تبیان، دستیار زندگی
با آرزوی 12 ماه شادی ، 52 هفته خنده ، 365 روز سلامتی ، 8760 ساعت عشق ، 525600 دقیقه بركت و 3153000 ثانیه دوستی ، این نوع تبریك سال نو را به آن دسته از آدمهایی می گوییم كه بیشتر سرشان تو حساب و كتاب است و جدا از ورزش كه از نظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شغل دوم ورزشكاران سرشناس

با آرزوی 12 ماه شادی ، 52 هفته خنده ، 365 روز سلامتی ، 8760 ساعت عشق ، 525600 دقیقه بركت و 3153000 ثانیه دوستی ، این نوع تبریك سال نو را به آن دسته از آدمهایی می گوییم كه بیشتر سرشان تو حساب و كتاب است و جدا از ورزش كه از نظر ما شغل اول محسوب می شود شغل دومی هم برای خود دارند همیشه برای تعداد زیادی از هواداران ورزشی شغل دوم ورزشكاران یك سوال  بدون پاسخ بوده كه برای آشنا كردن این دسته از هواداران ما دست به كار شدیم تا گزارشی از شغل دوم ورزشكاران سرشناس در اختیار شما قراربدهیم . زیاد عجله نكنید چون ورزشكاران نیز مانند سایر ةآدمهای جامعه ناچارند برای اداره زندگی خود در چند شغل فعالیت كنند .

علی دایی : فوتبال شغل دهم

چرا اول از همه سراغ علی دایی آمدیم چون از یك كودك 4 ساله و پیرزن 98 ساله بپرسی پولدارترین ورزشكار ایران كدام است سریع اسم علی دایی را به زبان می آورد . اما بشنوید از فعالیتهای علی آقای دایی كاپیتان تیم ملی ثابت كرده فوتبال شغل دهمش است و درآمد حاصل از فوتبال را در اولویت دهم خود قرار داده است . از تولیدی پوشاك لباس ورزشی و تجهیزات گرفته تا برج سازی و مغازه داری و شركت در تجارتهای جهانی . البته نوش جان اما اگر سرمایه دایی به هزارتومانی تبدیل شود می توانی دو سه بار دور زمین آن را بچرخانی . از آخرین شنیده ها هم بر می آید كه آقای دایی در سفر به آمریكا با چند شركت بزرگ آمریكایی سند همكاری امضا كرده و قصد دارد یك سرمایه گذاری كلان در این كشور به راه بیاندازد . ما هم مثلا نمی دانیم همین اقای دایی كه نمی خواهیم اسمش را ببریم درهر نمایشگاه یك بنز و بی . ام . و  جدید و گرانقیمت (200 میلیونی ) برای فروش گذاشته و...

احمد رضا عابدزاده : بلیزر باز تیر

احمد عابدزاده هم كه احتیاج به معرفی ندارد . از هر جای تهران می توانید با 200 تا 300 تومان پول خرج كردن به میدان تجریش برسید و عكاسی اش را از نزدیك تماشا كنید . البته احمد رضا چند سالی است كه دفتر كار تجارت در دبی  باز كرده و بیشتر سال را در سفر سپری می كند . عابد زاده  زیاد اهل تجملات نیست  چون هر اندازه هم كه پول داشته باشد ول كن بلیزر ( ماشین ) نازینش نمی شودو حاضر نمی شود سوار بنز و این ماشینهای جدید شود .

مهرداد میناوند : فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

مهرداد میناوند از روزی كه  به تهران برگشت تلاش زیادی كرد تا این آخر فوتبالی یك شغل دومی برای خود دست و پا كند و مثل بقیه بازنشسته ها لنگ یك ریالی  نباشد . میناوند سال گذشته سرمایه خود را به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی زد تا بلكه از قبل حضور درپاساژ میلاد نور  سرمایه خوبی به جیب بزند . البته شنیدیم او هر چه در می آورد خرج خرید و فروش كالاهای مورد نیاز  می كند . خداوكیلی باور می كنید مغازه داری جنس بفروشد و چیزی برای خودش كنار نگذارد ؟

رضا عنایتی : از موبایل فروشی خیر ندید

این آقای رضا عنایتی كه به عكس فوتبالش در تجارت شانس خوبی دارد این بار در تجارت هم به در بسته خورد تا سال 84 را در اوج بداقبالی  و بدشانسی سپری  كند . عنایتی كه سال گذشته باهزار ویك بدبختی فروشگاه كوچكی  از لوازم ماشین نظیر دزدگیر و لوازم تزئینی برای خودش دست و پا كرده بود به خاطر ورشكستگی تعطیل كرد تا بلكه بتواند در موبایل فروشی كه حالا مثل نقل و نبات زیاد شده سرمایه گذاری كند اما نزول قیمت خط و گوشی رضا را پس از چند ماه منصرف كرد تا به همان فوتبال بپردازد .

ایمان مبعلی : ت. ت. 23

حتما می خواهید بدانید قضیه ت. ت. 23 از چه قرار است . ایمان مبعلی از روزی كه 23 ساله شد فروشگاه ورزشی خود را كه یكی دو سالی است دراهواز راه اندازی كرده به اسم ت. ت. 23 تغییر داد تا بلكه با این اسم مشتری جمع كند . ایمان از زمانیكه به امارات رفت  كار را به برادرش سپرد تا بعد از خودش همه كاره این بوتیك كوچك اما زیبا شو . البته ایمان  و برادرش ندارد چون به قول خودش هر چه دارد برای برادرش است و مغازه نامبرده را برادرش اداره می كند .

بهنام محمودی : دانشجوی ساختمان ساز

این هم از طبیعت دو شغله بودن بازیكنان است . دیگر بهنام محمودی والیبابیست مطرح كشورمان كه اتفاقا دانشجوی رشته تربیت بدنی است جدا از تحصیل و والیبال به ساختمان سازی هم نیم نگاهی دارد این والیبالیست  با اخلاق كه دوره های پایانی  تحصیل خود را می گذراند  سعی كرده از قبل كار ساخت و ساز چرخ زندگی خودرا بچرخاند .

امیر آبادی : موبایلفروش تیر

خودش می گوید مغازه برای دوستم است و هیچ مالكیتی در این مغازه ندارد اما اگر شما باور كردید ما هم باور می كنیم . مهدی امیر آبادی كه توانست با پول قراردادهای خود رونق زیادی به زندگی خانوادگی اش بدهد در یكی از پاساژهای میدان محسنی ( میرداماد ) مغازه خرید و فروشگاه موبایل دارد و حسابی پول و پله ای به جیب زده . امیر آبادی از آن دسته جوانهایی است كه در مسائل تجاری تفكرات تازه و جدیدی دارد كه روز به روز آن را افزایش می دهد .

علی انصاریان : عشق فیلم اما بیكار

شك نكنید اگر از علی انصاریان بپرسید علم بهتر است یا ثروت می گوید هنرپیشگی علی انصاریان كه خیلی دوست داشت از نقش آفرینی در زیر آسمان شهر وارد عرصه هنر شود سال 84 را به انتظار پیشنهاد یك كارگردان نشست  تا برای كار دعوت شود اما دریغ از یك تلفن. بیكاری هم برای علی انصاریان  شغل دوم به حساب می آید و برای آن احترام زیادی قائل است پس اگر  در فامیل و دوستان كارگردانی سراغ دارید سفارش علی را به آن بكنید .

فرهاد مجیدی : تاجر بی سرو صدا

فرهاد هم از روزی كه به امارات رفت شم تجاری اش مثل فوتبالش  پیشرفت كرد تا كم كم  به یك تاجر كوچك تبدیل شود . فرهاد جدا از تجارت های كوچك در دبی ، دو سه دهانه مغازه در تهران دارد كه هر چقدر تلاش كردیم نتوانستیم آدرس آنها را پیدا كنیم .اما یكی از نزدیكان فرهاد می گوید فرهاد به اندازه ای از الوصلی ها پول گرفته كه توپ هم نمی تواند آن راتكان بدهد. نوش جانش ما كه بخیل نیستیم خدا بیشترش كند .

ناصر حجازی : آرایشگاهی مجلل

جدا از كار بساز و بفروش ناصر خان حجازی هم یك مغازه كوچك اما معروف درمیدان محسنی  دارد . حجازی سالهاست یك آرایشگاه در این محل دارد كه به خاطر نام او بالای سر در مغازه مشتری زیادی جلب كرده . این پیشكسوت فوتبال كشورما به خاطر مسائل مربوط به كار ساختمان قید مدیر فنی استقلال اهواز را زد تا همین موضوع بهانه خوبی برای كناره گیری از این تیم باشد. البته ناصر خان خودش بلد نیست موهای كسی را كوتاه كند اما هر ازگاهی به خاطر اعتبار معازه اش در این محل حاضر می شود .

جواد كاظمیان به حمایت پدر ساختمان سازی می كند .

جواد دوست داشتنی ما كه طی یك دو سال اخیر برادر و عمویش را از دست داد سال بدی را گذرانده اما جدا از این مسائل كاظمیان به حمایت از پدرش  كار ساخت ساز و بساز و بفروشی می كند ودر كنار این شغل دوم سرمایه خوبی برای خود دست و پا كرده . جواد دنبال خرید یك مغازه است تا مثل سایر افراد یك منبع درآمد ساكن داشته باشد .

علی كریمی : عشق به پیتزا كار دستش داد

علی كریمی هم مثل فوتبالش خوب تجارت می كند .بازیكن تكنیكی فوتبال كشورمان تا سال قبل كارخانه تولید لوزام آرایشی داشت اما حالا یك پیتزا فروشی بزرگ در كرج بازكرده تا به آرزوی كودكی اش برسد . آخر كریمی عاشق پیتزا است و همین عشق پیتزا باعث شد تا خیلی زود اغذیه فروشی و پیتزا راه اندازی كند .

ابراهیم اسدی : مكانیكی در طوس

هافبك میانی پرسپولیس از بچگی دوست داشت مكانیك شود. اسدی در خیابان طوس واقع در خیابان آزادی  مكانیكی می كند . البته سوء تفاهم  نشود او این كار را به خاطر پول انجام نمی دهد چون این مغازه برای دوستش است و گهگداری كه بیكار می شود و حوصله اش سر می رود برای كار به آنجا می رود .

علی پروین : بیمه پروین شوید

علی آقای پروین هم كه دیگر برای همه شناخته شده است . فعالیتهای اقتصادی علی آقا شامل تمام رشته ها می شود از نمایشگاه ماشین و مانتوفروشی بگیر تا دفتر بیمه و خرید و فروش زمین  دست بخیر پروین باعث شده تا بركت زندگی اش زیاد شود و روز به روز سرمایه اش بیشتر شود. دفتر بیمه علی پروین در خیابان توانیر باعث شده تا شركتها و افراد بسیاری به خاطر وجود نام او خودرابیمه كنند .

جواد نكونام : گالری گلدیس

آقا جواد نكونام از ابتدای سال و با افتتاح پاساژ گلدیس در فلكه دوم صادقیه یك مغازه كوچك اما زیبا را خرید تا بلكه با فروش پوشاك زنانه و غیره شغل دومی برای خود انتخاب كند و نكونام بعد از سفرش به امارات همه چیز را به رفیق فابریكش سپرد تا مغازه اش را اداره كند .

علی منصوریان : خدمات كامپیوتری

هافبك سر تراشیده اما محبوب استقلال هم شغل دوم دارد . منصوریان  چند سالی است كه در خدمات كامپیوتری فعالیت می كند . البته مثل اینكه این رشته  آنطور كه باید و شاید نتوانسته  برای منصوریان راضی كننده باشد چون بازیكن باتجربه استقلال جدیدا به بازار موبایل واین قبیل تجارت ها وارد شده .

داود فنایی : بدنسازی بزرگ

از استیل داوود فنایی كاملا می شود  حدس زد كه طرف بدنساز است و حسابی به هیكل خودش می رسد . داوود حدود سه سالی است كه یك باشگاه بدنسازی در خیابان ولیعصر حوالی جردن راه اندازی كرده این باشگاه به خاطر تجهیزات پیشرفته و مدرنش میزبان افراد زیادی است البته فنایی خودش هم در آنجا مربیگری می كند .