تبیان، دستیار زندگی
فیلیپ تروسیه سرمربی سابق تیم های ملی فوتبال ژاپن و قطر به همراه همسرش روز گذشته در مراسمی در رباط پایتخت مغرب به دین مبین اسلام گرویدند. روزنامه های مراکش (مغرب) روز گذشته از گراییدن فیلیپ تروسیه سرمربی فرانسوی و همسرش به دی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرایش فیلیپ تروسیه و همسرش به دین اسلام

فیلیپ تروسیه سرمربی سابق تیم های ملی فوتبال ژاپن و قطر به همراه همسرش روز گذشته در مراسمی در رباط پایتخت مغرب به دین مبین اسلام گرویدند.

روزنامه های مراکش (مغرب) روز گذشته از گراییدن فیلیپ تروسیه سرمربی فرانسوی و همسرش به دین مبین اسلام خبر دادند.

به نوشته این روزنامه ها تروسیه و همسرش روز گذشته در مراسمی در رباط پایتخت مغرب با حضور دو تن ازعلمای دینی دین مبین اسلام را برگزیدند.

براساس این گزارش ، یک منبع نزدیک به سرمربی فرانسوی و همسرش اعلام کرد که آنها روز جمعه گذشته به اسلام گرویدند. روزنامه لوبینیون ( الرای ) که به زبان فرانسوی منتشرمی شود تشرف آنها به اسلام را یک حادثه غیرمنتظره و خوب توصیف کرد. این روزنامه نوشت : از اینکه شخصیت قدرتمند و مشهوری مانند تروسیه به دین اسلام گراییده است ما به عنوان مسلمانان احساس سعادت و خوشبختی می کنیم. تروسیه نام خود را عمر گذاشته است.

فیلیپ تروسیه در مارس 1955 در پاریس بدنیا آمد. بین سالهای 1976 تا 1973 در باشگاههای مختلف فرانسوی به فوتبال پرداخت وسال 1984 وارد عرصه مربیگری شد. وی درسال 1993 تیم ملی ساحل عاج ، ازمارس تا سپتامبر 1997سرمربی تیم ملی نیجریه ، ازسپتامبر 97 تا فوریه 98 هدایت تیم ملی فوتبال بورکینافاسو، از مارس تا اوت 1998 آفریقای جنوبی ، از سپتامبر 98 تا جولادی 2002 هدایت تیم ملی ژاپن را برعهده داشت که این تیم را به دوردوم جام جهانی 2002 رساند.ازجولادی 2003 تا 2004 سرمربی تیم ملی قطر و 28 اکتبر تا دسامبر 2005 سرمربی تیم ملی مغرب بود. تروسیه در فوتبال جهان به جادوگر سفید معروف است.