تبیان، دستیار زندگی
اریز 2500 میلیارد ریال ازمحل درآمد سیگار به خزانه‌ورزش و وزارت بهداشت اعتبار فدراسیون‌های ورزشی به صورت صددرصد پرداخت شد بودجه‌ی ورزش كل كشور در سال 85 با اعمال كمترین تغییر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و اعتبارات فدراسیون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بودجه ورزش سال 85 به تصویب رسید

واریز 2500 میلیارد ریال ازمحل درآمد سیگار به خزانه‌ورزش و وزارت بهداشت
اعتبار فدراسیون‌های ورزشی به صورت صددرصد پرداخت شد


بودجه‌ی ورزش كل كشور در سال 85 با اعمال كمترین تغییر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال 84 نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به طور صد در صد پرداخت شد.

بودجه‌ی پیشنهادی سازمان تربیت‌بدنی در بخش جاری 54 میلیارد تومان و بودجه‌ی عمرانی رقمی بالغ بر 250 میلیارد تومان بود كه با اعمال كمترین تغییر در مجلس به تصویب رسید.

اسماعیل همدان‌لو رییس مركز توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان تربیت‌بدنی با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه كار مجلس برای تصویب اعتبارات ورزش كل كشور به پایان رسید و طبق آخرین تماس‌های ما، كمترین تغییر در تصویب این اعتبارات اعمال شده است.

وی در رابطه با پرداخت اعتبارات نهایی فدراسیون‌های ورزشی در سال 84 نیز اظهار كرد: ما تخصیص نهایی خود را از سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی گرفتیم و مقرر شد آخرین بخش و اعتبار صد در صد فدراسیون‌های ورزشی اوایل هفته‌ی جاری به حساب فدراسیون‌های ورزش واریز شود.

همدان‌لو گفت: در صورتی كه در روزهای پایانی سال اعتبار مورد نظر به حساب فدراسیون‌ها واریز نشود، پس از تعطیلات اول سال 85 (پنجم فروردین به بعد) این اعتبار به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد.

اما، خبر خوشحال كننده‌ی دیگر برای جامعه‌ی ورزش تصویب بند الحاقی تبصره‌ی 14 در مجلس است كه به تصویب شورای نگهبان نیز رسید.

بر اساس تصویب این بند، از محل افزایش قیمت سیگار داخلی و خارجی رقمی بالغ بر 2500 میلیارد ریال به خزانه‌ی سازمان تربیت‌بدنی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی واریز خواهد شد.

بر اساس تصویب دولت و مجلس، ‌سیگار داخلی ده درصد و سیگار خارجی بیست درصد افزایش قیمت داشته است كه از این محل، 250 میلیارد تومان اعتبار به دو دستگاه فوق ارایه خواهد شد.

البته چگونگی تقسیم این اعتبار مشخص نشده است ولی روز گذشته نشست مشتركی با حضور ارشدی نماینده‌ی سازمان تربیت‌بدنی و مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دفتر دكتر حافظی معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع وزارت بهداشت تشكیل شد تا بر سر چگونگی نوشتن آیین‌نامه‌ی این بند الحاقی به توافق برسند؛ اما ظاهرا تخصیص اعتبار فوق به صورت 50 - 50 بین دو دستگاه تقسیم خواهد شد. این اعتبار صرف توسعه‌ و تكمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام ورزشی خواهد شد.