تبیان، دستیار زندگی
خارجی را تعدیل داد در ایام نوروز 71 فیلم داستانی و بلند سینمایی از شبكه‌های مختلف تلویزیون پخش خواهد شد که در این میان پخش فیلم‌های ایرانی نسبت به سال قبل دو برابر و نسبت به سال 82 سه برابر شده است. فهرست آخرین فیلم‌های نور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلویزیون با افزایش فیلم‌های ایرانی پخش آثار خارجی را تعدیل داد


در ایام نوروز 71 فیلم داستانی و بلند سینمایی از شبكه‌های مختلف تلویزیون پخش خواهد شد که در این میان پخش فیلم‌های ایرانی نسبت به سال قبل دو برابر و نسبت به سال 82 سه برابر شده است.

فهرست آخرین فیلم‌های نوروزی سیما نشان می‌دهد كه بر تعداد فیلم‌های ایرانی اضافه شده و برخی از فیلم‌های آمریكایی نیز از پخش حذف شده‌اند.

در این فهرست نام 22 فیلم ایرانی با موضوعات مذهبی و معناگرا و 18 فیلم آمریكایی با موضوعات افشاگرانه، اجتماعی و كمیك به چشم می‌خورد.

آسیایی‌ها و اروپایی‌ها هر كدام با 10 فیلم و 11 محصول مشترك نیز در این فهرست حضور دارند. همچنین 20 فیلم انیمیشن برای كودكان و نوجوان در ایام نوروز پخش خواهد شد.

شبكه اول سیما

آثاری چون «دخیل»، «ماه جبین»، «جاده متروك»، «ارباب جنگ»، «دزدان دریایی»، «به دنبال یك پلیس»، «دربرابر امواج»، «استنلی و آیریس»، «خداحافظ رفیق»،« محمد رسول‌الله(ص)»، «برای آمدنت دعا می‌كنم»، «دفتر كار»، «ارزش بازی»، «نوماگ» به ترتیب از 29 فروردین ماه تا روز سیزدهم فروردین ماه از شبكه اول پخش خواهند شد.

شبكه دو سیما

نیز فیلم‌های «روح» ،«خیلی دور خیلی نزدیك»،«مرد عنكبوتی2»،«سرنوشت ناگوار»،«ده»، «افسانه زورو» ،« كوهستان سرد» ،«مردبارانی» ،«تا جایی كه پاهایم توان رفتن دارد» ،«فردا» ،«نوری در تاریكی»، «جایی برای زندگی» ،«آبسلون» و «مسابقه» را از پس فردا تا پایان روز سیزدهم نمایش خواهد داد.

شبكه سه سیما

نیز فیلم‌های «اسب» ،«زادورا» ،«ارباب نیپل اونگ»،«نقشه پرواز»،«انتقام»،«رز زرد»،«كنترل زمان» ،«شكوفه‌های سنگی»،«شیطان»،«رقص در غبار»،«مردی در آتش»،«قاعده بازی»،«افتخار» را از 29 اسفندماه تا سیزدهم فروردین ماه روی آنتن می‌برد.

شبكه چهار سیما

نیز فیلم‌های «قول»، «دهكده رویا»، «دختری با گوشواره مروارید»، «ماتریكس 2»، «اسپارتان»، «سی وشش»،«ماتریكس 3»، سینمای صامت، «گاهی به آسمان نگاه كن»، «دور» ،«جمعه»،«چارلی و كارخانه شكلات»،«كمدی كلاسیك»، «رژه پنگوئن‌ها» را از 29 تا سیزدهم فروردین ماه پخش خواهد كرد.

شبكه تهران سیما

آثاری چون «قیام»،«مجموعه زخم»،«آقا و خانم اسمیت»،«دور دنیا در هشتاد روز»،«پشت پرده مه»،«نردبان49» ،«رسم عاشق‌كشی» ،«پرواز می‌كند»، «سفربخیر»، «زخم زیتون» ،«مجموعه زخم2»،«شاه آرتور»، «پایگاه»، «برای آخرین بار» به همین ترتیب از تعطیلات نوروز تا سیزدهم فروردین ماه از شبكه تهران پخش خواهد شد.