تبیان، دستیار زندگی
تاد چین قهرمان شد، ایران در مكان دهم ایستاد قویترین مرد جهان: با حریفانم به راحتی رقابت كردم هفتاد و چهارمین دروه‌ی مسابقات جهانی وزنه‌برداری با قهرمانی قوی‌ترین مرد جهان به پایان رسید. حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفتاد و چهارمین دروه‌ی مسابقات جهانی وزنه‌برداری؛ ایران در مكان دهم ایستاد

چین قهرمان شد، ایران در مكان دهم ایستاد
قویترین مرد جهان: با حریفانم به راحتی رقابت كردم


هفتاد و چهارمین دروه‌ی مسابقات جهانی وزنه‌برداری با قهرمانی قوی‌ترین مرد جهان به پایان رسید.

حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان پس از كسب سومین قهرمانی خود در مسابقات جهانی وزنه‌برداری گفت: مسابقه سختی بود، اما من با حریفانم به راحتی رقابت كردم.

قهرمان سه دوره‌ی مسابقات جهانی وزنه‌برداری‏، دارنده دو مدال طلای المپیك، ركورددار دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جهان و المپیك و قوی‌ترین مرد جهان گفت: مسابقه بسیار سخت و سنگینی بود؛ در حقیقت مانند یك مسابقه‌ی جهانی برگزار شد و در نهایت هم تنها چند كیلوگرم قهرمان را مشخص كرد.

وی ادامه داد: در دو ضرب كمی بدنم گرفت و می‌توانستم حتی ركورد جهان را نیز بهبود بخشم.

رضازاده افزود: در حالی كه مسابقه سختی را پشت سر گذاشتیم و همه رقیبان به هم نزدیك بودند، من مسابقه‌ی راحتی انجام دادم.

پس از این كه حسین رضازاده با ثبت ركورد 210 كیلوگرم در حركت یك ضرب بعد از قهرمان روسی در مكان دوم قرار گرفت، در حركت دو ضرب با به روی سربردن وزنه 251 كیلوگرم، در اولین حركت خود قهرمان دسته فوق سنگین جهان شد.

وی در حالی در حركت دو ضرب به روی صحنه آمد كه سایر حریفانش از كسب مدال طلا ناامید شده بودند و رضازاده با همان ركورد 251 كیلوگرم نشان داد كه قوی‌ترین مرد جهان است.

وی در دومین حركت دو ضرب، درخواست وزنه 263 كیلوگرم را كرد كه با ثبت این ركورد می‌توانست ركورد مجموع جهان را افزایش دهد؛ اما، موفق به مهار این وزنه نشد.

در این رقابت بسیار سنگین و فشرده كه چگیشف روس در حركت یك ضرب به مدال طلا رسید، در حركت دو ضرب با به روی سر بردن وزنه‌های 240 و پس از آن 246 كیلوگرم، در مجموع با 457 كیلوگرم در مكان دوم ایستاد، جابر سعید سالم از قطر نیز با به روی سر بردن وزنه‌های 201 و 245 كیلوگرم در حركات یك ضرب و دو ضرب در مجموع با ركورد 446 كیلوگرم و كسب سه مدال برنز به كار خود پایان داد.

** در پایان هفتاد و چهارمین دوره مسابقات وزنه‌برداری در دوحه قطر تیم ایران با كسب دو مدال طلا و یك مدال نقره در مكان دهم قرار گرفت.

مسابقات جهانی وزنه‌برداری كه دوحه برگزار شد با قهرمانی تیم چین به پایان رسید.

در این رقابت‌ها، تیم چین با هشت وزنه‌بردار ‌10 مدال طلا‏، پنج مدال نقره و یك مدل برنز و با ‌8 / ‌595 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم روسیه با هشت وزنه‌بردار، پنج مدال طلا، پنج مدال نقره و یك مدال برنز و ‌8 / ‌545 امتیاز دوم شد و تیم بلاروس با یك مدال طلا و یك مدال نقره و ‌5 / ‌314 امتیاز در مكان سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تیم ملی ایران هم كه با چهار وزنه‌بردار در این مسابقات شركت كرده بود با ‌4 / ‌215 امتیاز مكان دهم رده‌بندی امتیازی را به خود اختصاص داد.