تبیان، دستیار زندگی
در آستانه ورود به سال جدید هستیم. شاید حتی همین حالا که این مطلب را می خوانید وارد سال 85 شده ایم. پیش بینی می کنیم در سال جدید این اتفاقات بیفتد. شاید هم ما زیادی الکی خوش هستیم. البته یک سال فرصت داریم تا این انگ روی پیشان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی های قابل پیش بینی ورزش ایران در سال 85


در آستانه ورود به سال جدید هستیم. شاید حتی همین حالا که این مطلب را می خوانید وارد سال 85 شده ایم. پیش بینی می کنیم در سال جدید این اتفاقات بیفتد. شاید هم ما زیادی الکی خوش هستیم. البته یک سال فرصت داریم تا این انگ روی پیشانی مان نقش ببندد! با این حال دوست داریم همه اتفاقات خوب نصیب ورزش کشورمان شود حتی اگر قرار است سنگ روی یخ شویم اما چه کنیم که قدری شفاف حرف می زنیم و این موضوع همیشه کار دستمان داده است!

حال به پیش بینی اتفاقات ورزشی در سال 85 می پردازیم.

1- تیم ملی کشورمان اوایل خردادماه سال جاری به سوی آلمان پرواز کرد تا حضور قدرتمندانه ای در جام جهانی داشته باشد. در لیست برانکو فط نام دو بازیکن غیر کلیشه ای دیده می شود!

2- تیم ملی فوتبال کشورمان با دو شکست مقابل مکزیک و پرتغال و پیروزی بر آنگولا از دور مسابقات حذف شد.

3- تیم ملیم امید کشورمان نتوانست قهرمانی خود را در بازی های آسیایی دوحه تکرار کند در حالی که در دوره گذشته و در بازیهای آسیایی بوسان قهرمان شده بودیم.

4- به دلیل نتایج نه چندان خوب کاروان اعزامی ورزشی به بازی های آسیایی دوحه، مهندس علی آبادی سرانجام دست به کار شد و چند تن از روسای فدراسیون های ورزشی را از سمت های خود برکنار کرد. در لیست مهندس علی آبادی نامه روسای فدراسیون های فوتبال، کشتی، وزنه برداری و بسکتبال را شاهد هستیم و قرار است به زودی چند فدراسیون دیگر هم دستخوش تغییر و تحول شود.

5- استقلال سرانجام با چند سال تاخیر قهرمان مسابقات لیگ پنج شد و قلعه نوعی توانست در سومین سال حضورش آبی پوشان را قهرمان کند.

6- علی پروین در یک اقدام خوب پذیرفت به عنوان رئیس کمیته فنی تیم های فوتبال پرسپولیس از نشستن روی نیمکت و کارهای مستقیم فنی پرهیز کند.

7- دو بازیکن تیم استقلال سرانجام نقشه خود را عملی کردند و در فصل نقل و انتقالات پیراهن پرسپولیس را بر تن کردند تا از افراد مورد نظر خود انتقام گرفته باشند! لطفاً از ما نخواهید نام این دو بازیکن را فاش کنیم.

8- تیم های شموشک نوشهر و قندی یزد با قرار گرفتن در قعر جدول با لیگ برتر خداحافظی کردند و باید در مسابقات لیگ آزادگان شرکت کنند.

9- با پایان مسابقات جام جهانی، سرانجام دیوان عدالت اداری رأی خود را در خصوص شکایت باشگاه صنعت نفت آبادان اعلام کرد و بدین ترتیب قرار است لیگ ششم با 17 تیم برگزار شود و تیم هفدهم هم صنعت نفت آبادان است.

10- در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا تیم های کره جنوبی و ایران با پیروزی مقابل حریفان خود به جمع 16 تیم برتر این رقابت ها راه یافتند. این در حالی بود که در دمشق مقابل سوریه تن به نتیجه مساوی دادیم.

11- علی دایی کاپیتان تیم ملی در بازی رفت ایران- کره جنوبی که 24 آبان 85 در ورزشگاه آزادی برگزار شد از فوتبال ملی خداحافظی کرد! البته بزرگترین شک ما به همین خبر است! چون دایی هر لحظه احتمال دارد در تصمیمش تجدیدنظر کند به خصوص که خداحافظی اش به قول خودش به هیچ کس مربوط نیست.

12- خانه تکانی وسیع در تیم پرسپولیس همه را شگفت زده کرده، به طوری که قرار است از تیم کنونی سرخپوشان فقط 5 بازیکن ماندنی شوند. بقیه باید بروند حتی علی انصاریان!

13- پرسپولیس که نمایش ناامید کننده ای در بازی های لیگ برتر داشت به دلیل نداشتن دفاع مطمئن، از کسب عنوان قهرمانی در بازی های جام حذفی باشگاه های کشور هم محروم شد.

14- تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان سال ناموفقی را در میادین بین المللی سپری کردند. به طوری که همین نتایج باعث کنار رفتن محمدرضا طالقانی از فدراسیون کشتی شد.