تبیان، دستیار زندگی
یکی از گران‌ترین وسایل خانه مبل‌ها هستند، هنگام خرید دقت لازم را به عمل آوریدزیرا وسایلی نیستند که بتوان آن ها را در مدت زمان کم عوض کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قواعدخرید مبلمان


یکی از گران‌ترین وسایل خانه مبل‌ها هستند، هنگام خرید دقت لازم را به عمل آوریدزیرا وسایلی نیستند که بتوان آن ها را در مدت زمان کم عوض کرد.


مبل

lز آن‌جا که مبل‌ها گران بوده، فضای زیادی اشغال می‌کنند و اعضاء خانواده وقت زیادی را روی آن می‌گذرانند، خوب است قبل از خرید با توجه به بودجه خود از نکات مهم و در واقع بایدها و نبایدها اطلاع داشته باشید.

- برای چه منظور می‌خواهید از مبل استفاده کنید؟ هدف شما دیدن تلویزیون، استراحت و خواندن کتاب است یا دوست دارید مبل رسمی بوده بیشتر برای پذیرایی از میهمان استفاده شود؟

- مبل باید دارای بهترین کیفیت باشد. با توجه به گران بودن، باید دوام داشته باشند. به یاد داشته باشید که یک مبل معمولی حداقل 10 سال و یک مبل محکم تا 25 سال عمر می‌کند.

مبل

- فراموش نکنید قبل از خرید، پشت مبل را امتحان کنید. اگر فضای خالی داشته باشد، خوب ساخته نشده است و باید پشت آن پر شود.

- قبل از خرید، با نشستن روی مبل، انداختن یک پا روی پای دیگر آن را امتحان کنید، قبل از امتحان فروشگاه را ترک نکنید.

- اندازه‌ها را فراموش نکنید. یادداشتی بردارید و در آن طول، عرض، عمق، ارتفاع و طول دسته‌ها را یادداشت کنید. باید مطمئن شوید که مبل از در ورودی، راه‌پله‌ها و گوشه‌ها رد می‌شود.

- از مناسب بودن روکش، مطمئن شوید. به خصوص اگر دارای فرزند هستید نیاز به چیزی دارید که راحت تمیز شود و زیاد لکه‌ها را نشان ندهد.

مبل

- قبل از انتخاب با انواع مبل آشنا شوید. می‌خواهید مبل دسته‌های بلند، متوسط یا کوتاه داشته یا اصلا دسته‌ای نداشته باشد؟ برای استراحت بوده یا جنبه رسمی داشته باشد؟ داشتن یک کوسن بزرگ کافیست یا دوست دارید چند کوسن روی آن جا شود؟

- سعی کنید در انتخاب رنگ پارچه ی مبلمان نهایت سلیقه را به خرج دهید و از خرید رنگ ها و طرح هایی که شلوغ بوده یا بدلیل مد شدن در مغازه ها موجود است،اجتناب کنید زیرا اگر به صرف مد ،مبلی را خریداری کنید،در طول زمان خسته کننده می شود.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : چهاردیواری

مقالات مرتبط :

یک رنگ مجلل

اینجا خانه است یا فروشگاه مبل؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.