تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس زلزلهبه مدت 5 دقیقه:فقط 5دقیقه ازآن زلزله های گذشته کافی بود تا پرسپولیس در انزلی جایی که همواره در آن مشکل داشته رکورد زده وبا اختلاف دو گل در آنجا پیروز شود. پرسپولیس به نسبت داربی تهران با سه تغییر و حضور لژیونره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برد پرسپولیس به روش فوتبال دستی


پرسپولیس زلزلهبه مدت 5 دقیقه:فقط 5دقیقه ازآن زلزله های گذشته کافی بود تا پرسپولیس در انزلی جایی که همواره در آن مشکل داشته رکورد زده وبا اختلاف دو گل در آنجا پیروز شود.

پرسپولیس به نسبت داربی تهران با سه تغییر و حضور لژیونرهای جدیدش یعنی رافائل و ساها به همراه علیزاده به جای کاظمیان، کاویانپور وسید عباسی وارد میدان شد شوک اولیه وپنالتی مشکوک ملوان خیلی ها را به فکر فرو برد که مرد هلندی چگونه در این زمین ناهموار عقب ماندگی تیمش را جبران خواهد کرد ولی اری هان نشان داد که تیمش را به خوبی شناخته واز ابزارها یش بهترین استفاده را می برد .او که در داربی بیش از 5دقیقه به علیزاده میدان نداده بود این بار از ابتدا ارپی جی زن خود را به بازی فرستاده بود و حداکثر استفاده را هم برد .

توفان 5دقیقه ای پرسپولیس کافی بود تا 3 باردروازه ملوان در مقابل دیدگان تماشگران پر شورش باز شود و اگر مهرزاد معدنچی دقت بیشتری داشت شاید فاجعه بار ترین شکست تاریخ ملوان مقابل پرسپولیس در انزلی در همان نیمه نخست رقم می خورد.

نصرت ایراندوست که تمامی زمزمه های زیر لبش نتوانسته بود تغییری در وضعیت ملوان ایجاد کند با یک تعویض زود هنگام وصحبت های بین دونیمه کمی تا قسمتی جریان بازی را در دست گرفت ولی اقا نصرت و ملوان کمی هم بد شانس بودند چرا که در روز تزلزل نسبی فرشید کریمی کریم باقری در اوج بود وتیر دروازه هم با انها سر ناسازگاری داشت ومهاجمان هم به همه جا زدند غیر از داخل دروازه.

در حاشیه دیدار پرسپولیس-ملوان

پرسپولیسى‌ها با اسکورت‌ پلیس‌ دررفتند!

پرسپولیس‌ در یک‌ روز خوب‌ 3 امتیاز شیرین‌ به‌دست‌ آورد تا با خوشحالى‌ بندرانزلى‌ را به‌ قصد تهران‌ ترک‌ کند. سفر سرخپوشان‌ به‌ بندر مه‌آلود با حواشى‌ کوتاه‌ و جذابى‌ همراه‌ بود که‌ خواندن‌ آن‌ خالى‌ از لطف‌ نیست.

عکاسان‌ و آرى‌هان‌

بازیکنان‌ پرسپولیس‌ حدود یک‌ ساعت‌ قبل‌ از آغاز بازى‌ وارد زمین‌ مسابقه‌ شدند تا با جو ورزشگاه‌ تختى‌ آشنا شوند. نکته‌ جالب‌ در این‌ زمان‌ این‌ بود که‌ وقتى‌ آرى‌هان‌ وارد زمین‌ شد عکاسان‌ به‌ طرف‌ وى‌ رفتند تا از او عکس‌ بگیرند اما مرد هلندى‌ مانع‌ عکسبردارى‌ آنها شد.

موج‌ مکزیکى‌

ورزشگاه‌ تختى‌ انزلى‌ دیروز مملو از جمعیت‌ بود و انزلى‌چى‌هاى‌ علاقه‌مند به‌ پرسپولیس‌ و ملوان‌ براى‌ دیدن‌ این‌ بازى‌ از ساعتها قبل‌ به‌ ورزشگاه‌ آمده‌ بودند. هواداران‌ ملوان‌ که‌ بیشتر ورزشگاه‌ را از آن‌ خود کرده‌ بودند با موج‌هاى‌ مکزیکى‌ حالت‌ زیبایى‌ به‌ ورزشگاه‌ تختى‌ انزلى‌ بخشیده‌ بودند.

تشویق‌ مرحوم‌ قایقران‌

هواداران‌ پرسپولیس‌ که‌ در گوشه‌اى‌ از ورزشگاه‌ مستقر شده‌ بودند براى‌ اینکه‌ دل‌ هواداران‌ ملوان‌ را به‌ دست‌ آورند شروع‌ به‌ تشویق‌ و صلوات‌ براى‌ مرحوم‌ سیروس‌ قایقران‌ کردند که‌ این‌ موضوع‌ باعث‌ خوشحالى‌ انزلى‌چى‌ها شد.

دسته‌گل‌هاى‌ پژمان‌ نورى‌

پژمان‌ نورى‌ هافبک‌ پرسپولیس‌ که‌ دیروز براى‌ بازى‌ به‌ زادگاه‌ خود آمده‌ بود با ورود به‌ زمین‌ مسابقه‌ با گل‌ به‌ سمت‌ تماشاگران‌ انزلى‌چى‌ رفت‌ و بعد هم‌ با دسته‌ گلى‌ دیگر به‌ سمت‌ نیمکت‌ ملوان‌ و نصرت‌ ایراندوست‌ رفت‌ و با وى‌ به‌ احوالپرسى‌ پرداخت‌ و اجازه‌ بازى‌ گرفت.

حامد در کنار انزلى‌چى‌ها

حامد کاویانپور که‌ از حضور در این‌ دیدار محروم‌ بود به‌ همراه‌ چند بازیکن‌ ملوان‌ بازى‌ را از روى‌ سکوها تماشا کرد. او در ابتدا مى‌خواست‌ به‌ جایگاه‌ ویژه‌ برود اما وقتى‌ دید همه‌ جا پر است‌ ترجیح‌ داد سر جاى‌ قبلى‌ خود و کنار همشهرى‌هاى‌ خود بنشیند تا بازى‌ همبازیان‌ خود را تماشا کند.

اعتقاد به‌ اوت‌ دستى‌

ظاهراً‌ آرى‌هان‌ هم‌ به‌ توانایى‌هاى‌ علیزاده‌ در پرتاب‌ اوت‌ دستى‌ پى‌ برده‌ است‌ و او را برخلاف‌ بازیهاى‌ قبلى‌ که‌ روى‌ نیمکت‌ مى‌نشاند در ترکیب‌ اصلى‌ قرار داد و از کارش‌ هم‌ به‌ خوبى‌ نتیجه‌ گرفت.

فرار با اسکورت‌ پلیس‌

طرفداران‌ پرسپولیس‌ که‌ از پیروزى‌ تیم‌ محبوبشان‌ حسابى‌ شاد و خوشحال‌ بودند از دقیقه‌ 75 با اسکورت‌ ویژه‌ پلیس‌ ورزشگاه‌ را ترک‌ کردند تا بعد از پایان‌ بازى‌ مشکلى‌ پیش‌ نیاید اما در همین‌ حین‌ تعدادى‌ از طرفداران‌ پرسپولیس‌ با تماشاگران‌ ملوان‌ درگیر شدند که‌ نزدیک‌ بود کار به‌ جاهاى‌ باریک‌ بکشد که‌ این‌ موضوع‌ با دخالت‌ پلیس‌ خاتمه‌ یافت.

بازى‌ با 4 مهاجم‌

ایراندوست‌ که‌ تیمش‌ عقب‌ بود در یک‌ ربع‌ پایانى‌ بازى‌ جلال‌ رافخایى‌ مدافع‌ آخر خود را به‌ خط‌ حمله‌ فرستاد تا با 4 مهاجم‌ به‌ کار خود ادامه‌ دهد.