تبیان، دستیار زندگی
ما هم اندروید و هم آی.او.اس و هم دستگاه های مبتنی بر این دو را دوست داریم. اما همانطور که اندروید مزیت های خودش را دارد، آی.او.اس هم مزایای بزرگی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده راه iOS برای غلبه بر اندروید(2)


ما هم اندروید و هم آی.او.اس و هم دستگاه های مبتنی بر این دو را دوست داریم. اما همانطور که اندروید مزیت های خودش را دارد، آی.او.اس هم مزایای بزرگی دارد. قسمت اول این مقاله را در اینجا بخوانید:

ده راه iOS برای غلبه بر اندروید(1)


 آیتیونز و سینک فوق العاده

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(2)

آیتیونز یک نمونه قدرت مند از مدیا منیجر هاست. اما در عین حال مقدار زیادی داده را از کامپیوتر به موبایلتان منتقل می کند (یا بر عکس). آیتیونز مزایای بسیاری برای کاربرانش دارد. شاید بگویید که DoubleTwist می تواند جای آیتیونز را در اندروید بگیرد. اما واقعیت این است که برای آوردن آیتیونز به اندروید، شما نیاز به اپلیکیشنی جدا گانه دارید. بنابر این اندروید به خودی خود از آیتیونز بهره مند نیست. همانطور که آی.او.اس به خودی خود از توانایی های بی سیم اندروید بهره مند نیست!

عده ای هم هستند که آیتیونز را واقعا دوست ندارند. اما سخت است که بگوییم نرم افزار مشابهی هست که به خوبی آیتیونز باشد. آیتیونز یک بخش کاملا جاه طلب در اپل است و اگرچه ممکن است به همان خوبی که انتظارش را داشته باشید کار نکند، اما باید بدانیم که تولید چیزی مثل آیتیونز کار بسیار سختی است و باید از تلاش های انجام گرفته برای آن قدر دانی نمود. اگر چه موزیک پلیر های عالی دیگری هم وجود دارند، اما هیچ یک از آن ها نمی توانند کار آیتیونز را برایتان انجام دهند.

خلاصه این که، ممکن است آیتیونز باب میل شما نباشد یا آن طور که انتظار دارید کار نکند. اما به هر حال این بهترین گزینه ای است که می توانید داشته باشید.

 عدم وجود نرم افزار های ناخواسته

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(2)

مطمئنا می توانید یک نکسوس اس انتخاب کنید و مطمئن باشید که هیچ اپلیکیشن اضافه ای روی تلفن اندرویدی شما وجود ندارد. اما بیشتر مردم تلفن های خود را از گوگل نمی خرند. زمانی که شما موبایل اندرویدیتان را از یک تولید کننده خاص خریداری می کنید، معمولا باید انتظار تعدادی اپلیکیشن نا خواسته را داشته باشید که خلاصی از دست آن ها امکان ندارد. اما هنگام خریداری آی دیوایس، با این مساله مواجه نخواهید بود. افزون بر این، اینترفیس اندروید در هر برندی یک جور است! سونی اریکسون اینترفیس خود را دارد، اچ.تی.سی اینترفیس خود و . . . بنابر این تعداد گزینه هایی که با اینترفیس خودِ اندروید در اختیار دارید، بسیار محدود است. در آی.او.اس این مشکل وجود ندارد.

نکته دیگر هم بد افزار ها هستند. در اندروید، اگر از اندروید مارکت استفاده نکنید ممکن است گرفتار برخی بد افزار ها شوید. اما به نظر میرسد تا به حال بد افزار خطرناکی در آی.او.اس وجود نداشته است. نکته مقابل این است که اگر آی.او.اس را جیل بریک کنید، شاید گرفتار بعضی بد افزار ها شوید. در این صورت باید گفت که اندروید آنتی ویروس دارد و آی.او.اس نه!

تنوع وسیعتر و بهتر اپلیکیشن ها

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(2)

تاکنون اپلیکیشن هایی که در آیتیونز عرضه شده اند، از کیفیت خوبی برخوردار بوده اند و اپلیکیشن های سوال بر انگیز (مثل شبیه ساز های کنسول بازی قدیمی و . . .) به ندرت در آن دیده می شدند. البته توسعه دادن اپلیکیشن آی.او.اس هم پول بیشتری نصیب توسعه دهندگان می کند. به تمام این دلایل، در این جا یک نکته منفی و یک مساله مثبت وجود دارد.

منفی این که بیشتر اپلیکیشن ها، پولی هستند. البته پولی که باید پرداخت شود، به ندرت از دو دلار بالاتر می رود. مثبت این که کسب پول بیشتر، انگیزه صرف وقت زیاد برای توسعه ی اپلیکیشن ها را به توسعه دهندگان می دهد. معدن طلای آی.او.اس این جاست که بسیاری از توسعه دهندگان بازی های مشهور را به خود جذب کرده است. این باعث شده که ما قادر به خرید عنوان های شگفت آوری برای ای.او.اس باشیم. در عین حال به خاطر وجود اپلیکیشن های زیاد، ممکن است گاهی مقداری از پولمان را از دست بدهیم.

اپلیکیشن های آی.او.اس جالب، کاربردی، صیقل خوره و زیبا هستند و ممکن است برای شما از اپلیکیشن های اندروید جذاب تر باشند. اما اگر باز هم به دنبال چیز های بیشتری هستید، جیل بریک چندان گزینه بدی هم نیست!

اینترفیس زیبا با طراحی خوب

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(2)

چه سخت افزار و نرم افزار اپل را دوست داشته باشید یا نه، سخت است که بگوییم طراحی های اپل زیبا نیستند. اپل روی طراحی اینترفیس، دقت و فکر زیادی به خرج داده است و این باعث شده است که اینترفیس آی.او.اس، در عین زیبایی ناوبری آسانی داشته باشد. وقتی در ابتدا شروع به کار با اندروید می نمایید، کمی طول می کشد تا متوجه نحوه کار با آن بشوید. همچنین بعضی اپلیکیشن های شخص ثالث اندروید نیز از بعضی مشکلات اجرایی رنج می برند. اما اگر به شخصی یک آی دیوایس بدهید؛ او عموما قادر خواهد بود که بسیاری از قابلیت های آن را خود به خود کشف کند. در یوتیوب می توانید فیلم هایی درباره بچه های خردسالی که با آیپد کار می کنند ببینید. بعضی در توصیف سادگی کار با آی.او.اس این توصیف را مطرح می کنند که : حتی مادر بزرگتان هم می تواند با آی.او.اس کار کند! در مقابل شاهد این اینترفیس های نسبتا ناقص در اندروید هستیم. پس ای.او.اس، ساده و راحت است و هر کسی توانایی کار با آن را دارد.

ثبات

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(2)

اگر آی.او.اس هیچ چیز نداشته باشد، ثبات را داراست. زمانی که یک آی دیوایس انتخاب می کنید، می دانید که دقیقا در حال خریدن چه چیزی هستید. نمی توان ثبات را از طرف شرکتی مانند اپل که می خواهد همه ی جنبه های از محصولاتش را کنترل کند؛ به عنوان یک سورپرایز در نظر گرفت.

زمانی که قرار است یک آپدیت بزرگ در آی.او.اس داشته باشید، می دانید که آن، با زمان بندی نسبتا منظمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگرچه آپدیت های آی.او.اس بخش های مختفی دارند، اما این بخش ها فقط به سه نوع تقسیم می شوند: آیپاد تاچ – آیفون – آیپد! در همین حال اندروید آپدیت هایی می دهد که بعضی از آن ها به تبلت ها تعلق دارند و برخی از آنها به اسمارتفون ها. و هر کدام از این دو گروه هم باید برای مدل های بسیار بسیار متنوعی از دستگاه های مختلف عرضه شوند. بنابر این، شما یا آپدیت ها را روی تلفن اندرویدی خود، دیر دریافت می کنید و یا اصلا دریافت نمی کنید! اما هنگام خرید یک آی دیوایس، مطمئن هستید که حداقل تا آمدن دو نسل آینده ی یک محصول (مثلا آیپد) از آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری بهره مند خواهید شد.

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از Narenji