تبیان، دستیار زندگی
فیلمسازانی از 32 کشور حاضر در جام جهانی فوتبال گرد هم می‌آیند تا هر کدام درباره یکی از هواداران تیم‌های حاضر در آلمان فیلمی کوتاه و مستند بسازند. پروژه ساختن فیلم درباره سرنوشت هواداران تیم‌های حاضر در جام جهانی 2006 بخشی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی 32 هوادار جام جهانی فوتبال فیلم می‌شود


فیلمسازانی از 32 کشور حاضر در جام جهانی فوتبال گرد هم می‌آیند تا هر کدام درباره یکی از هواداران تیم‌های حاضر در آلمان فیلمی کوتاه و مستند بسازند.

پروژه ساختن فیلم درباره سرنوشت هواداران تیم‌های حاضر در جام جهانی 2006 بخشی از یک مستند 90 دقیقه‌ای است که توسط دانشجویان فیلمسازی مدرسه بین‌المللی فیلم ولز IFSW به اجرا درمی‌آید. این فیلم با نام "دنیای ما گرد است" در واقع نشان‌دهنده کنش‌ها و واکنش‌های هواداران تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال در جریان برگزاری جام در آلمان است. با بیرون رفتن هر کدام از تیم‌ها از گردونه رقابت، یکی از سوژه‌های فیلم کم می‌شود تا اینکه در پایان تنها هوادار تیم برنده جام جهانی 2006 باقی می‌ماند.

ایده ساخته شدن فیلم "دنیای ما گرد است" از سوی یک تهیه‌کننده 24 ساله به نام نینا گرتنبرگر مطرح شد و سه فیلمساز به نام‌های ناتان مکینتاش، کرت ویلیامز و یان پترسن، که همگی در مدرسه IFSW در نیوپورت بریتانیا مشغول تحصیل هستند، او را در این راه یاری می‌کنند. این گروه در حال حاضر دنبال اسپانسر برای آغاز تولید فیلم می‌گردند و امیدوارند بتوانند نسخه‌های DVD آن را در سطح جهان توزیع کنند.

گرتنبرگر در این باره گفت: "ما فعلاً داریم از هر کدام از کشورهایی که تیم ملی فوتبال‌شان تابستان امسال به آلمان می‌آید یک فیلمساز انتخاب می‌کنیم تا او وظیفه ساختن فیلم بر اساس فعالیت‌های یک طرفدار تیم ملی کشورش را انجام دهد. البته این طرفداری هم می‌تواند با سفر به آلمان و حضور در استادیوم‌ها باشد و هم با حضور در خانه و تماشای بازی‌ها از تلویزیون. با کنار رفتن هر کدام از تیم‌ها از جام جهانی ما یکی از طرفداران را از دست می‌دهیم تا در نهایت فقط طرفدار تیم قهرمان برایمان بماند."

تهیه‌کننده فیلم "دنیای ما گرد است" در ادامه افزود: "نتیجه پایانی این پروژه فیلمی می‌شود که نه تنها طرفداران پروپا قرص فوتبال در گوشه و کنار دنیا، بلکه همه علاقمندان به داستان علایق انسانی را هم راضی می‌کند. فیلم روی داستان‌های فردی، زندگی‌های شخصی و ویژگی‌های منحصر به فرد طرفداران فوتبال تمرکز خواهد کرد تا نشان دهد فوتبال چگونه می‌تواند دنیایی جدا از هم را متحد کند و افراد مختلف از چهار گوشه جهان را گرد هم آورد."

هنوز مشخصات فیلمساز و طرفدار تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال 2006 اعلام نشده است.