تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی نیوه‌ مانگ (نیمه ماه ) بهمن قبادی كه فیلمبرداری آن از چند ماه گذشته در كردستان آغاز شده بود ، در شرف تعطیلی قرار گرفت. بهمن قبادی ضمن اعلام این موضوع گفت: به دلیل عدم همكاری فارابی در پرداخت سهمیه ی نگاتیو، فیلمبرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهمن قبادی از توقف فیلمبرداری"نیوه مانگ" خبر داد


پروژه ی نیوه‌ مانگ (نیمه ماه ) بهمن قبادی كه فیلمبرداری آن از چند ماه گذشته در كردستان آغاز شده بود ، در شرف تعطیلی قرار گرفت.

بهمن قبادی ضمن اعلام این موضوع گفت: به دلیل عدم همكاری فارابی در پرداخت سهمیه ی نگاتیو، فیلمبرداری «نیوه‌مانگ» طی چند روز آینده متوقف خواهد شد.

قبادی نداشتن نگاتیو را عامل اصلی تعطیلی این پروژه دانست .

كارگردان «لاك پشتها هم پرواز می‌كنند» در ادامه گفت : آنقدر که مسئولین سینمایی کشور نگران وضعیت ابتذال و جلوگیری از آن در سینمای ایران هستند ، باید تبعیض هایی را که میان فیلمسازان وجود دارد را نیز از بین ببرند .

بهمن قبادی در ادامه تصریح كرد: من درخواست پروانه ساخت نكردم و فقط به دلیل اینكه تجهیزات به من بدهند درخواستی دادم كه این تجهیزات نیز به من داده نشد و انجمن سینمای دفاع مقدس نیز این پروژه رابه دلیل دادن تجهیزات‏، رد كرد بنابراین من از راه های دیگر تجهیزات نظامی همچون اسلحه را تهیه كردم ! در زمینه دوربین و امكانات فیلمبرداری نیز هیچ امكانی در اختیار ما نبود و برای گرفتن دوربین و نگاتیو با چند برابر قیمت به لندن رفتم و از آنجا تهیه كردم.

وی تاكید كرد: نود درصد فیلمبرداری نیوه مانگ انجام شده و پروژه فقط به دلیل نداشتن ده حلقه نگاتیو بیشتر متوقف می‌شود.

وی كه چندی قبل همزمان با اكران عمومی «لاك پشتها هم پرواز می‌كنند» مطرح كرده بود كه دیگر در ایران فیلم نخواهد ساخت در پاسخ پرسشی دراینباره به ایسنا گفت: من همچنان بر سر حرف خود هستم اگرمی‌بینید فیلمی را جلوی دوربین بردم از همین جا اعلام می‌كنم این فیلم در ایران ساخته نمی‌شود در یك ناكجاآباد فیلمبرداری می‌شود كه پای هیچ کسی به آنجا نرسیده است و نخواهد رسید!.

نیوه مانگ كه گلشیفته فراهانی‏، حسن پورشیرازی و هدیه تهرانی و ... در آن حضور دارند برای بزرگداشت موتزارت ساخته می‌شود.