاچه‌ی شلوار روی هم قرار بگیرند، حالا از کمر شلوار شروع به لوله‌کردن کنید تا پایین. برای تی‌شرت‌ها، آن‌‌ها را روی یک سطح صاف، به‌رو، پهن کنید، طوری که پشت لباس به سمت شما باشد. آستین‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنید. حالا یک مستطیل دارید، مستطیل را از طول یک تا بزنید و بعد لوله‌کنید.

- بهتر است لباس‌های زیرتان را یک‌جا بگذارید. کیسه‌‌های توریِ مخصوص لباس‌شویی قیمت مناسبی دارند و چون جنس‌شان نایلون است سبک هم هستند. از این کیسه‌ها تهیه کنید و تمام لباس‌های ظریف‌تان را به صورت یک‌جا در آن بچینید. با این روش یک تیر دیگر هم به نشان می‌زنید، اگر چمدان‌تان بازرسی شود، تمام لباس‌های‌تان زیر و رو و دست‌مالی نمی‌شود و تمیز می‌مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌جفت درهم گلوله کنید و در کفش‌ها بگذارید، یا نگه دارید برای این‌که شکاف‌ها و جاهای خالی‌مانده‌ی چمدان را با آن‌ها پرکنید.

حالا تمام لباس‌ها مرتب و تاشده آماده‌ی چیدن در چمدان هستند. باید طوری آنها را کنارهم در چمدان بگذارید که مثل تکه‌های پازل به‌هم بچسبند و فضای خالی برای تکان خوردن نداشته باشند. چمدان را ازپهلو روی زمین قرارداده و بازش کنید. لباس‌های رسمی را که در کیسه گذاشته بودید، وسط چمدان بچینید. کیف لوازم آرایشی-بهداشتی‌تان را که احتمالاً سنگین‌ترین وسیله‌ی چمدان است، در جایی بگذارید که وقتی چمدان به صورت ایستاده است، انتهای آن قراربگیرد و به لباس‌های دیگر آسیب نرساند. لباس‌های لوله‌شده و تاشده را اطراف لباس‌هایی که وسط گذاشته‌اید بچینید. کفش‌ها را هم لنگه لنگه در جاهای خالی جاسازی کنید (حتماً که نباید جفت‌شان کنار هم باشند!). سوراخ‌سنبه‌های باقی‌مانده را هم با جوراب‌ها پُرکنید.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از زورق