تبیان، دستیار زندگی
ر جشنواره پویانمایی سینمای تخصصی فیلم های زیست محیطی جایزه جشنواره مونس بلژیک به فیلم ایرانی درخشش صدا و سیما در جشنواره پویانمایی تهران – آثار پویانمایی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، عنوان بهترین فیلم نخست تا سوم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش صدا و سیما در جشنواره پویانمایی

سینمای تخصصی فیلم های زیست محیطی

جایزه جشنواره مونس بلژیک به فیلم ایرانی

درخشش صدا و سیما در جشنواره پویانمایی

تهران – آثار پویانمایی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، عنوان بهترین فیلم نخست تا سوم جشنواره بین المللی پویانمایی تهران را کسب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در مراسم پایانی این جشنواره که پنج شنبه شب گذشته برگزار شد ، پس از پنج روز نمایش 375 اثر پویانمایی ( انیمیشن ) از 52 کشور ، هیئت داوران ، تندیس طلایی فیلم نخست بخش مسابقه ایران را به فیلم "کیکاووس" به کارگردانی محمود صائمین محصول صدا و سیمای مرکز همدان تقدیم کرد.

همچنین تندیس نقره ای فیلم دوم جشنواره ، به فیلم "دویدم و دویدم" به کارگردانی مهین جواهریان محصول شبکه اول سیما و تندیس برنزی فیلم سوم به "انگشتر سحر آمیز" به کارگردانی رویا خاشع ، محصول شرکت فرهنگی هنری صبای صدا و سیما اهدا شد.

در این مراسم ، همچنین تندیس برنزی بهترین پویانما به خانم فائزه علیدوستی برای فیلم "ارشمیدس" محصول شبکه اول سیما و دیپلم افتخار استفاده مناسب از عناصر ساده در بیان مفاهیم ، به محمد مهدی خداکرمی کارگردان فیلم "گفتگو" (محصول صدا و سیمای مرکز همدان ) اهدا شد.

در بخش مسابقه بین المللی جشنواره نیز ، دیپلم افتخار برای توجه به افسانه های بومی به مهین جواهریان برای کارگردانی فیلم "دویدم و دویدم" محصول شبکه یک سیما رسید.

جایزه ویژه دبیر سومین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران نیز به مهدی مسعود شاهی برای مدیریت پویا و تبدیل موسسه فرهنگی هنری صبا به رکنی تاثیر گذار در پویانمایی تلویزیونی ایران اهدا شد.

سینمای تخصصی فیلم های زیست محیطی

تهران – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت و اختصاص سینمای تخصصی برای نمایش فیلم های زیست محیطی در طول سال خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسجد جامعی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: با ساخت و اختصاص سالن های سینما و امکانات دیگر برای تولید و نمایش فیلم های زیست محیطی ، می توانیم باور عمومی را برای حفاظت از عرصه های طبیعی تقویت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: اگر بتوانیم با آموزش ، رفتارها را در قبال طبیعت و محیط زیست تغییر دهیم آنگاه می توانیم سیاست ها و برنامه های حفاظت از عرصه های طبیعی را با موفقیت اجرا کنیم.

معصومه ابتکار ، با تشکر از حضور هنرمندان در سومین جشنواره بین المللی فیلم سبز ، از آنها برای حضور در جشنواره چهارم و دستیابی به اندیشه ای سبز دعوت کرد.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم سبز ، روز پنج شنبه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

جایزه جشنواره مونس بلژیک به فیلم ایرانی

بروکسل – جایزه ویژه جشنواره بین المللی فیلم " مونس " بلژیک ، به فیلم بلند سینمایی" آرزوهای زمین" به کارگردانی وحید موسائیان از ایران اهدا شد.

به گزارش شبکه خبر ، این فیلم در نوزدهمین دوره برپایی جشنواره " مونس " دو جایزه" نماد شهر مونس" و جایزه "ویژه وزارت فرهنگ بلژیک" را از آن خود کرد.

این جشنواره از 25بهمن تا 6 اسفند (14 فوریه تا 25 فوریه) برگزار شد.