تبیان، دستیار زندگی
تلخ ترین صدرنشینی استقلال موقعیت بد شموشک در رده بندی لیگ برترو میزبان بودن استقلال یک برد راحت را برای تیم تهرانی قابل پیش بینی می نمود اما.... حضور مجیدی وبائو از اول نشان دهنده نیاز استقلال به این سه امتیاز بود هر چند که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تلخ ترین صدرنشینی استقلال

تلخ ترین صدرنشینی استقلال


موقعیت بد شموشک در رده بندی لیگ برترو میزبان بودن استقلال یک برد راحت را برای تیم تهرانی قابل پیش بینی می نمود اما....

حضور مجیدی وبائو از اول نشان دهنده نیاز استقلال به این سه امتیاز بود هر چند که شماره 17 استقلال روز خوبی را پشت سر نگذاشت تا تمام توپ هایی را که به او ختم می شد به راحتی تحویل تیم حریف دهد هنوز چند دقیقه ای از بازی از شروع بازی نگذ شته بود که تیم نوشهری برخلاف پیش بینی ها به گل رسید تا تیم آبی قهرمانی را درهمان دقیق اولیه از دست رفته ببیند استقلال یکپارچه حمله شد ولی بحرینی اماده تر از مهاجمان بود و یک تنه جلوی تمام ضربه ها ایستاد البته نباید از کنار بی دقتی های مهاجمان ابی گذشت عنایتی هر چند با ضربه سری زیبا گل مساوی را به ثمر رساند اما درست 10 دقیقه قبل یک فرصت تک به گل را از دست داده بود استقلالی ها بعد از به ثمر رساندن گل به حملات همه جانبه خود ادامه دادند اما پاس های اشتباه میثم بائو وعکس العمل های دروازبان شموشک ترمزی بود برای رسیدن تیم ابی به قهرمانی در تمام لحظاتی که تیم تهرانی به دروازه شموشک چشم داشت شاگردان فروتن در ضد حمله ها واقعا عالی بودند وبا بازی تک ضرب توانستند با رحمتی تک به تک شوند که اگر کمی دقت کرده بودند ..

با شروع نیمه دوم اکبرپور به جای صادقی به زمین امد تا استقلال بیشتر حمله کند باز هم کنترل زمین وبازی در اختیار شاگردان قلعه نویی بود اما توانایی استفاده از موقعیت های لازم را نداشتند ولی هر دو حمله ای که به سمت دروازه شموشک انجام می شد با یک ضد حمله خطرناک پاسخ داده می شد از اواسط نیمه دوم نیروی بازیکنان نوشهری تا حدی تحلیل رفتند وبه بازی تاخیری روی اوردند در این لحظات تیم شموشک با حفظ توپ و مصدومیت های ساختگی نتیجه را حفظ می کرد اما تیم قلعه نویی هم زور گل زدن نداشت در 10 دقیقه پایانی بازی تمام بازیکنان در زمین تیم شموشک حضور داشتند و استقلالی ها با تمام توان توپ را روی دروازه تیم نوشهری ارسال می کردند اما توپ وارد دروازه نشد تا در زمین خودشان مقابل تیم انتهای جدولی شموشک متوقف شوند.

شاید بتوان باخت تیم تهرانی را به مساله داوری به خاطر رو صحنه مشکوک مربوط دانست اما در این مساوی از قلعه نویی مقصر تر وجود ندارد میثم بائو که در تمام بازی های فصل به نیمکت میخ شده بود به کدام منطق در ترکیب اصلی قرار می گیرد تا تمام توپ های نیمه اول را خراب کند ؟ البته امیرخان باید خوشحال باشد که اشتباه اخرین دقایق رحمتی به گل تبدیل نشد تا ازاو پرسیده نشود چرا مهدی رحمتی؟

استقلال در سه بازی اخیر خود شش امتیاز از دست داده وگرفتن سه امتیاز از سه بازی به هیچ وجه در خور تیمی که داعیه قهرمانی دارد نیست.

حاشیه دیدار استقلال شموشک

نارنجک‌ دست‌ساز میان‌ هواداران‌ منفجر شد

دیدار استقلال‌ مقابل‌ شموشک‌ در ورزشگاه‌ آزادى‌ با حواشى‌ بسیارى‌ همراه‌ بود، خصوصاً‌ که‌ تیم‌ پایتخت‌نشین‌ در آستانه‌ رسیدن‌ به‌ قهرمانى‌ است‌ و توقف‌ مقابل‌ شموشک‌ تیم‌ ته‌ جدولى‌ براى‌ این‌ تیم‌ گران‌ تمام‌ مى‌شود. به‌ هرحال‌ چکیده‌اى‌ از حاشیه‌هاى‌ دیروز را مى‌خوانید:

سیموئز اولین‌ نفر بود

سیموئز سرمربى‌ برزیلى‌ تیم‌ملى‌ امید کشورمان‌ زودتر از تمامى‌ خبرنگاران‌ به‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ آمد و در جایگاه‌ خبرنگاران‌ مستقر شد تا این‌ بازى‌ را از نزدیک‌ تماشا کند.

فردوسى‌پور تشویق‌ شد

مزدک‌ میرزایى‌ گزارشگر خوب‌ شبکه‌ 3 که‌ کار گزارش‌ بازى‌ دیروز را نیز عهده‌دار بود، در حین‌ عزیمت‌ به‌ جایگاه‌ صدا و سیما از سوى‌ تماشاگران‌ استقلالى‌ هو شد. ضمن‌ اینکه‌ تشویق‌ عادل‌ فردوسى‌پور در این‌ لحظه‌ قابل‌ توجه‌ بود.

هدیه‌ نوروزى‌

اسپانسر تیم‌ استقلال‌ به‌ مناسبت‌ فرارسیدن‌ ایام‌ عید نوروز پوسترهاى‌ تیم‌ استقلال‌ را با تبریک‌ سال‌ نو در ورزشگاه‌ میان‌ هواداران‌ آبى‌ پخش‌ کرد.

اکبرپور دعوا کرد و محبوب‌ شد

بزن‌ بزن‌ سیاوش‌ اکبرپور با محمدرضا مامانى‌ پس‌ از پایان‌ دربى‌ او را حسابى‌ میان‌ استقلالى‌ها محبوب‌ کرده‌ است. به‌ طورى‌ که‌ هواداران‌ دیروز شعر مخصوصى‌ را براى‌ اکبرپور ساخته‌ بودند و مى‌خواندند.

حسادت‌ به‌ منصوریان‌

هنوز دو تیم‌ وارد زمین‌ نشده‌ بودند که‌ علیرضا منصوریان‌ به‌ شدت‌ از سوى‌ هواداران‌ تیمش‌ تشویق‌ شد که‌ این‌ موضوع‌ باعث‌ شد تا برخى‌ از مربیان‌ و بازیکنان‌ به‌ او حسادت‌ کنند که‌ البته‌ این‌ موضوع‌ حاکى‌ از محبوبیت‌ منصوریان‌ در استقلال‌ است.

فروتن‌ محاصره‌ شد

بهمن‌ فروتن‌ سرمربى‌ پرسروصداى‌ تیم‌ شموشک‌ که‌ به‌ دلیل‌ محرومیت‌ مى‌بایست‌ بازى‌ تیمش‌ را از جایگاه‌ ویژه‌ تماشا مى‌کرد، دیروز و در زمانى‌ که‌ قصد داشت‌ از رختکن‌ به‌ جایگاه‌ برود، در میان‌ هواداران‌ استقلال‌ محاصره‌ شد تا دقایقى‌ پاسخگوى‌ سؤ‌الات‌ آنها باشد.

خوشامدگویى‌ قلعه‌نوعى‌

امیر قلعه‌نوعى‌ و على‌ نظرى‌ جویبارى‌ به‌ محض‌ ورود به‌ زمین‌ مسابقه‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ شموشک‌ رفتند تا به‌ اعضاى‌ این‌ تیم‌ خوشامد بگویند. ضمن‌ اینکه‌ میثم‌ بائو و محمود فکرى‌ نیز براى‌ گرفتن‌ رخصت‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ شموشک‌ رفتند.

نارنجک‌ دست‌ساز میان‌ تماشاگران‌ منفجر شد

با اینکه‌ چهارشنبه‌سورى‌ امسال‌ هم‌ تمام‌ شده‌ است‌ اما باز هم‌ دیروز در ورزشگاه‌ آزادى‌ شاهد پرتاب‌ نارنجک‌هاى‌ دست‌ساز بودیم.

یکى‌ از این‌ ترقه‌ها میان‌ تماشاگران‌ منفجر شد که‌ مى‌توانست‌ خسارت‌هاى‌ بسیارى‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشد اما خدا را شکر که‌ به‌ خیر گذشت.

رخصت‌

آذری، کاویانپور و جبارپور سه‌ بازیکن‌ شموشک‌ بودند که‌ پیش‌ از شروع‌ بازى‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ استقلال‌ رفتند تا از امیر قلعه‌نوعى‌ رخصت‌ بگیرند.

چشمهاى‌ برانکو در آزادى‌

فخرالدین‌ بگوویچ‌ مربى‌ دروازه‌بانان‌ تیم‌ملى‌ کشورمان‌ به‌ همراه‌ رضا چلنگر از تماشاگران‌ ویژه‌ بازى‌ دیروز بودند. این‌ دو در غیاب‌ برانکو ایوانکوویچ‌ حکم‌ چشمهاى‌ آقاى‌ سرمربى‌ را ایفا مى‌کردند.

کفش‌هاى‌ جبارى‌ تو ذوق‌ مى‌زد

مجتبى‌ جبارى‌ هافبک‌ طراح‌ استقلال‌ دیروز با کفش‌هاى‌ قرمز در میدان‌ مسابقه‌ حاضر شده‌ بود که‌ قرمزى‌ کفش‌هاى‌ او حسابى‌ تو ذوق‌ هواداران‌ استقلال‌ مى‌زد. البته‌ شایعه‌ شده‌ است‌ که‌ او سال‌ آینده‌ پیراهن‌ پرسپولیس‌ را بر تن‌ مى‌کند و شاید قرمز پوشیدنش‌ هم‌ براى‌ آن‌ است‌ که‌ از حساسیت‌ها بکاهد.

نورى‌ استقلالى‌

امیر نورى‌ بازیکن‌ جوان‌ و کمدى‌ تلویزیون‌ و سینما که‌ در جزیره‌ کیش‌ نیز چندین‌ بار در اردوى‌ استقلال‌ حاضر شده‌ بود، دیروز براى‌ تماشاى‌ بازى‌ استقلال- شموشک‌ به‌ ورزشگاه‌ آمده‌ بود.

غیاثى‌ هو شد

استقلالى‌ها از نحوه‌ قضاوت‌ داور مسابقه‌ راضى‌ نبودند، از همین‌ رو رضا غیاثى‌ رئیس‌ کمیته‌ داوران‌ فدراسیون‌ فوتبال‌ باز هم‌ هو شد.