تبیان، دستیار زندگی
در خلال این جلسه، هنگامی که یکی نمایندگان مجلس در سخنان خود برخی تعابیر و تمجیدهای مبالغه آمیز را در وصف رهبری طرح کرد، رهبر معظم انقلاب در واکنش به سخنان وی فرمودند.../ به نظر می رسد چنین رفتار و برخوردی از سوی رهبر معظم انقلاب باید به الگویی مناسب برای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش رهبری به تعریف و تمجید یک نماینده


در حاشیه دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ایشان واکنش جالب و البته آموزنده ای نسبت به سخنان یکی از نمایندگان داشتند.


دیدار رهبری با نمایندگان

تعاریف و تمجیدات یک نماینده مجلس درباره مقام معظم رهبری ، واکنش ایشان را به دنبال داشت. در حاشیه دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ایشان واکنش جالب و البته آموزنده ای نسبت به سخنان یکی از نمایندگان داشتند.

در خلال این جلسه، هنگامی که علیرضا دهقان نماینده مردم باغملك و ایذه در سخنان خود برخی تعابیر و تمجیدهای مبالغه آمیز را در وصف رهبری طرح کرد، رهبر معظم انقلاب در واکنش به سخنان وی فرمودند: «این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی کند».

هنگامی که یکی نمایندگان مجلس در سخنان خود برخی تعابیر و تمجیدهای مبالغه آمیز را در وصف رهبری طرح کرد، رهبر معظم انقلاب در واکنش به سخنان وی فرمودند: «این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی کند

حضرت آیت الله خامنه ای در واکنش به تعبیرات این نماینده، همچنین فرمودند: «این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده».

چند سال پیش نیز وقتی یک گروه سرود ، در دیدار با رهبری ، سروده ای در وصف ایشان خواند ، رهبر انقلاب پس از استماع این اثر ، طی سخنانی این قبیل کارها را منع کردند.

هم چنین از خانم مرضیه حدیده چی نقل است: شاهد بودیم که روزی عده ای برای ملاقات با حضرت امام به حسینیه جماران آمده بودند و آقای فخرالدین حجازی که در آن زمان نماینده اول تهران در مجلس شورای اسلامی بود، از امام آن چنان تعریفی کرد که در حد ستایش بود. حضرت امام در جمله ای تکان دهنده به او می فرمایند: «این طور توصیف نکنید، مبادا باورم بشود».

واكنش رهبری نسبت به سخنان تملق آمیز این نماینده و همچنین موارد مشابهی كه قبلا با واكنش های رهبر انقلاب همراه بوده است، برای بعضی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس كه مدت‏هاست با فراموشی مرام امام و رهبری، عادت به تملق گویی و چاپلوسی از مافوق خود كرده اند، زنگ خطر و هشداری است تا با یادآوری سیره معصومین و ارزشهای انقلاب رفتار خود را اصلاح كرده و نسبت به پاكسازی اطرافیان خود از وجود این افراد متملق اقدام نمایند.

به نظر می رسد، چنین رفتار و برخوردی از سوی رهبر معظم انقلاب در قبال تعریف و تمجیدهای بیجا، باید به الگویی مناسب برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در هر رتبه و مسئولیت تبدیل شده و همگان به این رفتار و منش اقتدا کنند.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منبع:رجانیوز،عصرایران،پایگاه حوزه